Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #28850:
Predbehol si ma... ?
Reply on: fobust #28849:
To je fakt... ? No ale o chvílu už budú tie lávky cez Einsteinovu, takže sa to bude dat.
Reply on: fobust #28849:
pokial sa nemylim, tak sa tam planuje jedna z lavok pod dialnicu 🙂
Reply on: Emo #28847:

Vsak preve ze sa musim vraciat. Od TPD to pesi nie je kusisko, ale proste ako tam mam prejst? Ta Petrzalka je uplne idiotska, nedostanes sa normalne na nabrezie.
Reply on: fobust #28846:
Hej, zhodou okolností som to tam pred chvíľkou študoval. Inak zastávam názor, že 14/15Tr s delným čelným sklom vyzerá omnoho lepšie a mali to tak nechať.
Ozaj a obrovský paradox je, že tie praskvé 14Tr0 v nejakom tom Bulharsku stále jazdia...asi majú lepších zváračov ? .
Reply on: fobust #28844:
Ako si to myslel? Ved ked pojdeš od TPD hocičím na Safko a odtial pešo cez Starý most, tak sa predsa vratiš naspat, nie?
Reply on: S499.1023 #28845:

Sranda je, ze 14Tr bola v tom case uz 10-rocna konstrukcia. ☺ Ano, ta dopadla tak ako Combino teraz, nastastie vsak v overovacej serii. Na K-reporte som o tom napisal.
Reply on: fobust #28837:
Vtedy ešte neboli metódy výpočtu pomocou konečného počtu prvkov či ako sa to kua volá, takže sa konštruovalo s rezervou. Okrem toho boli dlllllhé skúšobné prevádzky, takže sa to väčšinou vychytalo oešte pred sériou. U T o obdobných problémoch neviem ale 14Tr si s týmto svoje užili.
O praskaní rámov podvozkov u T neviem, iba o uvoľňovaní torzných vzpier ale tomu sa pri BA zvršku nemôže nikto čudovať...
Reply on: tr3mp #28843:

Dobre si to napisal, navyse treba zabezpecit prapravne vztahy Petrzalka - petrzalske nabrezie. Napr. ked chcem ja ist od TPD na nabrezie, tak idem hocicim na Safko a pesi prejdem Stary most. ?
Reply on: si #28841:
A koho napadlo robiť voľakedy metro do Petržalky, keď tam nič nestálo? V zóne medzi Starým mostom a mostom Košická má byť nová výstavba a naviac máš blízko Aupark, Átrium , Sad Janka Kráľa, ďalšie objekty sú vo výstavbe. Navyše, po Starom moste nebude pravdepodobne premávka iných druhov MHD, takže prestup na nadväznú dopravu z električky je viac než vhodný. Alebo si obsluhu tohto územia predstavuješ inak? Ako? Pešo zo zastávky Jungmannova alebo Šafárikovo nám?
Reply on: Ferro #28840:
Ja len doplním ďalšie, tiež neoficiálne info:
v prípade rekonštrukcie mosta by sa mohlo znížiť staromestské vyústenie mosta až o 2,1 m (čiže mostovka by netvorila priamku ale oblúk), tým by sa znížilo stúpanie zo Šafárikovho nám. na most. Zastávky by mali byť zhruba v nasledujúcich polohách a vzdialenostiach:
  • Šafárikovo nám.
  • Aupark (pracovný názov, podľa mňa trochu nepresný), na násype medzi Viedenskou a Einsteinovou
  • Jungmanova (v polohe na križovatkou pri TPD)
  • Nám. hraničiarov (za križovatkou Rusovská - Jantárová - Nám. hraničiarov)
  • Markova

  • Topoľčianska
  • Draždiak
  • Juh (teda úplne na konci koridoru vedúceho Petržalkou, medzi Vyšehradskou a Jasovskou, či ako sa ten koniec sveta volá 😉 )

Trať by mala byť až po Bosákovu (z Petržalskej strany) plne segregovaná, ako je to so Šafkom neviem.
Reply on: Ferro #28840:
to akeho inteligenta napadlo robit zastavku hned za starym mostom (viedenska) ? ved ani busy tam nestoja, a to vraj ma byt rychlodrazna elektricka ?
S elinami do Petrzalky to vyzera zatial takto:
Sturova ulica bude od Medenej neprejazdna pre automobilovu dopravu vzhladom na dvojkolajnu trat a umiestnenie zastavok. V mieste najazdu na Stary most zo Safarikovho nam. je min. polomer obluka 110 m, max. sklon 5,12%. Okrem Sturovej bude trat oddelena zvysenym obrudnikom. Zastavky budu na Sturovej, krizovatke s Viedenskou a Bosakovou ulicou.
Pokial ide o most, zohladnuju sa dve moznosti, jedna kolaj po cestnom moste, druha po zeleznicnom alebo reko zeleznicneho mostu pre dvojkolajnu trat so zrusenim cestneho mosta. Postavenie noveho mostu (na povodnej spodnej stavbe) sa pre vysoku financnu narocnost asi nechysta.

Berte to ako neoficialne info.
Reply on: S499.1023 #28838:

Tiez si myslim, ze 100 percent NP nie je nutne. ?
ufo:Ja myslim,ze BA by mala kupit prave nieco ceskeho.Jenkiho 30 m tramvaj bude tiez ciastocne NP a s otocnymi podvozkami.Combino a Cityrunner su drahe a BA nema ani na poriadny rozsah MHD s dnesnymi vozidlami.Myslim,ze radsej 50% NP a zvysok do prevadzkovej dotacie,nocna doprava a ciste udrziavane vozy ako Cityrunnery a sucasna podoba MHD...Bratislava sa vzdy utapala vo velkych planoch a v skutocnosti to bol plazivy upadok...
Pre reciznalych:

http://www.pnn.de/Pubs/potsdam/pageviewer.asp?TextID=12065

S499.1023:
Ty mas uz nejaku prax, tak by som sa ta rad spytal, ci boli podobne problemy aj pri zaciatkoch rady T u CKD (T1/T2/T3). Bigmac spominal, ze T3 lubia praskat ramy pri podvozkoch, ale neviem ci je to pravda. Mozes k tomu nieco dodat?
Reply on: Martin Fundárek #28829:
Zopar prispevkov na tuto temu od Jenkiho najdes na http://web.k-report.cz/diskuze/messages/48/4424.html.
Reply on: J #28834:
Pekný pohľad na MHD zvonku... To je fakt pravda. Akurát nesmieš nastúpiť, aby si nevidel ten humus vnútri, s ktorým sa ani nepohlo.

Nuž ale čo.... na začiatok aspoň niečo ?
Reply on: Papyr #28787:
Smozrejme, že máš právo reagovať, no u mňa si reagoval nejakým mne divným spôsobom, na ktorý som neni u teba zvyknutý a hlavne na vec, ktorú som písal len ako príklad na dokreslenie situácie. Reagoval si aj na veci, ktoré som nepísal, ale to nič.

Re #28833 ufo: Myslím si, že Bratislava kúpi práve české električky, lebo budú lacnejšie.

Inak je to veľmo pekný pohľad na MHD, keď všetky vozy sú skutočne pekne čisté. Teda zvonku.
Co si myslite, ze zvitazi v tendri na elektricky pre BA? Combino si tymto znizilo sance, ja by som uvital Cityrunner-tie su celkom dobre, vyrabaju sa tu kusok vo Viedni. Vektra a Trio, nechcem len preto, ze to ma schody v niektorych castiach.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.