Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #244648:
No to mi je jasné, že je to prežitok starej vyhlášky. Len nerozumiem tomu obnovovaniu.
Namiesto toho, aby to pomaly odstraňovali, to ešte vyšperkovali červenou.
Sú tam aj neriadené priechody, takže mix.
Reply on: tbus #244647:
Domnievam sa, že červené podfarbenie priechodov cez električkovú trať je lokálna obdoba "Pozor TRAM!" na bratislavských priechodoch.
Reply on: N/A #244644:
1. Drvivá väčšina priechodov v KE vznikla pred začiatkom platnosti vyhlášky 30/2020 Z. z., v ktorej sa objavilo miesto pre predchádzanie, vrátane i tých cez rekonštruované električkové trate (posledné úseky boli dokončené v 2018). Odvtedy sa viac-menej iba obnovuje VDZ v takej podobe, v akej bol schválený CSO a KDI.
2. Veľa košických dopravných inžinierov nevie o viacerých nových prvkoch vodorovného značenia, za čo môže aj to, že aj 2 roky od začiatku platnosti vyššie uvedenej vyhlášky chýbajú VL 6.2, ktoré by presnejšie stanovili používanie vodorovných dopravných značiek.
3. Neviem či v KE je vôbec nejaký priechod pre chodcov cez električkovú trať, ktorý by bol svetelne riadený nonstop 24/7, drvivá väčšina CSS v meste sa prepína do blikavej oranžovej okolo 22:00 a zapína znova o cca 05:00.
Reply on: N/A #244644:
hej, tiež si lámem hlavu a ako bonus, úsek priechodu cez koľaje je ešte aj vyznačený červeným podfarbením
Reply on: Geravy #244645:
Príjemná rýchlosť v kombinácii so zastávkami na znamenie.
Reply on: N/A #244644:
To je rychlost blavaci, co? 65 kmh. 😃 No jo, ale to mame len na tom jednom useku.
Asi skôr otázka do MHD KE, ale všeobecne to platí aj pre BA.

Prečo je v KE drvivá väčšina priechodov pre chodcov vyznačovaná cez električkovú trať?

https://www.youtube.com/watch?v=kgIXPZsQwQI
Dnešná protidažďová úprava označovača pri predných dverách v 7839 😃
Reply on: 3pa3ck3 #244631:
Za hlbokého socíku, keď všetko, čo bolo MHD, muselo byť červené, hovorili pražskí vodiči o cestujúcich: "Postav před Pražáka ho*no namalovaný na červeno, vstoupí do něj". Zjavne to platí aj dnes a nielen pre Pražanov...
Reply on: Dispecer #244639:
Kto by prehliadol, odporúčam prečítať si celé hodnotenie:
https://www.mfsr.sk/files/archiv/63/Hodnotenie_uzol-BA_20221103.pdf
Reply on: Dispecer #244639:
Konečne niekto nahlas povedal, že je nezmysel rozbíjať centrálny uzol.
Akurát nerozumiem, čo také sa má zas a znova preverovať na Filiálke, o ktorej konštatujú, že sa aj tak nebude v rozumnej dobe realizovať.
ÚHP posúdilo Dopravný uzol Bratislava:
"KAPACITU BRATISLAVSKEJ HLAVNEJ STANICE TREBA ZVÝŠIŤ, TRATE V UZLE MODERNIZOVAŤ A STANICU FILIÁLKA PREVERIŤ
Treba vedieť na úvod:
➡️ Železnice Slovenskej republiky - ŽSR plánujú modernizovať trate v hlavnom meste. Projekt Dopravný uzol Bratislava obsahuje postupnú dostavbu a obnovu železničných tratí a staníc v hlavnom meste za 654 - 883 mil. eur podľa variantu (pri cenách z roku 2019, keď bola vypracovaná štúdia). Projekt by sa mal aspoň čiastočne upraviť.
➡️ Iba centrálny variant vyzerá byť, podľa nás, jediný návratný a kopíruje celoeurópsky trend mať jednu centrálnu osobnú stanicu, ktorá obslúži všetky vlaky. Zvyšné tri varianty navrhujú odkláňať vlaky na iné koncové stanice v meste (napr. Nové Mesto, Petržalka alebo Filiálka). Takýto návrh nie je v súlade ani s európskou praxou, ani so všetkými staršími koncepciami rozvoja železníc v Bratislave.
➡️ Vo všetkých variantoch sa navrhuje znížiť kapacita Hlavnej stanice. Ide o veľký paradox, keďže sa v budúcnosti ráta s výrazným navýšením počtu vlakov. Napríklad národný Plán dopravnej obslužnosti ráta s posilnením dopravy približne dvojnásobne.
➡️ Trend s postupne pribúdajúcimi vlakmi sa rysuje aj v nákladnej doprave. Očakáva sa jej rast a presmerovanie do Rakúska cez Devínsku Novú Ves, na čo sme upozornili pri nedávnom hodnotení. Bratislava je tiež potenciálnym úzkym hrdlom pre nákladnú dopravu medzi juhovýchodnou a severnou Európou. (...)"
https://www.facebook.com/uhp.hodnotazapeniaze/posts/pfbid02QcD6P6Z3fMU97J2ZaTKp7E6nwfRT747Au7xUEjATmbxXtRH6VsuMEhyYpkKS8Jail

Čo na to hovoríte?
Reply on: Anderis556 #244635:
Chlapče ty si dobre mimo..
Reply on: Anderis556 #244635:
"A myslím si že ZSSK nemá horšie vozne a spoje ako OBB."

Dúfam, že ti je jasné, že tie vozne čo chodia na maďare niesú jedíný typ čo OBB má... 😂
Reply on: Anderis556 #244635:
"Na 102%"

A bude to stačiť?🤪
Na 102% podporujem nový železničný grafikon 2022/23. A myslím si že ZSSK nemá horšie vozne a spoje ako OBB. Na počet obyvateľov máme veľa vlakových spojení. V drvivej väčšine kričia tí, čo nevedia vyjsť z komfortnej zóny.
Reply on: si #244633:
No idem len pár zastávok, takže zatiaľ sa mi na tej trase fakt nestalo nič.
Reply on: Andy #244632:
este si ani raz nezazil mimoriadku ze by Ta vylozili dakde po ceste ? (a teda este urcite byvas dakde pred zst vinohrady, inac by Ta dojazdy a popoludnajsie 7ky domov nedoviezli...)
Reply on: 3pa3ck3 #244631:
Tak ja keď napríklad nastupujem na Račianskom mýte a ide električka smerom do Rače (doplnené - samozrejme bývam ešte pred Vinohradmi), tak nastúpim na každú, bez ohľadu na to, čo má na displeji, a ešte sa mi nestalo, že by ma domov neodviezla. 😂
Reply on: lamark #244629:
Zaujímavá informácia je aj to, že cestujúci k nemu nastupovali, aj meď mal vysvietené neexistujúce číslo linky

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.