Toto akože bude nový štandard v IDS BK? Spoje nenadväzujú lebo majú neschopného dodávateľa ktorý nie je schopný zabezpečiť nepretržitú prevádzku tak kľúčovej veci ako je dispečing? Lebo to ani zďaleka nie je prvý krát čo sa tam objavil takýto oznam.
Okrem toho že absolútne nie je akceptovateľné cestujúcim povedať "sorry, robíme údržbu, máte smolu" (dispečing by mal byť dostupný nonstop, napr. cez nejaký backup a keď už nie, mali by sa poriešiť alternatívne formy riadenia dopravy), tak mi príde dosť zvláštne robiť to v čase kedy jazdia posledné spoje, takže ak sa rozbije prípoj, cestujúci zostane na zastávke visieť do rána (keďže v IDS BK nemáme cestovnú garanciu kde by dopravca/koordinátor preplatil náhradnú dopravu).
Naozaj by ma zaujímalo aké iné vysvetlenie než korupcia môže potenciálne existovať pre to že BID dlhodobo zámerne obstaráva produkty fušerskej Transdaty, ktorá je známa svojimi večne nefunkčnými a zabugovanými produktami a neprofesionálnym prístupom ktorý zahŕňa napr. tu pozorovanú 7-hodinovú odstávku najkľúčovejšieho systému vo verejnej doprave.
Použiť sa dá, a vždy tie isté spoje sú zrušené, čo je lepšie, ako vždy nejaké iné. Problém nastane na S60 ráno, ak zrušia posilovy S65 tesne pred ním, lebo stovky ľudí zostane na staniciach, a zoberie ich len následný Rex. No ale to je úplne normálna scéna rána od Senca.
V kombinácii s nepoužiteľnou regionálnou železničnou dopravou kvôli neschopnosti ZSSK (cestujúci, nájdi si na twitteri, či dnes tvoj vlak pôjde) to ešte môže byť aj začiatok úplného rozpadu BIDky.
Arriva uz kvoli personalnej situacii zazila masivne vypadky v Usteckom kraji, Prahe a Nitre. V tomto stadiu som silne skepticky ohladne ich schopnosti poucit sa s predchadzajucich skusenosti. Zvlast ked sa mi donieslo, ze odmietli zarucit vodicom rovnake platove podmienky ako mali v SL.
Jasne, ak (osobne tipujem ze skor "ked") vyrobia pruser v BSK, bude ich to stat obrovske prachy na sankciach, ale to je dost slaba cena utechy za odliv cestujucich a stratu dovery v roky budovany system...
Nejde mi ani tak o to, že to budú "len" LE vozy, ale v tom segmente hádam tiež za tie roky došlo k nejakému vývoju, nie? Veď ani bratislavské škodovky nie sú 100 % NP, ale tiež to je trochu o inom ako vaňa...
Na druhú stranu je pravda, že najkomickejšie mi na hrbáčoch vždy prišlo to zlaňovanie v predklone, aby som sa netresol do stropu, zo zadných sedačiek k zadným dverám, tak to na prímeste aspoň trochu odpadá...
Hej, už vidím. Len to majú strašne zle vymyslené. Mali tam mať velkým, že zmeny počas maratónu a nie vypísané čísla liniek. Ja som si myslel, že je to info o zmenách od začiatku šk. roku.
Tak v súčasnom stave trhu práce by ich prevádzkový personál zaujímať mal, inak tie KPI veľmi nenaplnia.
Bolo by zaujímavé kvantifikovať aký vplyv má u vodičov vozový park na voľbu zamestnávateľa. Ak prevádzkou črepov ušetrím X EUR, koľko eur potom musím zaplatiť navyše na mzdách aby som zohnal ľudí čo na nich budú jazdiť? (Problém ale je že ak si dobre pamätám tak mzda je v tomto tendri samostatná položka ktorá sa môže meniť, takže Arriva nemá veľmi dôvod toto riešiť - keď bude problém, príde za BSK a bude jeho problém aby to doplatil. Celkom tomuto modelu nerozumiem, ak ho teda správne chápem.)
Na regionálku by sa plne NP vozy nehodili. LE je úplný štandard na tomto type liniek prakticky všade v Európe.
Ak dokážu zohnať CN v požadovanom (vysokom) štandarde IDS BK tak ja v tom pre cestujúceho nevidím problém. Možno okrem vizuálnej stránky, ale tak to by nemal byť až taký problém.
Každopádne ak toho objednali len 100, uvidíme z čoho poskladajú zvyšok vozového parku. Myslím že v zákazke je cca 200 obehov (z toho 2 minibusové) + nejaká rezerva, takže toto vydá na zhruba polovicu.
Este som nestretol vodica, u ktoreho by boli BN/CN oblubene. Mozno u takych, co do toho presadli priamo zo sedemstovky a nikdy nic ine nevyskusali. Nikoho ineho kabinka velkosti postovej znamky, kontraintuitivne umiestnenie ovladacich prvkov, absencia odkladacieho priestoru a u manualov saltpaka, ktorou musis za studena mixlovat obomi rukami, aby tam aspon nieco padlo, nenadchli.
A Arriva je korporat, to znamena ze dolezite su KPI a budgety, prevadzkovy personal je uplne na poslednom mieste a cestujuci na predposlednom. Nakupili to najlacnesie, co im podla standardov preslo.
Bože. Viem, že z pohľadu vodičov to boli spoľahlivé a obľúbené vozy (možno do istej miery aj cestujúcich, veď ja tiež sedím rád vyššie, kým tam som schopný vyliezť), ale to mi príde ako keby sme teraz chceli kupovať vane... Je v štandardoch aj automatická prevodovka, či to nakúpia s manuálmi? Keby tam aspoň zlepšili tie ultrapomalé výklopné dvere... Ale predpokladám, že tam sa kvôli cene seká každé euro, čiže elektrický pohon dverí je sci-fi...
ceres