Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #251351:
Nejako sme sa nepochopili. Ja súhlasím so všetkým, čo si napísal. 🙂

Ja zavedenie hodinového taktu Tatranov chválim. To je jednoznačné pozitívum. Čo kritizujem, je oslabenie kapacity Považanov, ktoré častejšie oproti dnešku jazdiť nebudú. A častejšie oproti dnešku nebudú jazdiť ani Tatrany, lebo stále sa bavíme o špičke - a v čase špičky už aj dnes Tatrany jazdia každú hodinu.

Ale možno sa mýlim. Možno sa naozaj každé dve hodiny nájde aspoň tých 24 ľudí do Trenčianskej Teplej, Dubnice n. Váhom a Ilavy, ktorým bude po novom viac časovo vyhovovať dnešný REX. A pôjdu teda Považanom končiacim v Púchove, v ktorom (pri nasadení KISSu) bude kapacity dosť. A v prípade Považana o 15:55 bude snáď tých vyššie vymenovaných ľudí o ešte toľko menej, aby vyvážili tých, ktorí dnes jazdia do Púchova a Považskej Bystrice expresom o 15:27, a po novom im tam nezastaví.
🙂
Reply on: barack40 #251350:
Podľa mňa vychádzaš z nesprávnej premisy, že dnešné redšie odchody s väčšou kapacitou ľuďom vyhovujú viac.

Ale jeden zo základných princípov verejnej dopravy hovorí že vždy je lepšie a flexibilnejšie mať spoje častejšie aj pri menšej kapacite.

Naráža sa tu len na tie najväčšie nakladové položky. Dve sólo vozidlá sú drahšie ako jeden kĺb (aj na odpisy aj na údržbu a poplatky) a potrebuješ dvoch vodičov namiesto jedného.

Ale ak dopravca má aj vodičov aj vozidla, je práveže lepšie to využiť, znizuješ tým jednotkové náklady a zvyšuješ atraktivitu.
Reply on: 810zssk #251348:
Tak bude v tých vlakoch každý deň stáť o 24 ľudí viac, ako dnes 🙂

Opakujem, že problémové budú (môžu byť) špičky. Teda pracovné dni ráno do BA, pracovné dni (najmä štvrtky a piatky) poobede z BA, nedeľa do BA. Napríklad taký R 700 má od pondelka do piatku až 8 vozňov, a prázdne to nejazdí. A práve cez tieto mnou vymenované špičkové časy k žiadnemu posilneniu na Tatranoch nedošlo. Aj tento GVD jazdia Tatrany (v tých špičkách) každú hodinu. Akurát Považská Bystrica a Púchov o dva páry Tatrana príde (kam sa presunú cestujúci? do Považana so 6 vozňami? 🙂 ). Preto som sa aj pýtal, či budú aspoň v špičkách niektoré vlaky posilnené.

Uznávam ale, že tých 24 miest nie je až taká tragédia. Mohlo byť aj horšie. Tie BDsheer sa na vlaky typu Považan objektívne moc nehodia. Len je škoda, že sa proste tie vozne bez náhrady zrušia, a kapacita klesne.
Reply on: 810zssk #251348:
Príde k celkovemu navýšeniu kapacity..
Takže by som sa nebál o tie Považany...
Reply on: ES499.0001 #251347:
24 miest je úplná pohoda keď si vezmeš o koľko sa navýši kapacita medzi najväčšími mestami na ich trase.
Reply on: barack40 #251344:
Považany prídu o 24+4 miest, kedže služobáky Bdghmeer z Urpínov pôjdu na Tatrany a tým pádom služobáky BDsheer z Považanov dostanú Urpíny.
Reply on: barack40 #251344:
No tie Považany sú vcelku fail, lebo už teraz majú menšiu kapacitu ako Stadlery, ktoré jazdia len po Trenčín (po novom po Púchov). Keď som v piatok išiel Považanom, tak aj v 1. triede bola obsadená každá dvojka aj štvorka aspoň jedným človekom. A to bolo v auguste, kedy je menší pohyb ľudí.
Reply on: ES499.0001 #251340:
Os sú vo VOD3, nie VOD1.
Reply on: ES499.0001 #251337:
Ďakujem za print screeny z VOD, bohužiaľ sa naplnilo to, čoho som sa obával. Považany (tie v klasických súpravách) budú oproti dnešku skrátené o 1 vozeň... 😣

Budú aspoň v špičkových časoch posilnené? Dnes majú štandarne 7 vozňov, niektoré bývajú posilnené na 8 vozňov. A býva v nich dosť plno. Síce z nich ubudnú cestujúci z a do Brestovian (ktorým sa mimochodom oproti súčasnému GVD skokovo zhorší cestovanie), ale zahustenie expresov tie Považany nijako neodľahčí. Určite nie tak, aby bolo opodstatnené ich skracovanie. V špičke jazdia expresy každú hodinu už dnes, ba dokonca pre Púchov a Považskú Bystricu dva páry expresov vypadnú. A kam sa tí cestujúci presunú? Samozrejme do Považana s oslabenou kapacitou 👎
Reply on: sor_2048 #251342:
Prvá možnosť - cez diskusné fórum.

Druhá možnosť - poslať na mail. Ale keďže cez mail BA sekcie imhd sa to ku mne nedostane, tak môžeš priamo mne na mirec240@imhd.sk a ak budú použiteľné, uverejníme 😎
Počúvajte len taká otázka že ako sa dajú pridať fotky na imhd?
V stúpaní na Dlhé Diely už neplatí 20km/h pre trolejbusy?? Lebo viacero vodičov ide rýchlejšie a padajú palice
Reply on: Kubo03 #251338:
Osobáky v tom dokumente nie sú.
Reply on: Kubo03 #251338:
Je to screen z pdf, nie je to stránka.
Reply on: ES499.0001 #251337:
Je táto stránka verejne dostupná? Zaujímalo by ma, či budú na S20 jazdiť spojené súpravy aj naďalej
Reply on: henko151 #251335:
Všetky Tatrany majú rovnaké radenie, strieda sa len typ vagóna 1. triedy (Apeer/Ampeer/Ampz). Rexy so Stadler Kissmi sa predĺžia až po Púchov ako R Považan a ICčka sa (ne)rušia.
Reply on: david11 #251327:
Dupláky 671 s cestujúcimi bežne jazdia na trati 110 (napr. Os 2018, Os 2026) alebo trati 120 (Os 3006). Na dve jednotky nemôže byť jeden vlakvedúci.
Reply on: ES499.0001 #251334:
Všetky Tatrany budú v tejto zostave? Súčasné Považany po ZA budú mať aké radenie? 😁 Prípadne, aké sú ešte nejaké zaujímave zmeny vo VOD?
Reply on: TomJ #251333:
Expresy budú mať 10 vagónov.
Reply on: Adam3 #251323:
Ja nemám ilúziu, že budú mať expresy rovnaký počet vozňov ako teraz. Ak teraz majú 10 vozňov, po novom budú mať možno 8. Stále to bude možné odkomunikovať ako posilnenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.