Neviem, ako to v Prahe objednávajú, ale keď sme bývali v Průhoniciach, k metru Opatov sme jazdili tromi linkami, z ktorých niektoré prevádzkuje DPP, iné Arriva. Pre cestujúceho je to jedno, my sme mali kúpený turistický lístok pre územie Prahy a zvyšok mimo Prahy sme doplácali u šoféra. Mimo Prahy sa nastupovalo len prednými dverami, akonáhle sme vošli do Prahy, bol možný nástup všetkými dverami a to ako u DPP, tak aj u Arrivy. Proste plná integrácia. A je to už niekoľko rokov. Rozdiel bol len v tom, že autobusy DPP boli mestského typu a autobusy Arrivy prímestské (len dvojo dverí, viac sedadiel).
Napadajú mi dva modely:
1. Riešenie ako pri 901, ktorú objednáva BSK ale prispieva na ňu aj HMB. Tu by to bolo naopak, formálne by 37 objednalo HMB až do Marianky, ale BSK by na ňu prispel.
2. Vyrovnávka výkonov, t.j. výkony DPB pre BSK by formálne objednávalo HMB a BSK by výmenou za to objednal u Arrivy nejaké výkony na MHD linkách (muselo by sa nájsť niečo kde stačia dvojdverové vozy - napadá mi napr. 43 cez pracovné dni).
Stíhala by tam potom súčasná kapacita? Či by sa museli zobrať klbáky z inej časti mesta na posilnenie L37. Takých adeptov by potom bolo omnoho viac. napr. Čierna Voda , Groby, Rovinka..
Vsak s tym tu vsetci suhlasia, ze to ma riesit kraj. Debatuje sa o tom, ci je to vyhodnejsie samostatnou linkou 215 (ktoru plati), alebo predlzenim 37 (ktore by platil).
Vodici majú príkaz na noc vypínať baterky. Sorky (aspoň podľa par vodičov) zvyknú pri nejakom tlaku zapnúť núdzové osvetlenie a tým pádom ráno vodiči neraz ostali visieť kým ich nenastartoval nejaký kolega lebo vraj aj výjazd a naštartovanie pomocou dielne je im zosobnene (tak mi bolo povedané) a vodiči ten čas nastavujú pri sebe ako majú bufik. Par ludi je rado keď ráno všetko pozapaja a ide chystať autobus a ten čas to je to posledné čo nastavujú.
Uz dlhsie som sa chcel spytat, na Arriva Busoch tabule co ukazuju cas v predu pri vodicovi. Su kontrolovane vodicom alebo su automaticky syncovane nejak z casom ? Je velka rarita aspon u mna ich vidiet spravne nastavene, samozrejme to nie je nejaka extra podstatna vec ked je cas na informacnej tabuli. Len ma zaujima ci je to tym ze sa vodicom nechce alebo ich nestihnu nastavit alebo je to nejaky problem v systeme.
Už hlási, že zastávky budú na znamenie. Druhá verzia upozorňuje na to, že pred výstupom treba stlačiť tlačidlo. Hlási to skoro po každej zastávke, čo sa mi zdá trochu často, hlavne v električke.
Valec