Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Malic #51056:
Mne je to jasne. Ale ked mi niekto tvrdi ze to nejde aj ked mu dam navrh ako. To nepochopim.
Reply on: marko #51054:
Ano vozokm. Ale aky je rozdiel ci te jeden bus posilni L98, alebo ho daju na L93? L93 je ozaj lepsia.
A myslim si ze z 99 na tie dve linky to vyjde: na safko rovnaky int.ako L99, a L90 - moze mat vacsi interval. Ale ak kuknes do mapy tak to podla mna vyjde (L90 moze zacinat na Holicskej).
Reply on: Malic #51052:
L93 a L94 nie su v pohode. A suhlasim s prispevkom galiyosha 51051.
Preco by nemohla prejst 93 "iba tak okolo" zastavky? Nerozumiem. Preco by mali stat na zastavkach blizsie k mostu vsetky autobusy? O tomto prave hovorim. Ci mne tu odporucate dva krat prestupovat pokial nieke idem a dva krat nazad a niekto chce mat pred domom vsetky spoje.
Reply on: marko #51054:
Ja sa Ti len snazim vysvetlit vseobecny problem. Ak niekde spoje chces pridat, tak niekde ich treba zobrat. Ak chces linku predlzit, musis inu skratit, pripadne zozen peniaze na jej predlzenie.

Nic zlozite, jednoducha logika.
Reply on: marko #51049:
Problém nie je len čas, ale vozokilometre. Keď vynecháš zopár zástavok, možno ušetríš pár minút, ale vozokilometre nie. A už tu d3k0 viackrát písal, že len potiahnutie a-93 cez Lúčanku na Vyšehradskú je v konečnom dôsledku kilometer(!) naviac na každé kolo. Vynásob si to počtom kôl za deň. Možno by sa to ešte dalo prežiť, keby to šlo len v rannej špičke a jednosmerne.

Čo sa týka návrhu v #51021, opäť k tomu môžem povedať len toľkoto: Zrátaj si to na kolo a následne a vozy a vozokilometre. Som presvedčený, že Ti to NEVYJDE. Bohužiaľ.
Reply on: Malic #51048:
K Farskemu tiez iba odporucam prispevok 51021.
A prave s tou oblastou do ktorej sa nevyznas mam ja problem a vymena 98 a 99 nepomoze.
Reply on: Andy #51047:
Ja nepochopim tomu, ze ked navrhnem nieco, co nestoji navysenie poctu busov (zmena L93) tak to kritizujete tym ze nemozme mat priame spojenie.
Reply on: marko #51049:
Stary moj, si uvedom ze najvasci problem v MHD je katastrofalny vozovy park a desne dlhe linky. Kazdy kilometer navyse robi slusne naklady. Sak si skus poratat sam co to stoji nafty. Ked to nezvladnes, tak Ti rad pomozem 🙂

93 je podla mna v pohode, 94 ju slusne alternuje. Do 93 nastupuju prevazne ludia z Luk, ta je uz na Smolenickej slusne narvana, ostatni ale v pohode nastupia do 94 a je to.

Nemozem mat vsade expresy co nikde nestoja, skus ludom okolo ZST Petrzalka vysvetlit ze 93 co ma 4 min interval bude okolo nich len prelietat 🙂 ?
Reply on: marko #51042:
Ja som z Petržalky a bývam v jednej z dotknutých oblastí (nástupná zástavka Znievska).

Re #51044 Spectre: "Priznaj si to: zrušili Ti priamu linku a cítiš sa viditeľne dotknutý"
To je ale celkom pochopiteľné. Nechcem brojiť proti súčasnému systému, len faktický dôsledok pre tých, čo z juhu Lúk dennodenne cestovali napríklad na Zochovu. (To bola asi najčastejšia destinácia a a-95 v mnohých prípadoch jednoducho nie je alternatívou.)

