Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Arrivaderci #245363:
36/123 by mali podľa mňa viesť až do Dúbravky (zišlo by sa aj ich posilnenie), aby bolo zachované spojenie Dúbravky a ZB (regiobusy, OBI)/Lamača. Spojenie Dúbravky s Lamačom by sa ešte vyriešiť posilnením 23 po obratisko električiek. K Bory mall (napr. na tú zastávku, kde by končila 92) a ŽST Bory by sa mohli odkloniť aj nejaké regiobusy.

20 by som viedol cez Technické sklo, pretože veľa ľudí z tadiaľ chodí práve do DNV (na sídlisko, nie k VW) a navyše sa tam stavajú aj Agáty, ktoré by potom boli obsluhované iba 23 so slabým intervalom.

Sklady nad Metrom by mohla výhľadovo obslúžiť 23 ako doplnková linka do VW a Dúbravky. Základnú obsluhu tejto časti a zastávok M. Encingera, Hrubé lúky, H. Ponickej (prestup na 21 smer DNV) a Nemocnice Bory (zastávka 92) by mala zabezpečiť nejaká nová linka spájajúca Bory s centrom. Dočasne by sa mohla táto linka ukončiť na kruhovom objazde pri M. Encingera.

Ďalšia vec je, že by sa do Borov mala zaviesť aj nočná doprava aspoň presmerovaním N21, čo by si vyžiadalo pridanie 1 poradia . V budúcnosti by mohla ísť N21 cez Lamač/D1 (v noci by to bolo asi aj jedno) a nejaká nová linka by išla po súčasnej trase N21 cez Dúbravku ďalej do Borov.
Reply on: Arrivaderci #245346:
Tak si trosku zasotousim podla Google Maps 😃 (nie, vazne nemam nic lepsie na praci dnes). Tu uz beriem do uvahy, ze je aj spravene predlzenie Saratovskej.

20/21: presmerovanie cez Hrube Lucky a 20 na Saratovsku
23: nahradi 20 k Technickemu sklu
25/26: ostava
27: mozno tiez potiahnut k Technickemu sklu ak by to vychadzalo, netusim
92 (192): predlzit od Cerveneho mostu k Nemocnica Bory, spoje do VW by tiez isli cez tu zastavku, Hany Ponickej, Hrube Luky a Mateja Encingera
36/123: spojit dokopy, mierne zlepsit interval, zrusit Dubravsku cast

Nova linka 24 (najmenej domyslena): Sluzila by ako predpripava na rozsirenie zon (sklady/obchody) nad Metrom a na prepoj 36/123/Nemocnice/TIOP s Dubravkou.

Tu by sa mohlo alternativne spravit, ze 36/123 pojdu k Nemocnici Bory (vynechaju Hany Ponickej a Vladimira Jukla) a namiesto 24 by bola 20 (Hrube Luky, Hany Ponickej, Nemocnica Bory), len by chybala zastavka pri TIOPe pre 20.

EDIT: a mozno este jedna uprava - ak by chodila 20 a 21 cez Hrube Luky, presunut zastavku T. P. Kolakovica za kruhac blizsie ku Kauflandu/Hornbachu pre lepsiu dostupnost zastavky.
Reply on: Viko #245361:
Nemiešajme povinnosti určené politikmi a lokálnym marketingom.
Reply on: N/A #245360:
Aha, čiže to, že mi k domu chodí spoj, ktorým sa niekam dostanem, je rozvoj? Potom ako dobre, že sa nám Petržalka tak krásne rozvíja! 😂

Ale máš pravdu, mesto nemusí financovať politické výstrelky - pokojne mohlo namiesto "dočasnej pokládky dlažby" na Komenského námestí, Dunajskej či Krížnej dané financie alokovať tam, kde mu reálne chýbajú.
Reply on: Viko #245359:
Keď mesto musí financovať politické výstrelky, nemôže financovať rozvoj.

Ľahká matematika.
Reply on: N/A #245357:
Keby aj, čo to s tým má?

Mesto má jednoducho za úlohu zabezpečovať nejaké základné služby pre každého. Nemá si čo vyberať, či sa mu príbeh vzniku nejakej štvrte páči alebo nepáči.
Reply on: 810zssk #245355:
L36 chodí poobede slušne vyťažená, vídavam hlavne Bory, smer ZB.
Reply on: Arrivaderci #245356:
Lenže Viedeň má v AT nejaké to postavenie. BA je v SK len dojná krava bez výhod.

