Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ceres #242663:
Priaznivci MHD a ekologicky priateľskej dopravy (teda nielen šotouši) vždy za pražskými trolejbusmi (oprávnene) smútili. Spomínali na "staré zlaté časy s trolejbusmi", ktoré mali čísla liniek 51-63, tak sa tradicionalisticky chceli k týmto číslam vrátiť. Ako som napísal - je to jedna z logických možností. Netvrdím, že najlepšia, ale jedna zo štandardných, tak prečo nie? A čísla t-busov v samostatnom rade? Bratislava 11-18, potom 201-222, Plzeň (11-16), aj Brno to tak dlho malo, Miláno, Manchester (211-219), skrátka nie je to nič výnimočné, môžete ma doplniť. Ono je to skôr tak, že mestá, ktoré zavádzali t-busy medzi prvými, im vyhradili samostatný rad. A mestá, ktoré už mali rozsiahlu autobusovú sieť, keď začali elektrifikovať dopravu, zostali na pôvodných číslach liniek. Keď v BA prečíslovali narýchlo t-13-15 a 17-18 na 213-215 a 217-218, bolo to núdzové riešenie, pretože sa to riešilo doslova "zo dňa na deň". Skrátka ktosi rozhodol, že treba urýchlene zriadiť e-13, tak sa operatívne preznačila t-13->213. Pár dní len táto linka, niekto chcel tuším aj vymyslieť iný systém pre všetky t-busy, ale nakoniec prečíslovali - pokiaľ sa pamätám - ešte v tom istom týždni - aj ostatné linky. Vtedy boli a-busy na číslach 20 - tuším - niekde okolo 54. Kľudne sa dali t-busy prečíslovať do samostatnej desiatky, či už 6x, 7x, 8x alebo 9x (1xx boli expresné autobusy). No a potom by k nim postupne autobusy "dorástli" a oddelený rad by skončil. Lenže to by tu niekto nesmel vymýšľať s oblastným číslovaním...
Reply on: ceres #242663:
Vieš ako je to s tým kresťanským peklom? Oni to tak chceli.
Reply on: Mhr1 #242660:
Chápem, ale je to vlastne naozaj tak? Máte niekto prehľad, v akej časti trolejbusových prevádzok sú trolejbusy vedené v samostatnom číselnom rade čisto na základe odlišnosti svojej trakcie? Ja nie a možno by stálo za to to zistiť...

A čo budú v Prahe robiť, keď budú mať na nejakej linke čisto elektrobusy? Tiež ju prečíslujú do samostatného radu?

A v neposlednom rade, ak ide o brnkanie na nostalgickú strunu, ak dobre čítam a počítam, celá história predošlej trolejbusovej dopravy v Prahe trvala 36 rokov a skončila v roku 1972. Linka 119 údajne premáva vo viacmenej tejto trase a s výnimkou nejakých 3 či 4 rokov pod týmto číslom od roku 1966. To je 56 rokov...
Reply on: ceres #242659:
No ale veď to všetci vieme, že je to šotoušovina. Skrátka chcú mať t-busy v oddelenom rade, to zasa nie je tak výnimočný systém.
Reply on: Mhr1 #242657:
Ako že čo s tým, no nechať tam 119, ja tam naozaj nevidím žiaden problém na riešenie. Prečíslovanie má imho nula praktických výhod a minimálne jednu značnú nevýhodu - že všetky materiály, ktoré roky či desaťročia uvádzali, že z letiska na metro ide 119, budú zrazu neaktuálne...
Prepáčte preklep, malo byť t-206.
Reply on: ceres #242656:
No šotouši chcú mať trolejbusy v Prahe na starých číslach liniek. Preto 140->58, lebo tam to je naozaj v trase pôvodnej t-58. Podobne na Strahov a do Jinoníc sa využijú čísla t-busov, ktoré tam kedysi jazdili. Len na to letisko t-busy nejazdili, tak čo s tým? A do Chuchle zasa nebudú jazdiť, tak sa ponúkla tá 59-ka. Je to podľa bratislavského vzoru 209->49 i keď podľa oblastného číslovania by mohlo byť 46 (aj podľa dávnejšie zrušenej z-206). Ale cestujúci z cudziny je väčšinou v Prahe prvýkrát a pokiaľ opakovane a nie je šotouš, starú Belu si pamätá, že má ísť 119-kou... A Pražák sa naučí.
Reply on: Urbanway 2423 #242654:
V tom prípade by 59 musela namiesto na letisko jazdiť do Velké Chuchle... Prečíslovať takto turisticky exponovanú linku mi príde číre bláznovstvo. Asi sa tam šotouši po nadobudnutí moci trochu utrhli z reťaze, možno bude aj nejaká tá zástavka Centrum časom...
Reply on: Ike #242653:
Kvalita tvojich bola dnom vzdy, nielen 2 tyzdne.
No ale mozeme sa o tom porozpravat. Co ti pride ako dno? Ze si neobjektivny, zaslepeny a nevies si priznat, ze sa tu plakalo, vykrikovalo ako bola sutaz usita na SOR 18 s 5 dverami?
Reply on: trolejbus6207 #242652:
Mňa prekvapuje, že v Prahe sa autobusové linky prečíslujú do samostatného autobusového radu? Je to skôr nostalgia, alebo si ľudia tie staré čísla trolejbusov nebodaj pamätajú?
Reply on: IBBI #242650:
Kvalita tvojich príspevkov nikdy nebola nadštandardná, ale posledné dva týždne je to vyslovene dno.
Reply on: Martin1983 #242538:
Tak a keďže Iveco už paktuje s Otokarom, skutočná otázka znie: kedy v uliciach uvidíme trolejbus Iveco - Otokar - EVPÚ? 😁
Reply on: Ike #242649:
Najdi si tu na tomto fore diskusiu, kde ste to vsetci kritizovali! 😃 Ako bola sutaz sita na SOR. Potom tu vypisuj momotiny chlapce.
Reply on: IBBI #242647:
To sa kedy dialo? Nájdeš mi tie súťažné podklady, kde bolo, že autobusy dodá SOR? Diki.
Reply on: Viko #242646:
Zaujímalo by ma, ako to robia v tom Francúzsku, že si tam pri výbere "megatrolejbusov" môže mesto len tak povedať, že vyberá len z dvoch konkrétnych možností, a rozhodnúť sa na základe nejakých návštev a interných analýz, a to dokonca bez toho, že by bola jasná konečná cena...
Zjavne sa to nejako dá aj v súlade s európskymi smernicami. Ale nevylučujem, že právny stav u nás je jednoducho iný...
Reply on: Viko #242646:
Nie? A vypisat VO s podmienkami, ze chceme vyhradne SOR pred par rokmi slo?? Tiez to bola sutaz sita na mieru.
Reply on: Solider #242644:
To mi je jasné, ale zároveň žiaden zákon neumožňuje vypísať VO s podmienkami, z ktorých bude kričať, že chceme výhradne Mercedes.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.