A stav sa ze sa otoci. Niektore 15metrove busy maju vybornu manevrovatelnost a ked prides do Kosic tak ti to ukazem na vlastne oci. a povies to tvoj klasicke "Coooo????". Inac dalej suhlasim, ze 15 metrovy voz by sa nemal nasadzovat za klbovy.
Hm, ale ked moze byt 12m voz so 4 dverami, nevidim dovod, ktory by branil konstrukterom vyrobit 15m voz so 4 dverami, a uz mas podmienky na nastup/vystup lepsie nez u 12m ci 18m Ale to len teoretizujeme, v praxi fakt treba zvazit vsetky prinosy a negativa takych vozov, a kedze nerobim v dielnach na udrzbe busov, tak sa takeho hodnotenia zdrzim. No myslim si, ze su pripady, ked by 15m vozy oproti 18m mali zmysel. Hoci, v nasich podmienkach su skor vhodne ako nahrada kratasov na L50 a L70, ale viem ze na take nieco sa asi peniaze nenajdu A ak by aj nahodou, tak skor nez take nieco bude realne, sa spusti petrzalska trat, a to nas potom caka taka reorganizacia bus liniek, ze sa v nej nebude vyznat mozno ani sam autor Tipujem to na kompletne nove linkove vedenie v celom meste, zachovanych zostane mozno par mohykanov ako L29 (ktora ako jedina prezila vsetky zmeny a precislovania) a pod. Takze uvahy o 15m vozoch a ich nasadeni do dnesnych podmienok su, myslim si, pri momentalnych perspektivach tak nanajvys mrhanim casu a priestoru
Okrem znizenej kapacity 15m znamena aj horsi nastup a vystup, lebo ma dost malo dveri na dlzku voza. Takymto charakterom sa to potom z hladiska praktickeho hodi skor na primestske linky.
85ka nebyva az taka prazdna, aby tam chodili 15m. Takisto poobedna 59 byva dost natrieskana. 75ka rano je taky ekvivalent Dubravky (natrieskane ako 83ka). Neviem odkial beries tieto mylne informacie. Ako nehovorim ze su to linky, co su natrepane uplne, ale su tak, ze sa tam este da dychat. Setrit treba v tomto pripade inde, pretoze tymto sposobom atraktivnejsiu sluzbu cestujucemu neposkytnes.
Linka typu 29 je zatazena narazovo, takze tam je to tazko. Niekedy ide klobaska (alebo aj solo) prazdna, niekedy natlacena.
Nehodnot linky ktore si videl akurat na mape kde jazdia a nikdy si sa s nimi neviezol. Ja spominane linky tiez nevyuzivam kazdy den, ale obcas sa stane a clovek si vtedy utvori isty prehlad. Ja sa tiez nevyjadrim k vsetkym linkam, lebo o niektorych nemam sajnu ci su natrieskane, alebo prazdne, kedze som este pocas spicky nemal tu cest.
Inak neviem ci je udrzba klbu az taka draha (v praxi sa u nas ajtak nic neudrziava), aby sa oplatilo vymyslat s 15m.
Niekedy si ticho prajem, aby DPB kupil Citybusy.. Tym by vsetkym 15metrovym zapchal huby, lebo CB sa 15m nevyraba ?
Posledna veta - nemohli, lebo 15m voz sa na tom parkovisku v Devine jednoducho neotoci A v Zahorskej je to tiez diskutabilne
Inac prispejem k debate ja osobne proti 15m vozom nic nemam, len som proti nahradzovaniu 18m (prip. 16.5m - Ik280) vozov 15m NP vozmi na linkach, kde je problem dostat sa aj do toho 18m (pricom je zname ze NP znamena zaroven znizenu kapacitu) Ale o tomto sa myslimze nie je s kym hadat, kedze to asi suhlasia vsetci
lenze z pohladu prevadzky (ak si to dobre precitas) tak je jedno ci platim vodica v 15m voze alebo v 18m voze a rozdiel v spotrebe tam je urcite mensi ako je rozdiel v spotrebe stareho a noveho autobusu takze z hladiska nakladov (na prevadzku) vychadza lacnejsie mat dlhsie vozy, a ver tomu ze ked dojdu 15m potvory, tak ich slahnu hoc aj na L74 (alebo lubovolnu inu klbovu linku) ale bez toho aby ju zhustili, takze kultura cestovania pojde akurat tak vies kam... a z tebou menovanych liniek - L75 - nechodim tym casto, tych parkrat co sa s tym zveziem tak v rannej spicke medzi 7 a 8 sa je do toho na 5 - 6 zastavke v smere dolne hony - raca uz aj problem dostat... ALe ved na druhej strane... cestovne uz zdrazili, zas ubudne cestujucich, tak sa to mozno zmeni a budu tam za xvilu stacit aj SORy...
Ja som vedel, že sa niekto chytí, nemal som to tam písať.
No napríklad si pochvaloval zaradenie 74 na 30min interval kvôli vyťaženiu. Ja by som radšej 15m vozy každých 25 minút(aj keď to nie je deliteľ 60). Takisto na L90 budú stačiť 15 vozy na to aby nevozili vzduch. Jednoducho som zastáncom 15m vozov na linky kde sa hodia. Ak je preteba zvýšená kultúra cestovania to, že 1/3 sedadiel je prázdna, tak pre mňa je to mrhanie peniazmi. 15m voz má menšiu spotrebu, má lahšiu údržbu (absenia kĺbu) a je lacnejší o takých 1,5 až 2milióny. To je pri 12 ročnej prevádzke 125 tisíc ročne. Nikto nechce aby na linky ako 93, 84,... jazdili 15m vozy. Ale čo je lepšie zrušiť napríklad 85 alebo tam dať 15m vozy?
Na L90 sú 4poradia, na L68 9poradí, L74 6p, 85 9p, (to je 28 vozov + 7 vozov záoha) neviem ako je na tom L95, L88, či L75 i ranná L59. Poobedná L59 je na 15m vozy fajn.
Takisto by sa týmito vozmi mohli robiť víkendové L29 a L37.
kua co mas stale s tymi 15m busmi ??? (a zas by si ich daval miesto 18m !!!) Nieze by si bol rad ze niekde mozno nie je az taka velka sardinkaren a da sa hovorit aj o aspon neakej kulture cestovania... Neviem ako je to s nakupnou cenou, ale prevadzkove naklady na 15m a 18m bus nebudu myslim neak zasadne odlisne... tak preco aspon niekde nezdvihnut kulturu cestovania a nechat tam jazdit klobasy ?
Andy: A ešte Vrakosivice. To je tiež typické pre Bratislavu. ?
Re #30108 Emo: No ja som to myslel tak, že by sa nakupoval istý počet vozidiel. Najprv len 15m a 18m na výmenu za Iky 28X, pričom by sa plynofikovali Karosy 732 a 741. Keď by sa vymenili Ik28X začať s najhoršími Vrakosami a aj niektoré TAMy to už majú za sebou. Jednoducho niečo ešte poslať na CNG, ale časť 732 a TAMov (oboch dĺžok) vyradiť. Bolo by to síce pomalé, ale aspoň niečo. Vždy je lepšie vymeniť 20 busov ročne aj keď by to malo byť 45, ako nevymeniť žiadne. Keby to tak robili už od roku 1999 už dávno sme sa nemuseli voziť v smradlavých, špinavých, studených Ikáčoch.
Vladimír