ZF Myslim 3-stupnovu prevodovku standartne v ponuke ani nema, ale nie som 100% isty.
Co sa tyka VOITH vs. ZF, hlavny rozdiel nie je v pocte stupnov, ale v inteligencii prevodovky. Ono totiz VOITH je ovela "mudrejsia", co sa prejavuje vacsim knedlikom, lepsou jazdou do kopca, neseka to tak s vlkmi a pod. Technicke detaily by vedel vymenovat Igorko
Najkrajsi priklad su niektore kusy Vrakos po generalke, ktore dostali 3-stupnovu VOITHku (e.c. neviem, ale da sa to spoznat podla toho, ze je tam vybraty prepinac "MB" a vodic tam ma packu na retarder - podobne ako v SORe - Na ZF sa totiz retarder (asi) iba zapinal a vypinal, kdezto tuna je viacstupnovy). Tieto vozy uplne ozili a ked je voz prazdny, tak ma super knedlik (prazny preto, ze ne ten 175kW motor nepomoze ani neviemaka predodovka). Jedna z najvacsich chyb, ktore urobil DPB podla mna bolo objednanie Ikarusov 4xx s prevodovkami ZF.
15TrM aj 21Tr blokovanie ma. Pozor! Dokonca aj stare 14, alebo 15Tr (mozno len jedna seria, neviem presne) ma blokovanie, ale standartne je to po tych rokoch vypnute.
No ten co isiel od Racka zvonil na toho co isiel zo spodu a este mu nadaval ze co ho nepusta(ten co isiel od Racka) a zvoni na neho.Minuli sa doslova o par cm ?
Vozidla blokovanie rozjazdu MAJU, aj ked nie vsetky.
Autobusy: Starsie vozy samozrejme o takom niecom nesnivaju, dokonca sa mi zda ze este ani TAMbusy to nemaju. Blokovanie (formou samocinneho zabrzdenia voza a uvolnenia brzdy po zavreti dveri) maju Ikarusy 4xx, no v pripade napr. poruchy sa to musi dat vypnut, ale urcite to nesuvisi s ovladanim palubneho pocitaca. Zabrzdene pri otvorenych dverach su aj SORy, ale tipujem ze sa to da tiez nejako vypnut.
Na to blokovanie u Ik415 doplatil ten vodic, ktoremu usiel voz z kopca na stanici - zastavil, otvoril si dvere (tym padom sa voz zabrzdil), zapol si dopyt (aby sa dostal dnu jednoduchsie), a kedze voz bol zabrzdeny, zabudol zabrzdit rucnu brzdu. Zavrel dvere z kabiny a zdrhol von pocas ich zatvarania (bezny postup, komu sa chce dvihat ten dekel pod prednym sklom?). Lenze ako sa dvere zavreli, voz odbrzdil, a kedze bol v kopci, pohol sa, tym padom zrusil dopyt, a...vieme co sa stalo.
Trolejbusy: 14Tr a 15Tr take takmer urcite nemaju, na 15TrM som to nikdy nesledoval, takze neviem. 21Tr je dost novy voz na to, aby blokovanie mal, ale urcite tiez vypinatelne.
Elektricky: Maju to vsetky (okrem 104, 38+135 a 215 ). Voz proste neodbrzdi a nezapne jazdu. Zaroven je to zapojene tak, ze kym je voz v pohybe (ma mechanicke brzdy pod napatim - otvorene), dvere (okrem prvych) sa otvorit nedaju (na K2S ani zavriet), otvoria sa az v momente zatvorenia celusti/kotucov. Tieto 2 veci platia pre vsetky elektricky. U T3 a K2 je blok dokonca nevypinatelny, tam pohnutie s otvorenymi dverami nehrozi. Ked ale vies, kam a ako vlozit napr. 10-haliernik, tak si vies aj tu niektore dvere odblokovat a pohnut sa bez ich zavretia. T3G, ktorym boli nedavno v UD vymenene pohony dveri za nove elektronicke (7835-36, 7839-40, 7843-44), maju uz blokovanie dveri vypinatelne priamo na paneli, a to pre celu supravu, takze po vypnuti bloku sa da pohnut s celou supravou otvorenou. K2S su na tom rovnako - blok je vypinatelny pre vsetky dvere (zaroven). T6 maju vypinatelny blok dveri, ale len pre 1.dvere, ostatne sa odblokovat nedaju, jedine zasahom do konstrukcie voza, pripadne pri technickej poruche. Osobne sa mi ale uz asi na dvoch T6-kach stalo, ze ked sa niektore dvere zacali otvarat, rozsvietil sa blok rozjazdu (tak to ma byt), a po zastaveni dveri v otvorenej polohe si ich pohon zacal mysliet ze su zavrete, zhasol blok a kontrolka otvorenia dveri, a ja som pokojne mohol odpochodovat s otvorenymi dverami. Ked som dal povel na zatvorenie, po pohnuti dveri sa pohon spamatal a znova rozsvietil blok, a zhasol az po uplnom zatvoreni dveri, tak ako ma. Pri pokuse o zopakovanie postupu sa chyba uz samozrejme neobjavila. Je mi z toho ale jasne, ze bloku dveri na T6 (starsich-do 7946) sa 100%-ne verit neda.
V kazdom pripade, myslimze tak ako pre tramvaje, aj pre busy a trofle plati predpis, ze ak je vozidlo vybavene zariadenim na blokovanie rozjazdu pri otvorenych dverach, vodic je povinny pocas prepravy cestujucich ho mat v cinnosti (ci tak nejak). Cize odblokovavat dvere sa smie len nudzovo, bez ludi, inak vodic porusuje predpis. A ak sla napr. T6 s otvorenymi inymi nez 1. dverami, tak to bola technicka zavada voza.
Ja technik nie som. Ale ak ide rozšíriť uličku bez väčších zásahov, možno by veľa netrebalo, aby sa prvé štyri sedačky za druhými dverami dostali na nízku podlahu. Inak bude v tomto CityBus za Solarisom zbytočne zaostávať. Kvôli tým pár sedačkám na nízkej podlahe kupovať CityBus...
Zníženie okna by mohlo výraznejšie presvetliť interiér. Nemyslím si, že pre cestujúceho by to bolo "k prdu".
Re #27905 galiyosha: Neviem Ti odpovedať, v prevodovkách sa nevyznám. Aspoň my v Prešove sme kupovali do roku 2003 trojstupňové, od roku 2003 už štvorstupňové.
Re #27906 1885: Veru zišlo. Sú to šikovné a úsporné vozy.
Ale dalo, toto je len na uvod - naco by som sa s tym trapil, ak by sa to, co tam je teraz, neujalo? Teraz bolo dolezitejsie zrychlit web, co sa mi dufam podarilo Uvidime zajtra
Andy: A ešte mám pocit, že keď vypneš/odpojíš palubák, tak sa dá pohnúť. Raz som bol svedkom ako sa Iku 435 pokazili tretie dvere, vyhodil nás, chcel sa rozbehnúť spravil pár metrov a zabrzdilo ho to. Potom sa stratila linka a cieľ a už išiel aj s otvorenými všetkými dvermi.
J