Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Česko a Rakúsko zavádzajú od polnoci hraničné kontroly na hraniciach so Slovenskom, takže treba počítať s meškáním na 901

https://dennikn.sk/minuta/3029224
Reply on: Viko #244408:
Krasňany patria pod Trnávku. Organizačne je to dokopy 1. DPA.
Reply on: Urbanway 2423 #244404:
petržalka bola 4ka až do roku tuším 2011 keď sa autobusové krasňany (3ka) zrušili... vtedy sa petržalka prekvalifikovala na 3ku
Reply on: N/A #244407:
Parkovanie elektrobusov v Krasňanoch nie je formálne samostatná DPA? Alebo ako sa vyriešilo toto "obnovenie" vozovne?
Reply on: Urbanway 2423 #244404:
Ano, Petrzalka je 3. DPA.
Reply on: Urbanway 2423 #244405:
Tam by sa mozno oplatilo zvazit aj schodisko od Drotarskej (dostupnost 41, potravin)

Inak este ma napadla jedna vec: ak uz chcu prznit cestu v Mlynskej, nebolo by lepsie nechat chodnik na lavej strane cesty, postavit extra pruh od BKIS ku krizovatke a napriklad zriadit zastavku pred semaforom, aby autobusy necakali na semaforoch zbytocne?
Reply on: Arrivaderci #244393:
Ešte by sa mohla zriadiť zastávka pri OMW (ak by sa tam dal postaviť záliv), keďže je tam niekoľko nových domov a v súčasnosti tam vedie len úzky chodník.
Reply on: Dispecer #244403:
Nie je Petržalka 3. DP, aj keď autobusy mali EČV v tvare 4xxx (teraz používané pre pracovné vozidlá)?
Reply on: RI99 #244394:
Čiastočne:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10102/Hist%C3%B3ria-bratislavskej-MHD-v-rokoch-2010-a%C5%BE-2015
"(...) Zároveň všetky autobusy týchto dvoch vozovní obdržali 5-miestne evidenčné čísla tak, že k pôvodným číslam sa pridala 5. číslica určujúca vozovňu, 1 - Trnávka, 2 - Jurajov dvor. (...)" (Pozn. Podľa starších správ o zaradení nových vozidiel tu na imhd.sk boli 3 - Krasňany a 4 - Petržalka.)

Toto číslovanie podľa všetkého sa používa naďalej, avšak už nie pri evidenčných číslach vozidiel (z používania 1., príp. 5. cifry na identifikáciu príslušnosti k vozovni sa ustúpilo v 2019 - viď https://imhd.sk/ba/doc/sk/18622/K%C4%BAbov%C3%A9-autobusy-z-druhej-ruky-sa-zara%C4%8Fuj%C3%BA-do-prem%C3%A1vky).
Reply on: S499.1023 #244397:
teoreticky by mohli aj z inych napajacich usekov, avsak len v usekoch za tym istym usmernovacom (neviem ale ako su zapojene meniarne, teda ze ci je jeden velky usmernovac na cele trafo alebo su nejake "mensie" usmernovace obslujuce len nejaky mensi pocet (ci dokonca jeden) usekov

#244392 - technicky by si musel mat v meniarni v jednosmernom okruhu zas nejaky menic, ktory by pri prekroceni stanoveneho napatia (= pri prebytku vykonu v obvode) na zaklade parametrov odoberal nadbytocny vykon a zmenil ho na striedave (a to uz potom pripojit ci uz na primar (nevyhodou je potrebne vysoke napatie) alebo sekundar trafa (nevyhodou je nizsia ucinnost) v meniarni; a toto predpokladam ze vzhladom na ceny menicov a ocakavatelnu "usporu" je asi nezaujimave....
Reply on: ceres #244392:
To je viac-menej automatické. Pri prekročení nastaveného napätia ide zvyšok do odporníka.
Reply on: ceres #244391:
Aj iná charakteristika (PWM vs. PDM napríklad).
Reply on: Andrej #244376:
Iná regulačná charakteristika výzbroje.
Reply on: Andrej #244376:
To záleží na SW.
Reply on: N/A #244368:
Rekuperovanú energiu odoberajú vozidlá v režime jazdy, nachádzajúce sa v rovnakom napájacom úseku.
Reply on: N/A #244367:
Všetky vozidlá majú záskokové odporníky.
Reply on: N/A #244361:
Skutočnosť je presne opačná.
Reply on: N/A #244390:
A je na to nejaký odkaz/zdroj? Ne, že by som Vám neveril, len by som si chcel pozreť aj ostatné.
https://www.yimba.sk/clanky/doprava-v-bratislave-bude-ekologickejsia-priprava-novych-trolejbusovych-trati-napreduje

"Rozšírené tak má byť nástupisko pre cestujúcich na zastávke ZOO smer Patrónka a zabudovaný bude prístrešok a zriadená bude nika pre zastavovanie na úkor jazdných pruhov."

Spravne tomu rozumiem, ze tam spravia 1 jazdny pruh za krizovatkou smer Patronka? Ak ano tomuto mestu nie je pomoci.
Reply on: Pe67 #244373:
Však a nie je to tak, že výbzroj si pri rekuperácii meria napätie v troleji a pokiaľ prekročí nejakú stanovenú hodnotu, ktorá by asi bola mimo rozpätia bezpečnej prevádzky ostatných vozidiel, tak sa rekuperácia vypne? Na to, aby mohli rekuperovanú energiu použiť iné vozidla v úseku, nemusí byť na strane meniarne upravené asi nič nijako. Iná vec je, či to meniareň vie vyrovnávať naprieč úsekmi, a prípadne vracať do siete (čo môže byť problém nielen technický, ale aj zmluvný)...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.