Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #243674:
A neplatí 365-dňová tolerancia voči celej zmluve a dá sa ešte do 14.11.2022 jazdiť na rikšách najideálnejšie nulakrát do dňa?
Aj keď už máme jún, viac ako polroka od začiatku platnosti a napríklad nové označníky sa ani len nechystajú, ochranné prvky na kotúčoch zas je vec, čo nepotrebuje mesačné prípravy a implementáciu.
Na všetko sa zámerne kašle, a ešte k tomu nikto nič nerieši. Nemám preto dôvod si myslieť, že sa to zmení od uplynutia 1 roku.
Reply on: Joyki #243673:
Tiež som nad tým premýšľal. Ekonomicky by to nemal byť problém, príjmy z pokút by násobne prevyšovali mzdu tých ľudí. Vezmi si že už len na označení vozidla v rozpore so štandardom sa dá na každom kontrolovanom spojí uložiť 100€ a na väčšine spojov ďalších 100€ za nefunkčné hlásenie zastávok.

O tej pokute čo by Arriva platila keby si BSK účtoval 500€ za každú zastávku v BSK na ktorej nie je správny označník (okrem Senca, žel. stanice asi všetky mimo BA), prípadne 1000€ za každý chýbajúci označník (tých tiež nie je málo) ani nehovorím.

A ešte nezabúdajme na to že lístky vydávané v autobusoch nemajú povinné ochranné prvky (5000€ za každý kotúč).
Reply on: 810zssk #243672:
Viem si predstaviť brigádnickú dohodu s BID pre záujemcov, ktorí by mapovali štandardy.
Reply on: TeBeCe #243671:
Super, vďaka.

Ak si dobre pamätám, sankcie technicky musí udeľovať BSK keďže s ním má Arriva zmluvný vzťah (aj keď kontroly by predpokladám vykonávali zamestnanci BID). Čiže ak neudelili oni nič, tak sa problém nerieši.

Na mieste ostatných účastníkov tendra by som bol dosť rozčarovaný - to mohol každý podliezť cenu keby vedel že nebude musieť zmluvu plniť.
Reply on: 810zssk #243669:
Ked som sa pytal na konci marca, tak okrem tych sankcii, za ktore bola bezplatna doprava, nebolo udelene nic. Vsetko vraj riesi a zjednava napravu BID.
Navrhujem pre autobusy zrušiť uvádzanie (ne)klimatizovanosti vozidla na virtuálnych tabuliach, takto je to čisté zavádzanie 😏 Už ani neviem, kedy som stretol nejaký bus iný než Otokar s funkčnou a zapnutou klímou. Tie nedávno upgradnuté SOR šerble to isté. Česť veľmi občasným výnimkám...
Reply on: janstár #243667:
Podať reklamáciu a žiadať vrátenie neoprávnene naúčtovaného cestovného. Ideálne niekde v procese aj poučia dotknutého vodiča, ale pri Arrive by som sa nedivil už vôbec ničomu.

Inak to nie je novinka, problémy s uznávaním lístkov sa v nejakej miere objavujú od vzniku systému v 2016 - akurát Slovak Lines bol aspoň veľmi promptný v riešení reklamácii (rozumej vracaní cestovného, nie že by problém odstránili). To že za 8 rokov tu nie sú dotknuté strany schopné vyriešiť aby sa v IDS uznávali lístky IDS vypovedá o ich schopnosti. Doteraz bola výhovorkou neochota/neschopnosť SL. Teraz má BSK silnú zmluvu s Arrivou, vrátane sankcií, a výsledok je nulanič (okej, to je nefér, reálne sa situácia ešte zhoršila).

Dnes som bol prvýkrát pozrieť v teréne ako Arriva funguje a v najbližších dňoch sa chystám vyžiadať si info od BSK či vôbec uložili nejaké sankcie za porušenie štandardov. Nedodržuje sa skoro nič.
Reply on: janstár #243666:
Áno, pri ceste čisto vlakom je tarifa ZSSK lacnejšia. Využitie tarify IDS má zmysel vtedy ak prestupuješ na iný mód dopravy (regiobusy, MHD).
Reply on: 810zssk #243665:
Ako to reklamovať aby ten lístok vodič uznal?
Reply on: 810zssk #243665:
Pri vlakoch sa označujú na stanici. Potom si treba označiť v predstihu , nejaké minúty ujdú.

Čo som pozeral ceny vlakov , lístok kúpený od železníc je lacnejší ako lístok z automatu. Do Kútov je 2.72Eur a lístok z automatu na zóny stojí vyše 4 eurá.
Reply on: janstár #243664:
Automaty sú na niektorých železničných staniciach v regióne, inak nie.

Označovač je v autobuse, ale do Kútov autobusy IDS BK nejazdia, len vlaky. Pri vlakoch sa lístky označujú na stanici.
Reply on: 810zssk #243660:
Môžem mu to vysvetľovať . On si hovorí svoje dookola. Počíta aj zónu 100 ale hovorím mu že idem zo 101 aj tak si hovorí svoje. Keby som išiel z Marianky na ten lístok do Záhorskej Bystrice do zóny 101 , čo by povedal , či platí. Potom by som ešte prestúpil na č. 37 na konečnú do Záh. Bystrice a prišiel by revízor v č. 37 , mal by to uznať.

Mimo Bratislavy sú tiež automaty na lístky po dedinách alebo sa lístok kupuje od vodiča?

V Kútoch nie je označovač? Označovač je v autobuse, nie?
Reply on: 810zssk #243662:
del
Reply on: henko151 #243658:
Ja sa obávam že vodičov trochu mätie to "2 zóny al. 100+101" kde "al." chce znamenať "alebo", ale nie je to bežne používaná skratka.
Reply on: janstár #243659:
Áno, môžeš ho použiť na akékoľvek dve zóny v IDS BK (akurát do Kútov je to samozrejme viac zón). Len pozor na to že v Kútoch nie je označovač.
Reply on: janstár #243657:
Vodič nemal pravdu, mal si platný lístok. Ak je označený v 101 tak do 215 platí.
Reply on: henko151 #243658:
Inak by mal platiť? Je to v rámci zóny 101 a potom 215.
Tieto zónové lístky čo sa kupujú v automate v Bratislave sa môžu používať aj mimo Bratislavy? Napríklad , môžem taký lístok použiť z Malaciek do Kútov?
Reply on: janstár #243657:
Neplatí preto, lebo Arriva od 15.11. nebola schopná si spraviť poriadok so šoférmi a adekvátnych ich zaškoliť k prepravným podmienkám a tarife IDS BK. 😉
Ako je to s tými zónamy? Nastúpim na konečnej č.37 . Cvaknem si 30 minútový lístok za 0. 90 eura. Vystúpim na druhej zastávke Krče. Prejdem cez cestu a nastúpim do č. 215. Ukážem vodičovi lístok  ten z č. 37 a poviem mu že idem do Marianky. On mi lístok neuzná. Povie že tieto bratislavské lístky platia len v Bratislave a že som v tretej zóne. Musel by som mať podľa neho 3 zónový lístok. Pritom Záhorská bystrica je zóna 101 a nasledujúca zóna je 215 . To sú 2 zóny . Na 30 minútovom lístku  je napísané že je na dve zóny. Prečo potom neplatí? Preto že prestupujem? 
S tými nekonečnými možnosťami aj súhlasím. 😂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.