"Aj na nákladné auto aj autobus je potrebné dodržiavať navlas rovnaké sociálne právo."
Až také rovnaké nie je, sú tam síce malé, ale nie zanedbateľné rozdiely.
Je to debata ďaleko nad rámec tohto fóra, ale aký je vlastne logický význam rozdelenia vozidiel nad 3,5 t na skupiny C a D? Čo reálne vodiči skupiny C vedia a vodiči skupiny D nie a opačne?
Aj nákladné auto aj autobus môže mať šírku 2,55 m.
Aj nákladné auto aj autobus môže byť vysoké 4,20 m.
Aj nákladné auto aj autobus môže mať posed vodiča pred predným kolesom, na prednom kolese, alebo za predným kolesom.
Aj nákladné auto aj autobus môže mať rôznu dĺžku.
Aj nákladné auto aj autobus môže mať rôzny rázvor.
Aj na nákladné auto aj autobus je potrebná zdravotná a psychologická spôsobilosť (navlas rovnaká).
Aj na nákladné auto aj autobus je potrebná kvalifikácia (ok, tu sú drobné rozdiely).
Aj na nákladné auto aj autobus je potrebné dodržiavať navlas rovnaké sociálne právo.
Čo je to rozdielové? Lebo medzi B a C/D je obrovský rozdiel. Tiež medzi E a ostatnými skupinami.
Tak toto je pekné svinstvo a podlosť. Ešte istý čas minister dopravy zvažoval, že úsek Lamač - Stupava bude bezplatný, aby sa odľahčili ťahy mimo diaľnice. Spoplatniť ale vnútorný obchvat mesta, to vyžaduje už určitú dávku nenažranosti. Ide o mestský obchvat a týmto riešením zabezpečia dva javy - prvé týždne budú cvakať ŠPZky a posielať pokuty do schránok a po druhé opäť preťažia mestské cesty (Hodonínska/Lamačská cesta/Brnianska/Pri Habánskom mlyne/nábrežie). Gratulujem, my sme národ d*bilov. To čo sa Sitinou úspešne vyriešilo, sa teraz vracia v čase a zhorší. Kde to žijem.. + som zvedavý, ako to bude s poplatkami pre MHD. Teraz tam bude mať 92 mýtnu jednotku, alebo ako?
A ja som další taký. V 20 na električke, po nejakom čase C na účet DPB, následne palicový kurz. Je faktom, že s drôtolezom som začal jazdiť až ako 25-ročný, keďže sa mi z električiek nechcelo ale nevidím vo veku samotnom problém. A dnes, keďže si robím aj HR, vidím, že vek je len jedno z kritérií a rozhodne nie to najpodstatnejšie.
Tentokrát to asi naozaj bude pravda. ZSSK sa totiž na COVID oficiálne teraz nevyhovára (uvádza prevádzkové dôvody), ale rušňovodiči sami hovorili, že majú veľa pozitívnych kolegov... Každopádne nech je príčina akákoľvek, mňa zaráža najmä ten prístup, že namiesto snahy o nejaké koncepčné riešenie problému, sa proste dotknuté vlaky zrušia tak, ako to vyšlo... Podobnosť s Arrivou čisto náhodná...
S prepojenim Drobneho a Vrancovicovej aspon pre pesich sa neuvazuje? Pre mnoho ludi je totiz zastavka Vrancovicova blizsie ako Podvornice alebo Drobneho. Velka skoda, ze Dubravka a Lamac su takto navzajom odrezane.
ZSSK sa asi inšpirovala v Arrive, dnešná trať 131 (S70) vyzerá napr. takto:
Smer BA - DS od 8:03 do 12:03 štvorhodinová diera:
- 9:03 z BA smer DS nejde, lebo víkendový GVD
- 10:03 z BA smer DS/KN nejde, lebo odrieknutý
- 11:03 z BA smer DS nejde, lebo víkendový GVD
Smer DS - BA od 12:53 do 16:53 štvorhodinová diera:
13:53 z DS smer BA nejde, lebo víkendový GVD
14:53 z DS smer BA nejde, lebo odrieknutý
15:51 z DS smer BA nejde, lebo odrieknutý
A "najlepšia" je päťhodinová diera ráno medzi KN a DS:
od 4:22 do 9:42 nejde nič...
Včera bolo tých výpadkov ešte viac, vrátane posledných spojov, ale aspoň bola snaha niektoré vlaky nahradiť NAD, hoci použiteľnosť takejto náhodnej NAD je diskutabilná.
Dôvod je ževraj veľké množstvo rušňovodičov na PN kvôli COVIDu.
Každopádne operatívne riadenie je katastrofa... To nikoho nenapadlo vyjazdiť s tým personálom, ktorý ešte zostal všetky vlaky na nejakom úseku, a na zostávajúcom všetky vlaky nahradiť NAD? Či to by bolo priveľa roboty s prerábaním obehov?
A čo na to ministerstvo dopravy? Prečo už nepadajú v ZSSK hlavy? Asi by som veľa chcel
Odrieknuté sú aj na S60, lebo tu linku z polovice dostala Bratislava, ktorá mala problém obsadiť rušňovodičmi aj tie svoje vlaky. Nie, že by bolo menej odrieknuty h vlakov od nového GVD, ale je ich tým pádom viac a na každej linke v okolí BA, lebo takto je to podľa zssk efektívne.
Miro