Od Jasovskej až po Znievsku šiel priamy spoj každých 6 minút, tí z Budatínskej si ešte mohli podísť na a-94. Alternatívne sa napríklad z Lúčanky dalo ísť aj a-90 a a-95 prestúpiť povedzme na Smolenickej.
Teraz chodí od Jasovskej len a-98, ktorá na tomto úseku pomerne nelogicky supluje miestnu obslužnosť a chodí po Smolenickú preplnená. Z Lúčanky sa dá odviezť buď na Vyšehradskú alebo ísť a-99 "v smere do mesta". a-99 má však ten problém, že zatiaľ čo zo Smolenickej chodia ako a-93, tak a-94, z a-99 môžeš ísť buď na jeden autobus (ZŠ Budatínska, Lúky II), alebo na druhý (pričom ale prestup na Holíčskej má od prestupu na hrane veľmi ďaleko). Samozrejme, zákon schválnosti vraví, že vždy sa rozhodneš menej výhodne a druhý autobus pôjde skôr. (Na druhú stranu, pokiaľ by spoje nevynechávali, pri 4minútovom intervale to až taký problém nie je.) Nech sa potom nikto nečuduje, že pre nadväznú dopravu sa používa viac a-98 a tých pár spojov a-59.
Reply on: galiyosha #51045:
Co to riesit s tou L99 ako som pisal v prispevku 51021.
A ta L93 mi vypadla. Kedze som cakal 14 min pred Tescom.
Reply on: Spectre #51044:
Doteraz som bol zvyknuty raz prestupovat. A dvakrat to je VELA.
Ja nehovorim, ze odvsadial vsade - ale si zober L93 a L94. Myslim si ze sa daju navrhnut lepsie. Ked L94 obsluhuje usek od Smolenickej po Dvory tak preco musi L93 stat na kazdej zastavke v tomto useku? Co ju namiesto toho posunut viac do zadu (Antolska al. Dolnozemska)? Ja tvrdim su to 2-3 minuty navyse ked pojde na tieto konecne a to sa da usetrit prave tym vynechanim zastavok. A zaroven odlahci L98.
Reply on: marko #51042:
Ocuj, ja osobne som z Petrzalky, byvam sice za mostom pri Bille(teda mam dokonaly prehlad o 83+84+99+95+78), no casto zajdem aj nizsie pozret.

Ad 99/95: prestupny uzol na Farskeho lepsie nevyriesis, proste nemas ako. Ma to dokonale T-ckovu krizovatku. 95 je z Safka smerom dole, 78 zo Safka smerom na Ovsiste a 99 z Ovsista smerom dole. Proste nikdy nevymyslis vhodne rozmiestnenie zastavok, tak aby to dolo optimalne. Kym nemas terminal, nic nevyriesis ?.

Ad 95/93: A co ze idu obe z Vysehradskej. Kazda ide inym smerom a kazda najpriamejsie ako sa da do mesta. Podla mna je to idealne riesenie. Otazne je sidlisko okolo Lubovnianskej, Jasovskej a samotna nemocnica. Tam je podla mna zvazaci bus to najlepsie co sa da urobit. Mozno by stacilo premenit konecne 99 a 98, mozno to postaci, tu sa az tak nevyznam.

Ad rychly spoj: To snad ani netreba komentovat, otvor oci ? .

Osobne denne prestupujem 4x po dva prestupy, obcas aj viac a vobec mi to nevadi a to chodim optimalne. ?
Reply on: marko #51041:
Ja osobne každý deň 2x denne 2x prestupujem a nepripadá mi to nijak neefektívne. Proste cestujem z blbého bodu A do blbého bodu B. A celá trasa je spolu len 10-13 zastávok. A nemôže mať každý petržalčan spojenie cez každý most.
Reply on: marko #51043:
Krista Tvojho... a podľa čoho si myslíš že bolo to linkovanie robené? Len tak z brucha? Samozrejme, že sú analýzy, ktoré bohužiaľ ukazujú niečo iné, čo si Ty vsugeruvávaš. Ak sa pýtaš na dotyčné materiály, to myslím nie je záležitosťou iMHD. Skús sa nakontaktovať na DPB na autorov linkového vedenia.
Reply on: marko #51040:
"A co tak napriklad rychli spoj zo zadu z Petrzalky: zastavky Dolnozemska az Budatinska - poslat na stvorprudovku - so zast Dvory a potom az v meste. Toto je rychli spoj pre rannu spicku." Veď o tom som písal, stará dobrá a-193. 🙂 Bohužiaľ, v súčasnej situácii na podobnú linku nenájdeš vozy...

S tým cestovaním na juh Lúk v sedle je to bieda, to súhlasím. Zo Zochovej sa prakticky o 100 % zhoršil interval, pretože keď sa aj človek odvezie a-94, nemá zaručený prestup. Vystúpi na Holíčskej a zo Smolenickej mu odíde a-98. Ďalšia a-99 vynechá (nech žijú plyňáky!) a môže sa len pozerať, ako mu odchádza aj a-93, na ktorú mohol počkať už na Zochovej...