Developeri sa rozbehli, lebo ľudia na to mali.
Reply on: N/A #245350:
Ach, zaratal som zastavku Hornbachu omylom 2x, takze mas pravdu, je to 4-5-2.

Ale stale je to mizerne obsluzene vzhladom na to, ze tam je nakupne centrum (ktore mava casto preplnenu podzemnu garaz), mas tam po novom velku spadovu nemocnicu, rastie ti tam stvrt porovnatelna s DNV (ak nie vacsia) a prave teraz ucis ludi, ze auto tam je dolezite (snad nikto, kto tam kupuje byvanie, si ho nekupil bez parkovacieho miesta), preto mesto s tym musi nieco spravit cim skor.

Vo Viedni pre podobnu stvrt potiahli metro kym sa poriadne rozbehla stavba. U nas mozno bude elektricka o 5-10 rokov a dostatocne autobusove spojenie snad do 5.

EDIT: a to nehovorim, ze za Bormi uz stavaju skladovo-predajne budovy a planuje sa vystavba az po D4.
Reply on: N/A #245354:
A veľa rezidentov v Starom Meste autá skutočne nemá. Na rozdiel od obyvateľov napr. Strmých vŕškov kde sa obsluha "vyriešila" autobusom odnikiaľ nikam raz za hodinu.
Reply on: 810zssk #245351:
Touto logikou by rezident v Starom Meste nemal (nemusel) mať auto. A predsa majú.

Určite podporujem rozvoj MHD a potláčanie IAD, ale nie som naivný.
Reply on: Ike #245352:
To by vrcholoví politici nesmeli ruinovať samosprávy.

Dnes mesto niečo povolí, finančne je kryté. Príde politik a zrazu nie je ani na osvetlenie.
Reply on: N/A #245350:
Ale ten development tam nevznikol zo dňa na deň a z ničoho nič. Mesto je zodpovedné za proces územného plánovania a ak niekde nejaký rezidenčný development povolí, nemôže byť prekvapené, že tam zrazu, na obrovské prekvapenie, prídu ľudia, ktorí sú, paradoxne, s najväčším potenciálom zmeniť dopravné správanie. Ale tak to nehrozí pri mikrovymetáku s intervalom 30 minút. Lebo dnes je situácia taká, že ja osobne, ak by som zvažoval Bory, tak bez auta ani nepozerám inzeráty.

Inak aj Devínska Nová Ves, Vrakuňa alebo Petržalka boli "development na perifériách" a majú použiteľnú MHD.
Reply on: N/A #245350:
Bory budú všeličo možné, len nie periféria.

A teda sme rezignovali na preferenciu MHD a otvorene ľuďom hovoríme že majú jazdiť autami lebo nie sú zdroje, hej?
Reply on: Arrivaderci #245349:
Pýtal si sa na obsluhu, nie na to, či sú obsluhované dostatočne.

Nepoužitá na 505 je viac menej postavená omylom a obsluhované ani nebude.

Nemocnica bude obsluhované onedlho.

Otázne je, či má mesto zdroje (čo vieme, že nemá), aby zabezpečovalo obsluhu každého developmentu na perifériách BA.
Reply on: N/A #245348:
5 parov zastaviek nie je (za par povazujem aj nepouzitu zastavku na 505 + zastavku pri Bory Mall), 5 parov po okraji je, a 2 pare su obsluhovane linkou s intervalom 30 minut. To ti pride dostatocne? Hlavne ked sa teraz spusta nemocnica, ktora je najdalej od vsetkych liniek a pribuda tam vela ludi, co tam byva?
Reply on: Arrivaderci #245346:
Veď väčšina je obsluhovaná už dnes.
Reply on: Urbanway 2423 #245344:
L59 by nebola preplnená.Nezastavuje všade. No ak by aj časom bola mestu o to predsa ide.. dostať ľudí do MHD.
Google konecne aktualizoval satelitne mapy a okolie Borov uz je na mapach 😃 A vsimol som si, ze tam je skutocne vela zastavok, tak som rozmyslal, ako vlastne by tam viedli MHD? Ake trasy a linky? 🤔
Zdravím, chcel by som spýtať či existuje, respektíve niekto viete o nejakej stránke, youtube videu, alebo niečom o rekorde v prejdení všetkých zastávok/trás električky v čo najrýchlejšom čase, či už v súčasnej konfigurácii alebo akejkoľvek inej. Ďakujem

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.