Zdielam tento nazor, lenze vies, "to sa neda". Lebo vyzaduje to okrem penazi nejaku ucelenu koncepciu rozvoja trolejbusovej dopravy, ktora nelezi niekde vypracovana v DPB v sufliku, ale taka, ktora bola schvalena mestom a jej sucastou su nove trate, vozovna trolejbusov alebo v Prievoze alebo Petrzalke. Vzhladom na charakter niektorych autobusovych liniek je naozaj lepsie elektrifikovat ich trasy a nasadit tam trolejbusy. A to nie iba z ekologickeho hladiska. Lenze okrem tej koncepcie treba nemale peniaze...
Samozrejme, bude treba aj nove autobusy. Ide mi o to, ze mesto sa zadlzi kupou autobusov a na ostatne nebudu prostriedky. Totiz tie autobusy skor ci neskor budu musiet kupit.
Jednoznačne súhlasím, žiadať od prichádzajúceho turistu mince v Sk je dosť nereálne. Aj keď je zo Slovenska. Veľa ľudí mince pred odletom odloží (nech nie sú zbytočné problémy s pípaním na security, tiež aby sa v peňaženke nemiešali dve meny).
Možno na letisku by stačili tabuľky vo viacerých jazykoch, že lístky na MHD sa dajú kúpiť v novinovom stánku...
Názor, že na letisko sa má chodiť autom/taxíkom, lebo lietajú iba boháči, je už v dobe lowcostov (a preplneného parkoviska na BTS) trochu po životnosti
trochu to preháňaš, toto je nejaký nový spôsob odborného prístupu, že niečo nazveš "posrane zvratene hnusne smradlave menejcenne"? Nebolo by lepšie trocha sa uvoľniť od emócií a akceptovať, že
1. určitú obnovu autobusového parku (kĺbových autobusov) treba veľmi rýchlo urobiť, a bolo by to nutné aj v prípade, ak by električka do Petržalky začala premávať zajtra
2. každá trakcia má svoje miesto a charakteristiku v dopravnom systéme, autobusy takisto - to, že na mnohých trasách s trvalou prepravnou požiadavkou v BA ešte nie sú trolejbusy, električky, metro - to nie je problém autobusov ako dopravných prostriedkov, je to problém ľudí.
Výhovorky typu "nekupujú sa autobusy, lebo bude metro/električka/whatever" sú pre deti, rovnako ako teória o tom, že "mesto nemá peniaze ani na jeden nový autobus" (a zároveň má 150 miliónov na starý Istropolis - čo chce podnikať v nehnuteľnostiach?). Poslanci by nemali mať problém odhlasovať tieto (a mnohé ďalšie) peniaze aspoň na najnevyhnutnejšiu obnovu vozového parku.
Mal som možnosť urobiť nedávno nejaké jazdy v MHD v Petržalke, a na ich základe môžem povedať iba to, že plne chápem miestnych obyvateľov v tom, že sa aj v najstaršej T3 musia cítiť ako v siedmom nebi... A to hovorím len o kvalite cestovania, nie o linkovaní, naplnení a frekvencii spojov (v tomto smere to nebolo až také zlé - naopak, v časoch keď som v Petržalke pracoval, by som bol dosť ocenil 95 - musím však dodať že som necestoval v špičke). Z tohto pohľadu naozaj Petržalčanom môže byť jedno či tam bude metro, či električka (aspoň v relácii do centra), pre nich to zlepšenie bude obrovské.
Je ale zbytočné ideologizovať MHD na súboj autobusy/trolejbusy/električky/metro, ak je to jeden systém využívajúci trakcie ako svoje komponenty tam, kde sa hodia.
Akékoľvek názory a argumenty budú ďaleko silnejšie bez toho emočného balastu okolo (IGK, substrát, smradobus atď). To je môj názor.
Povedzte mi prosím prečo sa DP totálne nestará o svoje vozidlá? To je strášne ako niektoré vyzerajú! Napr. v Budapešti alebo v Brne sa o tie vozy starajú, a môžem povedať, že aj ked niektoré sú už naozaj historické (zo 60. - 70. rokov) nedajú sa s našimi ani porovnať! A srdce ma bolí ked vidim niektore opravy na Ikarusoch 415 a 435! Prečo tam nemôžu dať originálne diely?
Tvoja argumentácia je nezmyselná a úchylná, zapáchajúca boľševizomom. Lietadlo je bežný dopravný prostriedok a okrem toho otázka nestojí "kto na čo má". Takýtop debilný argument používa aj magorstrát na margo nočnej dopravy (kto má na to, aby sa do noci zabával, má mať aj na taxík).