To, že a-99 nechodí na Smolenickú, je podľa mňa jej veľká nevýhoda. Neviem však, ako to riešiť... Argumentom pre súčasnú podobu bude asi spojenie oblasti Šintavskej a Jantárovej cesty s oblasťou Budatínskej a spojenie polikliniky Strečnianska so zvyškom Petržalky. (To by ale IMHO uspokojivo zvládla aj a-95.)

Na druhú stranu, na celodenné služby bývajú málokedy nasadzované poruchovejšie vozy (plyňáky nepočítam). Na to, že by mi v sedle vypadla a-93 alebo a-94, si už dosť dlho nespomínam.

"Ale tvrdim, ze pri sucasnom vozovom parku sa da dosiahnut lepsie (avsak tiez zdaleka nie postacujuce) linkovanie."
Ja som presvedčený, že bohužiaľ nedá. Nové linkové vedenie robili ľudia, ktorí o situácii majú prehľad a je podložené konkrétnymi číslami. Keby sa napríklad a-93 dala predĺžiť, určite by sa tak stalo.
Reply on: marko #51041:
Prosím, v prvom rade mi vysvetli tie Tvoje prieskumy okolo zastávky Antolská, alebo mi daj link tam, kde si to písal.

Je libo rýchle spojenie cez Nový most? Ale to je zase antisystém. Nemôžu chodiť linky odvšadiaľ všade, pochop to. Rýchle spojenie do centra máš, lenže problém je v tom, že pre Teba asi dotyčné linky nie sú dosť dobré.

IGK zatiaľ nemám a viem aj čo je to 2x prestupovať. Priznaj si to: zrušili Ti priamu linku a cítiš sa viditeľne dotknutý 😉
Reply on: Spectre #51037:
Co tak odsledovat. Zober si personal nemocnice, ktori sa tam potrebuje dopravit + pacientov aj pre polikliniku aj pre nemocnicu+ navstevy + par inych ludi. Ja som sa tu uz pytal ci ma niekto info, kde kolko ludi nastupuje + o vytazenosti liniek. Nejaky solidne udaje co sa daju pouzit. Ak ich niekto ma tak ICH ZVEREJNITE.
Reply on: galiyosha #51036:
Mne je jasne ze vozidiel je malo. Na magistrat som pisal uz davno - ale je to ako hadzat hrach o stenu.
A ja chcem iba poukazat na to ze moze byt aj rozumnejsie linkovanie.

Inac KTO Z VAS je z Petrzalky, alebo pouziva busy v Petrzalke? A ak tak ktore, resp.medzi akymi zastavkami.
Reply on: Spectre #51035:
Iba k tomu co som sa este nevyjadril.
L59 - Ale elina v Petrzalke nie je. A ked bude tak budem aj za zrusenie 93, 95 a inych. Ale myslim si ze tu 59 treba riesit teraz. Ked je to dobre spojenie a ludia ju vyzivaju a ked kapacitne nestaci.
O Antolskej som uz pisal - priame spojenie potrebuje.
Posunutie L93 na Antolsku to tiez som niekolko krat spominal.
Ja si myslim, ze 2 prestupy su neefektivne.
A co odporucis ako rychle spojenie cez Novy most zo zastavok Dolnozemska, Antolska, Lubovnianska, Lucanka, Znievska?
A hovorim dobre sa teoretizije pokial nechodis kazdy den s dvomi prestupmi o trasach ktore spominam.
Reply on: galiyosha #51033:
V sucastnosti povazujem za rychlejsi spoj prave 59. Aj 98 je celkom fajn ale preco musi stat na zastavkach Znievska, ZS Budatinska, Tupolevova a dve na znamenie za sebou.
A co tak napriklad rychli spoj zo zadu z Petrzalky: zastavky Dolnozemska az Budatinska - poslat na stvorprudovku - so zast Dvory a potom az v meste. Toto je rychli spoj pre rannu spicku.

K vynechavaniu busov: Mas pravdu ale len ciastocne. Pred zmenou mi mohla vynechat 93 (myslim int 6 min). Teraz moze tiez ale aj prestupovy bus. A co mimo spicky? 93 ma 12 min intervaly (myslim rovnako ako predtym). Ale navyse mi moze vynechat aj prestupovy bus. A o alternatyvnych spojoch v minulosti ani nehovorim. Vynechala 93, nastupil som na 90. Bolo mi jedno ci prestupim na elinu na Kapucinskej alebo pod mostom.

S tym ze zodpovedne je mesto, co sa tyka nakupu novych busov - plne suhlasim. Ale tvrdim, ze pri sucasnom vozovom parku sa da dosiahnut lepsie (avsak tiez zdaleka nie postacujuce) linkovanie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.