Nechcem moc robiť reklamu, ale myslím, že za zmienku stojí, že na stránke http://www.kamnapivo.sk/area/hradza-lava/ sú recenzie občerstvovacích zariadení neďaleko konečnej Povodie Dunaja ako aj tých dvoch pri Vodostave (Flinstonovci a Surf Club).
Stránka www.kamnapivo.sk obsahuje aj recenzie mnohých iných bufetov a reštaurácií, nielen bratislavských. Pri mnohých sú aj fotky.
Ad nove SORy: Budu nasadzovane na presne tie iste linky, na ktore aj starsie SORy, tak ako je to doteraz - SOR ako SOR, nebudu sa robit predsa linky, specialne vypravovane SORmi r.v.2005 Len po velkej reorganizacii dostane 3.DTPA pravdepodobne viac takychto malo vytazenych liniek, ktore teraz robia 1. a 2. DTPA (to miesto 50-tok, ktore budu klbove) - napr. 77, 79, a pod. - a prave na tieto linky (spolu s doterajsimi "SORovymi") budu pravdepodobne nasadzovane SORy, vratane tych, co cerstvo pribudaju
Peon: ja som dnes videl pod Novým Mostom 3527 na linke 30..
K tej zmysluplnosti liniek: ja poznám dosť veľa liniek ktoré by mohli premávať omnoho častejšie s oveľa menšími intervalmi..
No ale to asi nebude to čo myslíš ty ?
Raz som išiel v 63-ke, ktorá prudko zabrzdila, jedna pani si narazila hlavu o tyč (nebolo vidieť vonkajšie poranenie, mohla mať však vnútorné), vodič na najbližšej zastávke voz odstavil a čakalo sa na dispofeldu...
VYLÚČENIE Z PREPRAVY V PRAXI ...
Re #46784 fobust: Ale dožvie ako to vyzerá v praxi, veď vodiči sa tiež boja o svoje zdravie i o život...
Je pravda, čo sa tu raz písalo, že osobu, ktorá napr. príliš zapácha môže vylúčiť z prepravy vodič len vtedy, keď ho na to upozorní iný cestujúci, ktorý povie, že ten zápach ho obťažuje?
A predpokladám, že v nočákoch vodiči nikoho nevyhadzujú a mnohí tiežcestujúci určite jazdia načierno. Ozaj, už nie sú v niektorých nočákoch tí SBS-kári, že?
------------------------------------
VEČERNÁ DOPRAVA NEVYŤAŽENÝCH LINIEK - PRÍKLADY
Ozaj, nie je tak trochu nespravodlivé, že na sídlisko vo Vlčom hrdle ani cez pracovné dni ani cez víkendy po 20 h. nejazdia žiadne spoje? Viem, je to neďaleko od zastávky Slovnaft, ale aj tak je to o ničom v porovnaní s inými lokalitami...
Lebo napr. do Lieskovca prichádza posledný spoj až o 22:30 h. a býva tam určite menej ľudí než vo Vlčom hrdle-Sídlisku... A do Kopčian, kde sa dá ísť z 86-ky či z 90-ky pešo prichádza posledný spoj až 23.12 h.
A taktiež sa mi zdá nespravodlivé, že z Povodia Dunaja odchádza posledný spoj už 18:40 h. (cez víkendy 19:40 h). V tom čase už zrejme nikto nekončí prácu v Povodí Dunaja, ale nablízku sú záhradky, občerstvovacie zariadenia, chatky a cyklistická hrádza... Nie je odtiaľ až tak ďaleko na zastávku Micherov majer (linka č. 77), ale tá ide odtiaľ posledná každý deň už 20:02 h.
Pre porovnanie, prečo "vyťažená" linka č. 27 ide až k SOŠ PZ SR až do 22:15 h. každý deň? Poznáte ešte nejaký iný príklad zmylsuplnosti či nezmysluplnosti premávky niektorých menej vyťažených liniek v skorých ranných či neskorších večerných hodinách?
--------------------------------------
NA KTORÉ LINKY POJDU NOVÉ SORY?
Môj amatérsky odhad: 27, 77, 79 ... alebo skôr na nejaké iné??
Presne tak. Ved v podstate listok je cenina, nieco ako postova znamka. A posta tiez neprotestuje, ked na list, kam patri 10 Sk znamka, dam dve 5Sk znamky.
Ak sa niekto zraní, tak sa voz obvykle odstaví a spíše sa protokol (či zápsinica to je?), zrejme sa volá aj dispečerska felícia a v prípade potreby aj záchranka, polícia či hasiči. Je tak?
