Celkovo je clovek z tych hlaseni ohucany. Dost to huci aj v novych SORoch. Odhliadnuc od toho, ze si nemyslim ze by to malo otravovat v podstate 100% cestujucich v angline (kolko uz len ma BA turistov po cely rok?). A na MNOHYCH linkach (80, 65, atd.) je to v angline uplne zbytocne, len to obtazuje. Nech to je na linkach na stanice a letisko, ale inak...
Toto anglické hlásenie ale predsa nie je určené príležitostným turistom (tých netreba informovať o zmenách, keď nepoznali ani súčasný stav) ani Ukrajincom (viac toho pochytia zo slovenčiny), ale cudzincom, ktorí v Bratislave žijú dlhodobo. A tí budú mať dosť dobrú angličtinu, aby hláseniu rozumeli.
Ja som si zase pre zmenu dnes v 3 vypočul dané hlásenie 4x za sebou v plnej dĺžke. Z električky som vystupoval už dosť *ohučaný". Ešte šťastie, že to nie je na mojej každodennej trase.
Podielove dane/dan z nehnutelnosti ale ano, take platenie myslim. Nemozes byvat mimo mesta a ziadat aby ti mesto financovalo vsetko verejne, ked tomu mestu neplatis svoj podiel dani.
Tie hlásenia k zavedeniu plošného systému zastávok na znamenie sú dosť useless.
Išiel som 47 a zazneli trikrát a nedokončili ani raz. Z toho dvakrát po anglicky.
Neviem, dávať takéto dlhé hlásenie na zastávku, ktorá je z oboch smerov dosiahnuteľná s reálnym medzizastávkovým časom v sekundách je dosť zbytočné, lebo zaznie gong a prvé slovo a potom sa hlásenie prebije hlásením o zastávke.
Tiež sa zastavím pri hláseniach po anglicky. Znova platí, že tie hlásenia by mali byť na úrovni A2 a nie výkladnou skriňou rhotickej angličtiny s prízvukom, slangom a kandeciou slov komentátora NHL, ktorý práve citovo opisuje "whatta save" zákrok brankára Edmontonu Oilers (aj keď to občas znie ako Barbara Haščáková v roku 1994).
Lebo to hlásenie v idúcom trolejbuse (a v prípade električky alebo autobusu ani nekomentujem) je niečo v duchu "hrr hrr hr hr rrr ríques.... (gong) nasleduje zastávka"
Nemám štatistiky ale podiel native emeRRRikanov a britov z celkového počtu vyskytujúcich sa cudzincov asi nebude viac ako štatistická chyba a tie davy nových Ukrajincov, prípadne turistov z okolitých krajín, pre ktorých angličtina nie je natívny jazyk, z toho asi nič mať nebudú.
Účel je predsa informovať čo najväčšiu skupinu ľudí a nie ukazovať, že austrálčan má austrálsky prízvuk a vie zhltnúť tri vety do 0,5 sekundy.
nuz, pokial mi je zname tak z Marianky sa ani legalne (teda tade kade to je autom povolene) po cestach do jej okresneho mesta (Malacky) inac ako cez kataster Bratislavy nedostanes....
Prečo v tom prípade neuvazovat o zlúčení s BA? Ak je funkčne zarastená, potom sa tento problém netýka len verejnej dopravy, ale aj odvozu smetí, kanalizácie, údržby komunikácií a pod.
Súhlasím, len by som dodal že využívanie synergií je vhodné tam kde obsluhovaný celok netvorí sama o sebe jednotku ktorá sama o sebe dáva zmysel na zriadenie samostatnej linky. V Bratislave je týmto príkladom už dnes Ráztočná, ktorú sa nijak zmysluplne nedalo obslúžiť MHD linkou, ale prostredníctvom toho že tade jazdia linky regiobusov získala nejakú verejnú dopravu.
Marianku ako "pilot" navrhujem práve preto že je to malý výbežok pri Bratislave, ktorý nevedie po trase ničoho iného a funkčne už zo Záhorskou Bystricou "zrástol", takže ak odmyslíme administratívne hranice obcí, nie je veľmi logické aby potreboval vlastnú linku. Inak povedané, keby Marianka bola formálne súčasťou mesta, jednoznačne by sa riešila formou predĺženia 37/137 a nikto by ani neuvažoval o separátnej linke.
Doprava by v zásade mala reflektovať dopyt cestujúcich a prepravné vzťahy, nie formality.
Praha má zároveň štatút kraja, takže si objednáva aj časť prímestských liniek (pôvodne linky 3xx, ale dnes to už môže byť úplne inak). Navyše sa súťažia nie len linky PAD, ale aj (autobusové) linky MHD. Preto viaceré linky MHD jazdia rôzni dopravcovia a naopak DPP jazdí aj prímestské linky.
Inak toto je dobrá haluz. Vlastne Dolné Rakúsko uzavrelo s BSK netto zmluvu Však ak to bude fungovať, tak dobre. Účel zákona je chrániť verejné financie a toto je v prospech verejných financií.
Ten prípad 1 môže byť problém. Čo by faktúrovala jedna obec druhej? Dopravné služby? To by musela mať obec živnosť a povolenie prevádzkovateľa cestnej dopravy. Inak by to bolo neoprávnené podnikanie.
Ty si tiež odomňa nemôže vypýtať peniaze za to, že mi kúpiš nanuk (teda môžeš, ale nie pravidelne a od iných ľudí).
Môže si Stupava objednať, ale zase kvôli tomu, že mesto a DPB má vzťah podľa Čl. 5 ods. 2, nemôže DPB prevádzkovať dopravu mimo mesta.
Najčistejšie riešenie by bolo vyňať 37 z objednávky mesta a urobiť trojstrannú zmluvu BA, Stupava a DPB a v zmluve vyriešiť financovanie. To by nebolo v rozpore ani s nariadením, ani s našim právnym poriadkom.
Tieto úvahy o 215 vs. 37 sú teoretické nezmysli mimo reality. Sorry. Mimochodom, prax ukázala, že 37 do Marianky dobre nefungovala. Bystričania nadávali, že Mariančania im zapĺňajú autobus (vtedy ešte 12 m) a Mariančania zase nadávali, že ich to vozí po celej Bystrici. Bolo to síce z ich strany sebecké a neohľaduplné, ale obe skupiny mali tak trochu pravdu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
SivyMercedesBenz