Dneska som videl novucicku Karosu B741 s bratislavskou SPZ, ale este bez evidencneho cisla.
Soferoval ju nejaky starky frajer v monterkach a ciernou siltovkou zo zaciatku storocia...
Myslim, ze isiel do vozovne v Petrzalke.
Juro> Nemas pravdu, ze tie skatule, alebo "televizory" na streche vyzaduju menej udrzby. Ak si si vsimol, tak tie platna s cislami liniek su uz dost opotrebovane, castokrat sa vselijak pokrutia a navyse su dost velke problemy s ich osvetlenim, lebo je dost poruchove (ani sa neda spocitat kolko som ja tych ziarivkovych menicov do toho opravoval :-))) )... A digitalne transparenty vyzaduju nanajvys vymenu ziarivky, ktora vydrzi podstatne dlhsie a na tych najnovsich typoch uz ziarivky niesu, takze su vlastne bezudrzbove...
Uz dlhsie tu prebieha diskusia ake su najlepsie digitalne transparenty na vozidlach MHD. Mna osobne po skusenostiach z ich prevadzky a udrzby v nasom DP, by skorej zaujimalo, preco sa na elinach T6A5 likviduju tie super krabicky s oznacenim linky. Myslim, ze to vyzaduje menej udrzby a uz z dialky vidim, co za elinu sa blizi. Nechcem tym zatracovat digitalne transparenty, len niekedy to je s nimi horsie ako pri klasickych tabuliach. Uplne super to je v Parizi, kde je bus oblozeny smerovymi plechovymi tabulami po celom obvode vozidla. U nas v Blave ked bezim na bus z opacnej strany vozidla, som rad ze ma nieco neprejde, ale nakoniec zistim ze bezim za niecim uplne inym ako som chcel.
Face>
1.Nauc sa synku pouzivat klavesnicu
2. Komunizmus tu snad nikdy nebol
3. S podobnymi nazormi si najdi nejaku inu diskusiu a neotravuj, dear Ksicht.
Ozaj, objasnilo sa to uz s tymi zahadnymi modrymi Ikarusmi s bulharskymi, ci akymi SPZ co tu v skupinke bludili mestom par dni ???
A este sa chcem spytat, ze ci niekto pozna vodica Milana S~eba ?
Yo... a do tretice. Su tu aj nejaky modelari ? Myslim modelarov MHD. Mne sa totiz velmi pacia modely vozidiel MHD, par som ich videl na vystave a jeden aj na burze modelov, avsak za vysoku cenu (pre mna). Ale teraz som videl v modelarstve na Spitalskej modely roznych typov Karosy (vratane RTO a SM), trolejbusov TR a Ikarusov !!! Su to velmi pekne kusky, velmi by som ich chcel, ale cena jedneho modelu sa pohybuje okolo 1000 korun a pri klbovom prevedeni aj podstatne viac !!! :((( Je tu nejaky modelar teda ?
Dano>>> Bohužiaľ, zháňať vodičov sa tu asi nebude dať. Väčšina ľudí, ktorí sem chodia nie sú pracovníci DPB, ale iba dopravní nadšenci, čiže to, kto má kedy služby vedieť zrejme nebudeme.
* Životnosť Ikarusu 435 a 415 je oficiálne udávaná na 5 rokov.
* Životnosť Ikarusov 280 a 283 je 12 rokov, podobne aj u TamBusov.
* 415 a 435 nie sú až také zlé vozy, ale na naše podmienky nedostačujú. Do kopca šlapú dosť podpriemerne, asi ako Karoska 741. Hlavne 435 má dosť slabý motor. Nevadí to síce, ale nedá sa tomu riadne vytnúť. Vozy síce spĺňajú všetky moderné európske normy, ale niektoré veci, napr. elektronický obmedzovač rýchlosti na 70km/h ich dopredu vylučuje z úspešného použitia na takých turbo linkách, ako napr. 21, 59, alebo 75. Sú to celkom dobré vozy, ale na TamBusy jednoducho nemajú. Možno mi niekto bude oponovať, pretože TamBusy sú napr. relatívne hlučnejšie, ale verte mi, že nielen z pohľadu, ako cestujúci, ale aj z pohľadu technicky zmýšľajúceho človeka by som im pri výbere vozidiel dal jednoznačnú prednosť.
* Neznamená to však, že by som bol nespokojný s Ikarusmi 4.., naopak, som rád, že sme nekúpili Karosy 9.., ktoré zaostávajú jednak designom, kvalitou a prevedením. Ikarusíky sú dobré, len to nie sú tie nezničiteľné obrnené vozy, čo sa robili kedysi (ako príklad Ikarus 280, K2, T400, V3S )
* Celkové postrehy z Blavy, ktoré by si cudzí človek odniesol sú také, že stav našich vozidiel nie je až taký zlý, naopak, električky a trolejbusy majú vypravenosť cez 80 percent. Jazdia u nás relatívne nové a kvalitné vozy (až na Karosy), ktoré nemôžu za to, že sa niekomu nechce do údržby, ale ani to nie je také zlé, ako za čias minulých.
Ikarusov 280 nám jazdí ešte dosť, jeden aj z roku 1987. Nové Ikarusy (415 a 435) sú podľa mnohých ľudí horšie ako tie staré, lebo sú pomalšie, menej výkonné a už sa dva (435.18) dokonca aj rozlomili na 2 časti. A to najstaršie z nich majú ešte len 5 rokov...
Rád bych věděl jestli v Bratislavě jezdí ještě
staré Ikarusy 280.08? V Praze skončil jejich provoz
1.7.1999. Jaký je váš názor na nové Ikarusy typů
415 a 435, tady v ČR. jezdí jenom 412 a to ještě v Karlových Varech, Děčíně a Táboře. V Praze se zkoušela Bratislavská 415 myslím tak před dvěma roky.
Tak to by som netvrdil, že MHD je prežitok komunizmu. Ak sa pozrieme na svetové veľkomestá, každé má problémy s tým, že sú ulice prepchaté autami. Preto radšej preferujú MHD. Aj v Bratislave - keď ide niekto do centra autom, tak pol hodinu krúži, kým nájde nejaké voľné miesto. A ešte sa musí báť, či mu doň niekto nenabúra, prípadne či sa nezapáči dlhoprstým... No nie je lepšie odviesť sa do centra električkou?
Martin> Sorry, bola tam chybička, ale už je to opravené. Všetkých, ktorí nájdu chyby na našich stránkach prosíme, aby nám ich poslali e-mailom na mhd@host.sk.
KLF, Color> O trati na Dlhé Diely sa tu síce kecalo v októbri, ale to bolo ešte na stránkach MHDinfo (= priamy predchodca tohoto tu). Pri rozbiehaní nových stránok som sa so Spectrem dohodol, že staré príspevky do nového fóra nezaradíme. Navyše, časť z nich sa na Hoste "stratila"... :)))
N/A