Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Počúvajte len taká otázka že ako sa dajú pridať fotky na imhd?
V stúpaní na Dlhé Diely už neplatí 20km/h pre trolejbusy?? Lebo viacero vodičov ide rýchlejšie a padajú palice
Reply on: Kubo03 #251338:
Osobáky v tom dokumente nie sú.
Reply on: Kubo03 #251338:
Je to screen z pdf, nie je to stránka.
Reply on: ES499.0001 #251337:
Je táto stránka verejne dostupná? Zaujímalo by ma, či budú na S20 jazdiť spojené súpravy aj naďalej
Reply on: henko151 #251335:
Všetky Tatrany majú rovnaké radenie, strieda sa len typ vagóna 1. triedy (Apeer/Ampeer/Ampz). Rexy so Stadler Kissmi sa predĺžia až po Púchov ako R Považan a ICčka sa (ne)rušia.
Reply on: david11 #251327:
Dupláky 671 s cestujúcimi bežne jazdia na trati 110 (napr. Os 2018, Os 2026) alebo trati 120 (Os 3006). Na dve jednotky nemôže byť jeden vlakvedúci.
Reply on: ES499.0001 #251334:
Všetky Tatrany budú v tejto zostave? Súčasné Považany po ZA budú mať aké radenie? 😁 Prípadne, aké sú ešte nejaké zaujímave zmeny vo VOD?
Reply on: TomJ #251333:
Expresy budú mať 10 vagónov.
Reply on: Adam3 #251323:
Ja nemám ilúziu, že budú mať expresy rovnaký počet vozňov ako teraz. Ak teraz majú 10 vozňov, po novom budú mať možno 8. Stále to bude možné odkomunikovať ako posilnenie.
Reply on: Jak44 #251331:
Na ten smer jazdím minimálne. No smer 120 a 130 je zvýšená kapacita iba v Stadler KISS.
Reply on: david11 #251327:
Nie je to tak tento grafikon. Na S20 kvôli obmedzenému rozsahu jej premávky pre modernizáciu trate (zrušenie pásmovej obsluhy) jazdia aj ráno aj poobede spojené 671.
Reply on: TomJ #251317:
R Bojnice majú skoro 120 min. prestoj na N.Meste. Aj s tým by to vedeli poriešiť a samozrejme prispôsobiť CP S8 k tomu.
Reply on: 810zssk #251328:
Hlavne ten expresný expres dorbká ten "hodinový" takt a zruší prípoje. Mali ich nechať na ďalšej vrstve.
Reply on: mrcheef #251324:
Mne sa páči aj ten meisterstück že expresný expres ide z Bratislavy o 15:30 takže je nepoužiteľný na cestu domov po práci. Ale tak žijeme v štáte kde hlavná cieľovka VHD sú študenti ktorí ešte nemajú na auto, tak sa niet čomu diviť.
Reply on: Solider #251320:
Jediné "dupláky" čo jazdia sú iba pospájané jednotky, ktoré manipulačne prevážajú. Samozrejme sú zamknuté. Ani neviem či môže byť jeden vlakvedúci na pospájané jednotky.
Reply on: 810zssk #251321:
Teraz jednoducho iba škrtli S55,65 a S8 nechali v pôvodnom režime. No ani pred tým to moc nenadväzovalo v špičke. Grinavu, Jur, Raču, Vajnory, Ivanku Bernolákovo a Senec odpílili od rýchlych spojení s N.Mestom či Petržalkou.
Úplne na hlavu je S8.
Spojenie s N.Mestom iba sedlo a večer + víkendy kedy nemáme zápchy a relatívne rýchlo jazdí aj MHD či vlastná IAD.
Reply on: Adam3 #251323:
Bolo to úplne nelogické a nerozumné ustúpenie jednému konkrétnemu opozičnému politikovi čím sa hodila do koša takmer 5 ročná práca. Ten grafikon paradoxne vznikal v politicky neutrálnom prostredí. Ministerstvo sa tým "zabudlo" pochváliť a namiesto toho úplne paralelne prišli lietadlá, čím sa dostalo do obrannej pozície, ktorú neustálo.
Reply on: Adam3 #251323:
Neupustilo sa od toho, len ZSSK a Ministerstvo dopravy ani necelé 3 týždne pred začiatkom nového GVD oficiálne ešte nezverejnilo nový cestovný poriadok po zapracovaní tých 2 párov zrýchlených expresov. Jediné, čo sa dostalo von, je toto, čo zverejnil Trnavský kraj. Link, ktorý si poslal je konečný návrh, kde tie zrýchlené expresy ešte neboli a prišlo sa s nimi populisticky až dodatočne, keď sa prevalilo, že sa IC rušia.

https://osam.trnava-vuc.sk/OSamApi/fileDownloadEUT/dfc1b6f0-8ff0-412a-a696-0d7c4bc95655

Urobilo sa to najhoršie, ako sa mohlo. Vzali 2 páry súčasných expresov, ktoré mali prípoje vo Vrútkach na BB, v Kraľovanoch na Oravu atď. miesto toho, aby nato použili expresy o hodinu skôr/neskôr. Napríklad z Považskej Bystrice v daných hodinách, kedy pôjdu tie zrýchlené Ex vznikne vždy 2 hodinová diera ako na BA, tak aj smerom na východ, nakoľko zrovna vtedy rýchliky Považan idú z BA len po Púchov. Alebo z BB smerom na Ostravu príde rýchlik Fatran do Vrútok, kde jazdu ukončí, zrýchlený expres cez Vrútky bez zastavenia prefrčí a zo Žiliny pekne nadväzný rýchlik Ostravan smerom do ČR odíde a cestujúci zo stredného Slovenska budú mať smolu.
V konečnom dôsledku tak v podstate dva páry IC zostali, akurát po novom sa budú volať Ex Kriváň, ale reálne zrušili 2 páry dnešných Expresov, na ktoré sú naviazané na celom severnom ťahu prípoje v uzlových staniciach, kde po novom stáť nebudú.

Súpravy zrejme vezmú ako zo zrušených IC, tak časť vezmú aj z rýchlikov Považan, keďže REX BA-TN sa rušia a jednotky Stadler Kiss by mali byť nasadené na skrátené spoje Považanov po Púchov. Klasické súpravy na Považanoch budú tie, ktoré idú do Žiliny.
Trochu OT ale ako to vidite s posilnenymi expresmi do Kosic? Aj ked rusenie IC vlakov bolo otrasne odkomunikovane, na papieri to vyzera ako dobra zmena, ale maju na to odkial zobrat supravy a personal? Namiesto (pre jeden smer) 7 expresov + 4 kratkych IC bude teraz 16 expresov, zrejme s plnou dlzkou?
Podla mojich hrubych vypocotov, bez toho aby som poznal dane obehy by to momentalne mohlo byt vyjazditelne so 7 supravami pre Ex a 3 supravami pre IC teda 7*10 + 3*5 voznov. Podla noveho GVD bude potrebnych minimalne 13 suprav. Ak budu mat vsetky 10 voznov tak to je narast minimlane o 45 voznov a 3 rusne. Plus teda este komplet vlakovy personal. Kde to chce ZSSK zobrat? Ved uz teraz bezne na tych Ex nie su vypravovane jedalenske vozne, idu sa vyradovat gorily, v okoli BA chyba personal...
A este otazka. Mali byt nejake 2 pary zrychlenych spojov ale v konecnom GVD ich nevidim: https://www.zilinskazupa.sk/files/kcp-120_8.pdf Upustilo sa od toho?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.