Toto je niečo iné. BA má trolejbusy vysúťažené od Škodovky s kastľami Solaris resp. SOR. Praha a tie ďalšie mestá to majú naopak. Praha má vysúťažený SOR s výzbrojou Cegelec. A tá výzbroj od Cegelecu totálne mešká. Bratislava by teda tento problém nemala pocítiť.
no, úprimne, cez koronu som sa v NR skoro vôbec nevyskytoval alebo som chodil zo stanice na hlavnú budovu UKF pešo. Kým mala tamojšiu MHD na starosti Arriva, zastávky na znamenie, myslím, neboli celoplošné. Potom som sa raz v apríli 2022 v rannej špičke ponáhľal, tak som sadol na MHD a nejakou záhadnou náhodou nikto iný pri Univerzitách nevystupoval. Ja som nevedel, že už sú všetky zastávky vrátane Univerzít na znamenie, takže som sa previezol až k N-Centru. Keby to bolo pripomenuté hlásením, určite by som príslušné tlačidlo stlačil. OK, DPB to zaviedol až po korone, ale aj tak by som to hlásenie nejaký čas nechal(možno do konca roka) kvôli cestujúcim typu 3x za rok.
Kiežby, ja sa potrebujem kúsok pred 9 dostaľ na zastávku Veľkolúcky potok do SquareBizz Bory.
Tá 23, čo by šla presne medzi tou o 8 a 9 by mi pomhola. Lebo takto som tam buď veľmi zavčasu, alebo veľmi neskoro.
A tiež, keď sa odtiaľ chcem dostať vo večerných hodinách, tak jeden spoj, raz za hodinu je žalostne málo.
Zas ono tam ani tých ľudí veľa nechodí, takže netuším, aké by bolo schodné riešenie pre všetkých.
K tým nočákom - tam to bol aj technický problém, keďže na to aby palubák sám listoval zastávky (čo je v DPB bohvie prečo požiadavka) je/pri starých PP bolo potrebné aby zastávka mala príznak na znamenie a teda už automaticky aj vyhlasovalo tú hlášku.
Každopádne, v čase do februára boli linky kde zastávky na znamenie neboli, takže na tom nočáku mi to prišlo pomerne zmysluplné, aj keď otravné.
Dnes už v zásade inštitút "zastávky na znamenie" neexistuje, len sa zmenil režim zastavovania (aj keď predpisovo to DPB bohvie prečo vyriešil inak). Nevšimol som si že by v ktoromkoľvek z tých tisícov európskych miest kde autobusy zastavujú tiež len podľa potreby, či už to je Viedeň, Hamburg, Geneva, Stockholm, Londýn, Madrid, Vaduz, Antwerpy, Berlín, Malmo, Lisabon, alebo Nitra, mali obsesívnu potrebu po každej zastávke otravovať s hláškou "na znamenie" v lokálnom jazyku.
Dobrý deň, viem, že toto nie je stránka DPB, ale čítajú to ľudia z DPB. A viem, že v tejto dobe sa obracia každé euro. Ale situácia zo života. Človek sa nedostane ľahko na deviatu do práce na VW1. 23jka ide posledná z Dúbravky 8.02 z Pri kríži. 20tka s oficiálnym a nedosiahnuteľným odchdom 8.13 veľmi mešká kvôli úzkemu hrdlu pod traťou. A 21tka chodí do VW2 tiež tak nejako všelijako kvôli mestu a D2.
Prosím vás dalo by sa prehodnotiť pridanie jednej 23jky s odchodom +20-30 min. po poslednej terajšej? Veď aj Bory západ sa budú rozširovať nielen bývaním ale aj retailom. A to nevravím o zaslúžilých makačoch čo si idú po nočnej do Kauflandu nakúpiť niečo pod zub. Ďakujem a neberte to prosím ako vyplakávanie ale ako nápad.
hlásenie zastávok musí byť ale to čo sa deje v BA posledné roky s tými hláseniami, to je dosť hardcore a to už je teraz lepšie lebo aspoň zmizli kovidové a dopytové a neviemaké doplnkové hlásenia, ale stále fičia po každej zastávke sa opakujúce "spoj ide do depa" či "spoj ide na konečnú" a toto všetko dvojjazyčne, tak to už sa fakt krajšie ako akustický smog nazvať nedá .. vo väčšine prípadov zbytočné a áno je to aj otravné a ja som presvedčený že tá percentualna hodnota bude podstatne vyššia než to čo si ty uviedol ..
Že je informácia o zastávke na znamenie pre cestujúcu verejnosť, ktorej odpoveď na otázku nejakého delenia zastávok by bola (s výnimkou možno niekoľko percent) že sa to delí na zastávky s prístreškom a bez prístreška, informáciou o ničom tromfne už len tvoja logika o akustickom smogu, ktorá defacto hovorí o tom, že aj tie zastávky vyhlasovať je vlastne zbytočné, lebo 0,001% cestúcich to otravuje a musí byť človeku vlastné jasné, že zastávka na trase existuje tak je to hlásenie vlastne neefektívne a budeme ich šetriť na nejaké dôležité hlásenie aby to náhodou cestujúcim raz za rok neušlo
PP IDS BK: B.3.16 V prípade, že najbližší KOCL vo vozidle alebo na nástupišti je nefunkčný, cestujúci je povinný zakúpiť si cestovný lístok v inom KOCL. Ak sa vo vozidle alebo na nástupišti nenachádza žiaden iný funkčný KOCL, cestujúci vo vlastnom záujme:
a) v MHD informuje vodiča vozidla po príchode do nasledujúcej zastávky a v prípade vykonávania prepravnej kontroly bezodkladne informuje aj revízora, ktorý preverí EP na predloženej BČK/VIK
brzda