Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnes rano, ked som isiel do skoly som vystupil z 82 na Zahradnickej. Karosa zacala zatvarat dvere a zrazu sa ozval nechutny skripavy zvuk. Naskytol sa mi krasny pohlad ako rozbiehajuca sa karosa taha otvorene zadne dvere po asfalte asi 3 metre, aby ste mi rozumeli spodnu hranu dveri:), ale v pohode, iba skoro ich ulomil.
Ad: Karosa, v Blave som uz dva mesiace, takze dokladne spoznavam tie "serble" co tu jazdia. V jednej skrizenej Karose som sa pred casom viezol. Len vdaka hydraulike mu uplne nevykrutilo klb. Ale mohol si za to vodic sam, nemal zastavovat na zastavke v kopci. Potom presiel asi 20 metrov a nechtiac zacuval do nemocnice. Az vdaka cestarom (podsypali mu kolesa) sa vyhrabal a siel dalej. I280 co sa pokusal ist do toho kopca, skoncil oprety v protismere 200 m pod zastavkou. Inak, su v BA aj nejake klbove linky do kopca ? Nemyslim tym prazsku. Na tej si to 1619 sinul na stvorke, takze to za kopec nepokladam.

Ad: Aupark. Predpokladam, ze je to ako v BB, Tam si hyper Tesco prenajalo linku, BBDS tam nasadilo B732 GO, s celoplosnou reklamou TESCO. Ked sa posere, tak tam nasadia co maju volne, teda rozne 732 bez GO, posledne kilometre si tam odsluzila v dobrom zdravi aj posledna B731 bez GO. V spicke jazdi v 30 min intervaloch, inak 60. Vychadza to akurat, cesta mu trva cca 10-12 min, takze v spicke na konecnej ani nevypina motor.
CeCo #3869): a) Trolejove vyhybky - mas na mysli trolejbusove asi. Tie funguju viacerymi sposobmi, kedze ich je viacero typov. Princip ale ostava ten isty - ovladaju sa povelovym kontaktom - pri prechode zberacov trolika cez kontakt so zapnutou jazdou - s odberom velkeho prudu - kontakt zaznamena odber, pri prechode na volnobeh - s malym odberom - kontakt zaznamena len prechod voza. Podla toho sa deju dalsie veci s vyhybkou. Vacsina vyhybiek v sucasnosti pouzivanych ma tzv. pravidelny a nepravidelny smer - do pravidelneho smeru su prehodene stale, a ked chce ist vodic tym smerom (zvacsa je to smer rovno) tak ide cez kontakt bez odberu. Ak chce ist do nepravidelneho smeru, musi ist cez kontakt s odberom (pod jazdou) a vyhybka mu vtedy prehodi, pricom za vozom zas prehodi nazad do pravidelneho smeru. U najstarsich vyhybiek je povelovy kontakt priamo sucastou tela vyhybky, cize zaznamenava sa odber v momente prechodu "jazykmi" vyhybky. U novsich typov je kontakt par desiatok cm pred vyhybkou, ale spravanie je rovnake. Najnovsie typy vyhybiek (Sancova ul medzi YMCA a Predstanicnym nam. smerom na stanicu) maju kontakt dost vzdialeny od vyhybky (min. 20m) a su bistanilne - kam sa prehodi, tam ostane. Taketo vyhybky maju navest, ktora signalizuje vodicovi smer, kam je prehodena. Ak chce ist vodic do toho smeru ide cez kontakt bez odberu, ak do toho druheho, ide s odberom, vtedy vyhybka prestavi a zostane tak. Zatial u tychto vyhybiek ale nie je doriesene tzv. blokovanie (ako u elektriciek) takze ked si chcu trolici iduci za sebou spravit zle, tak si mozu vyhybku podhadzovat - druhy voz prejde kontaktom skor ako prvy vyhybkou, a prehodi mu ju. Obcas sa ale tiez stane, ze kontakt zaznamena to co nema, a vtedy si podhodi/neprehodi vyhybku trolik aj sam a potom musi na krizovatke chudak vystupit a premiestnit si palice. 😉 Co sa tyka samotneho ovladania kontaktov - kedysi sa to robilo tak, ze sa prechadzalo kontaktom pod jazdou ("plynom") a zaroven vodic pribrzdoval kolesami, aby nezrychloval. Neskor zacali trolikom (pravdepodobne) doinstalovavat to co maju elektricky - vyhybkove tlacitko na paneli - ked ho stlaci, premostia sa zberace malym odporom, takze voz sa tvari voci kontaktu, ako keby tahal motorom. Ale tym tlacitkom som si nie celkom isty. Tot cela alchymia.
b) U busov neviem, viem ti povedat len ako funguju eliny v Krasnanoch. V podstate to maju na svedomi posunovaci a vyhybkari, ktori pocas postupneho odstavovania vozov rozdeluju, ktory voz na ktoru kolaj a za/pred ktory voz pojde, a menia im tabule. Ti to robia tak trochu aj po dohode s vodicmi, pokial sa to vodicom podari dohodnut, ale asi najskor po dohode s vypravnou. Po naskladani vsetkych vozov odovzdaju na vypravnu Vypravnu knihu, kde je presne napisane, ktory voz je pripraveny na ktoru linku a poradie. Podla toho si to potom vodici rano rozchytavaju.
All: mam pre vas cez 30 zaujimavosti. ale PC mi docasne vypovedalo, tak snad do tyzdna sa ozvem podrobnejsie.
#1505: :-))))))))))))))))))))))))))))))))
tr3mp: 202, 203, 207, 208, X17, 222 z Hrobonky. 201, 204, 205, 206, 209, 210, 221 z Trnavky
ktore linky su vypravovane z ktorej vozovne?
predpokladam ze 202,203,207, X17 z Hrobonky a 204,205 z Trnavky. Je to tak? A ostatne linky?
tulenique: Vcera mi jeden pan z hrobonky povedal, ze oni tie klbove mozu pouzit len na linkach 202, 212 a X17, pretoze na inych linkach by zavadzali na konecnych premavke... Takze nie je problem v tom, ze by boli skupi, ale v tom, ze ich "nemaju" kam dat... TAkze potom sa stane ze je jedna na 207ke, lebo uz kratke nie su :):):)
A co keby na Hrobonke uplne zabudli na kratke troliky. Ved v spicke jedine linka 210 je hodna kratkeho troliku, inak treba vsade klbaky...
a, Ako funguju trolejove vyhybky? /nahoda, signal vopred, ovladane cez palubak.../
b, Podla akeho systemu ma vodic vozidlo? /kto prv pride, prv berie, rozpis.../ - na 92/1 ma vodic kazdy den iny voz /4949, 4207.../
Inac viete o tom, ze je na Hrobonke nedostatok kratkych trolejbusov? To povedal jeden clovek z hrobonky..
POZOR! Už dlhšie si v hlave držím myšlienku urobiť na iMhd taký maličký slovník dopravno-technických pojmov, takže všetci posielajte, alebo SMSkujte (0903-864266) veci, ktoré Vám nie sú celkom jasné, aby tam bolo čo zahrnúť.
Takže dnes sme sa s Andym zúčastnili "slávnostného" otvorenia "novej" trate na Gagarinke. Testovanie prebiehalo asi tak, že sme v 60km/h rýchlosti preleteli cez ten úsek. Palice nám ani raz nespadli. Vrchári si tentokrát dali záležať a nie sú tam také sek-sek.
S poľutovaním však musím skonštatovať, že jeden z vrchárov na to doplatil životom, lebo ho zrazilo náhodne okoloidúce auto.
16/11/2001 o 23:35, v križovatke Záhradnícka*Krížna, teda pred Avionom, došlo k stretu tramwaje 7826, ZV 321/4, Ružinov a Tbusu 6611, 212/5. Rozdupaná tramway idúca od T.mýta trafila Tbus idúci od zimáku do prvých dverí. Tbus z toho vyšiel horšie, hlavne jeho vodič, ktorý nedal prednosť električke idúcej po hlavnej. Škoda spolu cca 25000,- SKK na oboch vozoch, bez zranenia a policajtov, mali rozum, dohodli sa.
Add P.Pankrac-vozy po UD:

Supravu 7773+7774 vyblvali súdruhovia Tóthovci a čuduj sa svete ona jazdí, a to veľmi dobre. Mal som možnosť ju otestovať hneď 1. deň a fičala. Okrem 18 ks drobných závad bola veľmi dobrá, až tak moc, že som ju terorizoval aj ďalší deň teda utorok.

7821+7822 je v podobnom stave, ale to robil Pallang, ktorý šerbel von nepustí. Jazdí od utorka obeda.

7765+7766 sa vratila späť na reklamáciu, neviem komu, nevidel som ju.

7773+7774 a 7821+7822 sú v klasickom nátere bez reklamy.
Sorry, nic som necital, lebo som bol taky rozhorceny, ze som hned zacal pisat miesto prezretia ostatnych clankov :*-) ale vsak nie je to pravda?
CeCo - no...opakovanie matka a tak...Ale uz ma to prestava bavit, niaky park si pozica dva stare busy a co...Naadavat ze su t smejdy, ved je to ich vec, ake si urobia meno...Prasule maju, tak nech si kupia vlastne busy a budu trafene hned dve komarky...jednak nebudu to smejdy a, budu nove 🙂
ceco> ocividne si necital predchadzajuce prispevky, lebo k tomu auparku tu bolo uz setko povedane :o)
Neviem ci uz niekto pisal o doprave do Danubie, ale narozdiel od Auparku tam Zajazdy s.r.o. nasadili uplne novucky Tambus kratky a dvojdverovy. Myslim, ze je to ten, co bol na jar vystaveny na autosalone v Inchebe.
Tak, nejake spravy:
Busy do Auparku uuuplne domrvili:
a, poslali tam dvojdverove Karosy 73*, pricom na zastavke cakalo asi 200 ludi
b, napisali, ze dopravu zabezpecuje Zajazdy Bratislava s.r.o. a dosla 1632...
c, interval je pekne kratky /vsak za 20 min sa nazbiera iba tak zo tristo ludi/
d, autobusy nie su riadne oznacene, kam idu
e, CP v Auparku su na malej tabulke vo vyske 0,5 m od zeme, v tme si idu ludia oci vyocit

Po super ceste na Zochovu ma v 83 /251*/ zastavil nejaky ujko, ze chce vidiet listky, ale oznacovace neboli zablokovane a na palubnom nic nebolo

A cosi nove: Ako spoznate Karosy podla datumu rekonstrukcie a toho, ci maju vnutorny displej zastavok alebo iba cas?

Tie, co maju cas, maju displeje uchytene takto:

***-------------***
I Petrzalka I
I Ovsiste I
***-------------***

a tie s vnut displeji maju

***-------------***
***I Petrzalka I***
***I Ovsiste I***
***-------------***

A nieco k 15TrM:
su to dobre veci, ale maju strasne pomale dopytove otvaranie:
zastavenie - /2sek/ - stlacenie - /5 sek/ - zacatie otvarania dveri - /10 sek/ - dokoncenie otvarania dveri

To je asi tak vsetko.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.