1. Do vozidla nemá prístup alebo z prepravy môže byť vylúčená osoba javiaca príznaky nadmerného požitia alkoholických nápojov alebo iných návykových látok a osoba, ktorá pre chorobu a mimoriadne znečistenie odevu, alebo z iných dôvodov môže byť spolucestujúcim na ťarchu. Dopravca je ďalej oprávnený z prepravy vylúčiť :
(...)
d. osobu, ktorá znečisťuje vozidlo,
e. osobu, ktorá inak obťažuje cestujúcich (napr. verejné pohoršenie, narušenie poriadku vo vozidle a pod.) alebo oprávnenú osobu dopravcu
2. Osobu z prepravy vylučuje dopravca tak, aby pri výstupe z vozidla nedošlo k ohrozeniu jej života alebo zdravia.
3. Cestujúci vylúčený z prepravy nemá nárok na vrátenie zaplateného cestovného alebo cestovného a dovozného.
To si vodic ani neskontroloval ci nedoslo k urazu vo vozidle, ani nevysvetlil situaciu? Ts ts ts... Akoze moze sa stat cokolvek, ale treba mysliet na zdravie cestujucich a po prudkom brzdeni (vynutenym cimkolvek) skontrolovat ci su vsetci v poriadku, ak by sa niekto zranil zavolat pomoc (pripadne aj poskytnut, ak je to mozne). A samozrejme sa aj ospravedlnit, ze k tomu doslo. Taky je pristup k zakaznikom v civilizovanych DP.
ahoj. nevie nahodou niekto z vas co sa stalo vcera cca o 16.15, ked vodic 93-ky (ikarus 4848) na krizovatke pri mierku (resp. suche myto) musel brutalne zabrzdit a cely "autobus" padol ako podtaty na zem (jeden pan aj na mna). len ma to zaujima, ze ci nejaky krepy chodec vbehol do cesty a ja som vdaka nemu skoro prisla o rebra....
presne tak Vztah vodic - cestujuci je tam na uplne inej urovni, minimalne tym ze kazdemu cestujucemu musi vodic-ka orazit ticket, teda v pripade celodenneho (v mojom pripade 72 hodinoveho) iba pozre ci je ticket platny. Ale neviem ako to z toho kodu razitkoveho vedia vycitat
A informator - uplne bezne sa stavalo ze sme na zast. stali aj 2-3 minuty, lebo informoval V dlhsich supravach to islo troska rychlejsie ak v zadnej budke sedel sprievodka, vtedy je mozne nastpovat aj vzadu, rozvako ak cest. pri nastupe prednymi dverami chce viac ako len razitko tak ho vodic poslal k zadnemu sprievodcovi, dost sa mi to pacilo
Vodic abo sprievodca tiez informuje aj pocas jazdy o aktualnych obchadzkach a pod. Na jednej jazde L25 okolo 0030 (posledny spoj) som zazil ako si vodicka vykecavala so skupinkou asi 6 britskych turistov, jeden z nich vedel holandsky tak som im velmi nerozumel, ale cela eletricka sa zabavala, briti "kricali" a vodicka im odpovedala cez mikrofon
Nou este spomenem speci linku 5, do kt. sa da nastupovat cez vsetky dvere a ma oznac. pristorje, mimio centra sa na jej trasu napoji linka metra 51, kt. na prvej zastavke nadzemnej (uz spolocnej s L5) sa zmeni na eletricku, tz zacne odoberat prud z trolejov, zastavky su potom riesene tak ze polka je pre nizkopodlaznu L5 a druha cast s peronovou vyskou a aktualne svieti vzdy ta cast zast. na kto pride spoj skor,tz ci pride skor L5 abo L51 To by mohlo byt riesenie aj pre BA
Ece by bolo co pisat ale asi ne setkych to zaujima tak stacilo ?
Zdravim, potrebovala by som vediet, ci existuje nieco ako "zakon o smradochoch", teda ci je mozne podla zakona aby vodic MHD odmietol odviest cloveka ktory zapacha a je spinavy.
Dakujem za skoru odpoved.. ?
fobust
To si vodic ani neskontroloval ci nedoslo k urazu vo vozidle, ani nevysvetlil situaciu? Ts ts ts... Akoze moze sa stat cokolvek, ale treba mysliet na zdravie cestujucich a po prudkom brzdeni (vynutenym cimkolvek) skontrolovat ci su vsetci v poriadku, ak by sa niekto zranil zavolat pomoc (pripadne aj poskytnut, ak je to mozne). A samozrejme sa aj ospravedlnit, ze k tomu doslo. Taky je pristup k zakaznikom v civilizovanych DP.