V novom systéme sa nebude zadávať konkrétny typ CL, ale pôjde o režim check-in/check-out s automatizovaným výpočtom cestovného. Či tam umožnia viac cestujúcich na jednu kartu uvidíme, podľa mňa by to systém prehnane a zbytočne komplikovalo.
To je dobrá správa ak bude spustený nový kartový systém v IDS BK. Snáď sa inšpirujú z cudziny a bude to systém jednoduchý, flexibilný (možnosť zadania počtu a typu CL-detský, dospelý...) a cenovo výhodný. Ako ja vravím, nemusíme "objavovať Ameriku", stačí sa inšpirovať úspešným a prebrať riešenie.
na to Ti mozem odpvedat obdobne ako som raz jednej pracovnicke nemenovanej banky ked sa ma pytala ze vsak coze je to 20E - mozes mi aj Ty tie "drobne" posielat kazdy den na moj ucet (len aby si sa potom nedivil ake sumy sa z toho potom casom nazbieraju )
S Kartuj sa už podľa mňa nebude robiť nič, to by niekto musel priznať že spravili totálnu hlúposť a to sa u tohto vedenia DPB/mesta nenosí. Ale budúci rok by sa mal zavádzať kartový systém v IDS BK, v rámci čoho by Kartuj malo skončiť a byť nahradené snáď rozumnejším systémom.
OK. Ja len (naivne) dúfam že to tu niekto z komptentných aj číta a aspoň nejaké pripomienky sa implementujú. Služba kartuj by mohla byť topka ak by bola prozákaznícky doriešená.
To nemyslíš vážne?! Aby ušetrili možno euro-dve denne na spoločnom cestovnom, budú si posúvať rôzni ľudia jednu platobnú kartu pri úhrade cez službu Kartuj? Koordinovať miesta stretnutia, časy stretnutia, mená zapojených osôb....Fakt ťažká predstava
Hm, takže niekto bude celý deň jazdiť s rôznymi ľuďmi, aby maximálne ušetrili a potom si to budú nejako rozpočítavať. Ten jeden človek by navyše musel platiť svoj lístok a byť neustále prítomný vo vozidle.
Alebo bude niekto požičiavať svoju kartu iným ľuďom s dovetkom "prosím, nepoužívajte moju kartu na nič iné ako na MHD." Okrem toho, ako vieme zabezpečiť, že keď jeden človek docestuje, tak nedá svoju kartu niekomu inému, aby na ňu cestoval lacnejšie?
Prečo vlastne môže niekto kúpiť hodinový papierový lístok, cestovať 20 minút a potom ho posunúť niekomu inému?
Ak sa pozrieme na to, koľko ľudí službu kartuj využíva, aká by bola strata pre podnik?
V tomto problém až tak nevidím: Je jedno či ten "dospelý spolucestujúci" bol vždy ten istý človek alebo rôzni ľudia. Rovnako aj pri papierovom lístku je možné ho posunúť niekomu inému. Navyše je tu možné aj to riešenie že pre spolucestujúcich sa skrátka denný limit neuplatňuje.
obava sa podnik ze by vznikol pool zdielanych platobnych kariet za ucelom optimalizacie cestovneho (aj ked neviem kde by sa nasli dobrovolnici co by riskovali zneuzitie svojej karty za usetrenie par centov) alebo by podnik skrachoval keby sa obcas stratilo niekde par eur kvoli neopravnene poskytnutej zlave pri vymene ludi v ramci tej skupinky (pricom ale vynos z vybraneho cestovneho miesto jazdy "na cierno" by toto mohol s vysokou pravdepodobnostou prevysit) ?
Musíš počítať s tým, že na jednu kartu môžu s jej držiteľom cestovať rôzni ľudia a teda sa musí rozlišovať, či pri druhej a každej ďalšej ceste počas dňa sa zoznam cestujúcich prislúchajúcich k jednej karte nezmenil aj pri zachovaní ich počtu - kvôli výpočtu (maximálneho) cestovného pri zúčtovaní. A keďže je to v praxi asi neodkontrolovateľné (možno s využitím kamerových záznamov vo vozidle)., tak sa preferuje identifikácia každého cestujúceho vlastnou kartou.
+ #245230
regionalne obmedzene karty (aj ked od medzinarodnych vydavatelov) jestvuju aj dnes
a rozdiel je v tom, ze pokial Ti niekto cmajzne udaje z karty (cislo, drzitela, expiraciu a cvv) tak na domacom uzemi resp. v eu s nou velmi nic nespravi (kvoli 2fa), pokial mas ale kartu regionalne nelimitovanu, tak spravit len s vyssie uvedenymi udajmi platbu nie je ziaden problem....
trolejbus6207