V mnohých špičkových dopravných prevádzkach na celom svete nie sú žiadne haly. 99% IGK nie je garážovaných a v ich stave oproti tým garážovaným nie je rozdiel. Dnes už nie sú časy Š1000MB, v tomto problém SKUTOČNE nie je.
Stanica Biskupice jednak nemá prakticky žiadny dopravný význam (vyťaženie vlakov na tejto diaľkovo riadenej magistrále s mechanickými návestidlami ? hovorí samo za seba, cestovné časy, umiestnenie staníc a komfort posprejovaných plesnivých M152.0 a ešte plesnivších Btax občas doplnených nejakou moderne vyzerajúcou ale hypernepohodlnou 812 to vysvetľujú). Ale aj keby nejaký význam mala, tak pre Ružinov je výhodnejšie Nové Mesto a pre Vrakuňu by bolo riešením vybudovanie (obnovenie) zastávky Bratislava-Vrakuňa.
Inak súhlasím, že problém je v tom, že je akýsi teoretický rozdiel medzi jalovými km, ktoré si BEÚS odjazdí vo vlastnej réžii a medzi vlkovozokilometrami, ktoré objednáva mesto.
Počúvaj, človeče, na Ukrajine a v Rumunsku berú bankovky aj automaty na kávu ? !
Ale s ohľadom na kúpnu silu SK meny súhlasím s názorom, že je najvyšší čas na kovové dvadsiatky aj päťdesiatky. Lenže teraz, vo vidine Eura, do toho už nikto nepôjde.
Predpokladá, že nikto z firmy CHAPS, tvorcu programi IDOS, ktorý sa na SK volá CP, teký problém nezavinil, nakoľko na železnici také spoje existujú. Len to asi niekto u slovutnej firmy INPROP nenaprogramoval, prípadne niekto od DPB nedodal správne dáta.
Pokial viem nie je to tak davno, co Vieden objednala dalsich 250 ULF-ov.
Re #50934 Andy: Tak neviem, ci som bol v tej istej Viedni ako ty, ale elektricky tam jazida vyrazne pomalsie ako unas a od ULFov maju riadne vykusane kolajnice. Viedenska kolajnica uz nie je co byvala.
Re #50940 SZKV: V Kazdom pripade, Vieden je tretie mesto na svete, kde sa najlepsie zije.
Re #50944 Pajdo: A nevadil ti pri tom 4- minutovom intervale, ze to nejazdi odvsadial vsade? (To len preto aby si o par mesiacov nenadaval na zmenu v elektrickovom vedeni)
Re #50987 Beus: Ty si tu snad jediny, co este nikdy na nikoho nevyletel ?
Re #50994 tivino: To keby sme vedeli, tak sa zrejme od radosti vsetci ozereme alebo nieco podobne.
Re #51005 Malic: A aky je v tom rozdiel? Znizuje to jeho funkcnost alebo?!
Na zsatavke Vazovova vyrasata JCDecaux pristresok. Som zvedavy ako sa tam budu ludia predierat, ale zase na druhej strane uz na mna nebude prsat.
K markovi sa odmietam vyjadrit aj ked ma oslovil a len k dvom veciam. K priamemu spojeniu na Antolsku z hlavnej stanice a ASMN. Ak tam idu ludia tak bude na 1)navstetvu alebo 2)vystetrenie. 1) - sa neponahlaju a teda si mozu prestupit, 2) - ak sa ponahlaju idu RZP. A aby som to bol ja - nie su to Bratislavcania a tak mesto na nich nedostava peniaze a tak si mozu prestupit. K L99. kto chce ist do nemocnice a ma obmedzenu schopnost pohybu - nech ide L99 cez celu Petrzalku alebo nech si zavola sanitku. Kto umiera ide bud RZP alebo taxikom.
Táto mnohokrát internet obehnuvšia fotka nejako nejde s tým komentáorm dohormady, nakoľko sa na nej jedná o zrušenú železničnú vlečku do Ferony na ulici Jankovcovej v Prahe, asi tak 200 m od miesta, na ktorom teraz píšem tento príspevok...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fobust
Samozrejme, bude treba aj nove autobusy. Ide mi o to, ze mesto sa zadlzi kupou autobusov a na ostatne nebudu prostriedky. Totiz tie autobusy skor ci neskor budu musiet kupit.