Bratislavské mestské časti budú riešené len základnou obsluhou (pričom je to 99% cestujúcich) a tých, ktorým nebolo dobré Slovensko, prípadne im nestačia slovenské obchody budeme voziť predraženou službou.
Rozhodnutia na úrovni nemenovaného blázna z Trnavy.
Vnútroštátna (kabotážna) preprava by zakázaná mohla byť, asi by to ľudia aj tak nepoužívali na cestu z centra BA do Jaroviec/Rusoviec už len kvôli tej zóne/zónam navyše. Ničmenej nenapadá mi ktorý orgán by povolenie kabotáže zo SR do SR cez AT namietal. Rakúšanom to môže byť jedno a slovenské MD by snáď problémy nerobilo ak by to nepožadovalo mesto kvôli súbehu s MHD (čo pri IDS linke nemá dôvod robiť).
Ďalším faktorom je, že je to kabotáž (ibaže by si vyslovene zakázal vnútroštátnu dopravu) a tam je ďalšia množina obmedzení a problémov, ktoré by s tým vznikli. Nehovorím, že neriešiteľné.
Viem že Billa Plus je tiež v K1, ale chcel som povedať práve to že tá v Hainburgu je oveľa väčšia a má rádovo lepšiu ponuku. Ja nie som nejak posadnutý nakupovaním v Rakúsku, ale Billa Plus v Gallerii Danubiana je to jedno jediné miesto kam chodím, lebo tá ponuka čo tam majú je naozaj luxus. V tej čo je v K1 som zhodou okolnosti bol pár dní dozadu a naozaj sa to nedá porovnať. Za tou v K1 by som nikdy 20 minút necestoval.
No Billa plus (plus ďalšie prevádzky ako Lidl či Tedi/Jysk) sú už v K1/K2 tiež Nedávno to tam rozširovali a mám pocit že to je väčšie/s lepšou ponukou ako Hainburg. Plus je to o niečo bližšie/menej upchatie.
K poslednému odstavcu len taká poznámka, že síce do K1 sa VHD dostáva ťažko, ale do Gallerie Danubiana v Hainburgu je to celkom v pohode (až na ten interval, ale ten by asi do Kittsee žiaľ nebol oveľa lepší). Keďže Galleria Danubiana má skoro všetky zásadné prevádzky tiež a mnohé z nich lepšie ako K1 (napr. Billa Plus je neporovnateľne väčšia = s lepším sortimentom), ak tvoja požiadavka je ísť si nakúpiť, vieš to VHD vybaviť s podobným jazdným časom.
Prípadná linka Bratislava - Kittsee by K1 určite obsluhovať mala, ale K1 nevnímam ako dôvod jej zriadenia. Skôr je to pre obsluhu miestnych obyvateľov čo dochádzajú do BA (prípadne miestnych obyvateľov čo idú do BA len občas, ale tým podporujú našu ekonomiku). Z tohto hľadiska je možno lepšia linka cez Berg, keďže obslúži dedinu navyše, než by bola linka cez Kopčany. Ale zas tá druhá možnosť prináša možnosti synergie s 80kou, takže by sa za rovnaké peniaze mohol dať ponúknuť lepší interval.
Ja som mal dlhšie koncept linky Most SNP - Berg - Kittsee - Jarovce, ktorá by jednak riešila spojenie Kittsee a Bergu s Bratislavou, a sekundárne tiež výrazne lepšila spojenie z juhu Bratislavy do Viedne (kde dnes treba VHD chodiť zachádzkou cez ŽST Petržalka). Sú tam ale dva problémy: Jednak cesta Kittsee - Jarovce je len do 3,5 tony, čiže by tam bola buď potrebná výnimka pre VHD, alebo zvýšenie limitu na 7,5 tony, ktoré by umožnilo aspoň prevádzku minibusu. Druhý problém je ako to otočiť v Jarovciach - je tam teoreticky tá bloková slučka čo občas používa X91 (a s minibusom je prejazdná bez problému), ale tam potom nie je prestup na hrane s MHD. Jedno riešenie pre ten druhý problém čo mi napadlo bolo že by tá linka z Jaroviec išla ďalej až do Rajky, takže by sa zabili dve muchy jednou ranou a zároveň bol prestup medzi touto linkou a MHD na Sadoch.
Vies preco nakupuju za plny kufor (tak ako ja)? Lebo ist tam autom kazdy den na drobny nakup sa ti neoplati
Kebyze sa tam ale vies autobusom dostat za 15 minut z centra mesta v dobrom intervale kedykolvek, tak to bude rovnake ako ked ides MHD do Lidla ci Kauflandu.
PS: Teraz sa podla Google vies dostat z okolia Mosta SNP do Kittsee K1 autom za 15 minut, VHD (bus + vlak + peso zo stanice) 60 minut. To ti pride pouzitelna alternativa k autu?
Pozri, stále tu existuje množina ľudí, ktorí si myslia, že DPB a.s., ktorý ledva stíha zabezpečiť základnú dopravnú obslužnosť v rámci Mesta, má obsluhovať aj zahraničie.
Však ak obyvatelia Kittsee (verím, že tam majú oficiálne evidovaný trvalý pobyt) potrebujú spoj do Bratislavy, môžu pokojne osloviť svojich volených zástupcov v obci alebo spolkovej krajine a príslušné rakúske orgány im buď vyjdu v ústrety alebo im vysvetlia, prečo to nejde.
Zrušenie linky 145 cez víkend nielenže obmedzuje komfort ľudí pri sobotných nákupoch - musia vláčiť nákupy pešo hore kopcom - ale predovšetkým uväzní starých ľudí doma v bytoch.
Doteraz sa ľudia mohli vyviezť cez víkend pohodlne až na Kamzík (s prestupom na Kolibe), teraz sa môžu len pozerať von oknom. Toto je veľmi zlá správa. Aspoň poobede by mala linka premávať, hoci len v hodinových intervaloch.
zakaznik