L75 má pôvodnú trasu ešte z čias expresu L109. Jedine čo sa s ňou riešilo bolo pridanie zastávok po trase a postupné predlžovanie intervalov. Ona postupne totiž strácala cestujúcich pre zrušenie škôl a podnikov v Krasňanoch. Ranné kolóny na oboch koncoch jej tiež nepridávajú na atraktivite. Samozrejme, že prestup je nepohodlný.
Vlčie hrdlo - Prístavný most máš L70. L98 na Bajkalskej bohate stačí. V špičke 6 - 7,5min.
Veď aj teraz mimo návozov na zmeny je slabá obsadenosť na L74.
A naco je dobre spojit 77 a 79 ? Ked prinajlepsom su od seba Vlcak a Lieskovska 2,9 km tj zbytocne prejazdy by tam boli alebo ako spojena linka. Na 77 su myslim 3 soferi (2 vozidla) na 79 2 soferi a 1 voz. 4 soferi a 2 vozidla by to ale mozno dali tu spojenu 77+79 no pri naraste vzkm.
Teoreticky este mozu spoje L77 zo Spalovne pokracovat po novej ceste ponad R7 do Lieskovca, Ketelca
Súhlasím so zrušením L39 a náhradou vo forme L31 od CSU po Jelačičovu. Zároveň by sa mohla potiahnuť L67 po Žst Nové Mesto.
Urobiť z L74 niečo na štýl L25 (účelové spoje) nie je rozumný nápad, okrem rafinérie obsluhuje aj časť Ružinova od Prístavného mosta po Vlčie Hrdlo (nevraviac o tom, že na úseku Bajkalská - Prístavný most ostane len L98).
Ak už je snaha dosiahnuť aspoň nejakú úsporu, tak by som sa napríklad vrátil k nedávnej diskusii o L79 a L77 - obsluha oblastí za Slovnaftom jednou linkou.
Z 84 sa coraz viac stava cisto skolska linka. Mimo spicky skoro nikdo nejazdi. 84 By bohate stacila rano a od konca 4 do 8 vyucovacej hodiny na zakladnych skolach. Kombinacia 83 + 99 bohate v petrzalke staci, ako je mozne vidiet cez vikend. Alebo minimalne by 84 mala mat posledny spoj tak 20:00
Plne súhlasím, niektoré zmeny ktoré som mal na mysli bola len úvaha, tak ako aj pri L67, keby bola zrušená L39.
L75 by som naozaj neskracoval.
Ono riešiť linky len aby sme prestupovali, nie je dvakrát príjemné.
L75 má veľmi dobrú trasu, len k nej treba pritiahnúť cestujúcich ako aj k L67 ale nie skrátením trasy. Samozrejme, že v sedle kľudne sólo busy 12m.
Už dlho spomínam, že DPB má úvahu preplnených vozov. Ja sa rád zoznamujem ale nie keď sme telo na telo.
Sú linky, ktoré treba zrušiť, prípadne, ak sa to ďá zlúčiť a sú linky, ktorým treba len pomôcť.
Ten 49 € lístok v Nemecku zaviedli od 1.5.2023 (počas minuloročných letných prázdnin mali jeho obdobu za 9 €). Zaviedlo ho spolkové ministerstvo spolu s jednotlivými krajinami s tým, že táto cena je masívne dotovaná - hovorí sa o 3 mld. €. Takže porovnávajme porovnateľné.
L75 ak chcú skrátiť tak iba kvôli dlhému súbehu s nosnými trolejbusmi. Súhlas, že by sa tam uživilo aj sedlo no s kraťasmi.
L67 ak predĺžiť tak po Vajnorskú pre prepojenie radiál. Do centra fakt súbeh robiť netreba.
L31/39 treba fakt riešiť teraz v prázdninovom režime je síce papierový preklad 10 min. no v reále to ide v lepšom prípade 15/5 v horšom aj 17/3 smer CSU pre meškanie L39.
L74 okrem návozov na smeny nejazdí nejak vyťažená. V špičke od Bajkalskej jazdí posilnená L61 v 7,5 min.int.
L83+84 určite je priestor na redukciu hlavne večer. Ani L34 ani L84 pred reko karloveskej radiály nejazdili tak dlho. L34 do 21h a L84 do 22h z osekaným intervalom. Potom nám L4 vozí od Karlovky ďalej večer vzduch..
Inak my si tu jazdíme od kovidu stále v prázdninovom režime pri električkách okrem hodinky ráno v prac.dni.
Večer po 21h. dokonca v horšom. Nový prázdninový netreba ani komentovať. Okrem špičky víkendový režim.
V niečom súhlasím a v niečom nie.
Nesúhlasím, tebou navrhované, skrátenie linky 75. Zjavne tou linkou necestuješ, (iba dedukujem), inak by si vedel, že od Čiližská je cestujúcimi, využívaná. Ja by som jej zaviedol celodennú a celotýžďňovú premávku s tým, že v sedle každých 20 min. Ona má veľmi dobrú trasu, len je nevyužitá.
Ďalej, linke 67 by som trasu upravil, lebo je tiež nevyužitá. Linku 39 by som zrušil, náhrada by bola linka 31, z lepším intervalom a končila by Trnavské mýto/pripadne Jelačičova. Miesto linky 39, v úseku Trnavské mýto-Astronomická, by som predĺžil linku 67 a tým by sa možno, pritiahli cestujúci.
Linku 74 by som nechal tak, jak je!
Linka 83 už mala mať dávno lepší interval ako ho má dnes. Bezohľadu na to, že má výpomoc, linku 84.
Ono v DPB majú zvláštne myslenie. V Nemecku, v čase Covidu, zaviedli 49€ lístok na veškerú dopravu a majú to dodnes. V Mníchove v rámci šetrenia, linky nerušili, iba predlžovali interval.
To je rozdiel medzi nami a nimi.
Ak by v médiách (a je úplne jedno či v lokálnych alebo celoštátnych) pracovali profesionáli, tak by k tejto správe okamžite prišiel aj analytický materiál obsahujúci zhodnotenie stavu v DPB a.s. podľa dostupných zdrojov, analýzu príčin a sadu odborne podložených a formulovaných otázok s cieľom získať relevantnú reakciu.
Bohužiaľ, tento prístup som v rámci médii už dlho nezažil. Preč sú časy Gavrila Gryzlova, Slava Kalného, Jána Čomaja, Milana Vároša či Hany Ponickej.
Salomon