Prihlasili sa dobrovolnici.
Ale prekvapuje ma to obratisko pri ubytovni, naposledy som pocul, ze to padlo na nedostatku miesta. Som rad, ze sa to vyriesilo a tie spite trosky sa uz nebudu potacat potme po stvorprudovke...
Ďakujem za odpovede. Ja osobne som zástanca rozvoja TB siete než elektrických autobusov. Dôvodov je niekoľko :
1. Pri nákupe EB sa nepozerá na požadovaný dojazd ale na cenu (domnievam sa, keďže si nemyslím že by EB značky SOR mali najväčší dojazd)
2. Neexistujúce stanice na dobíjanie nie len v BA (ich malá sieť)
3. Celková životnosť do budúcnosti, EB má batérie ktoré strácajú kapacitu (napr. nabíjaním) zatiaľ čo TB dokáže odjazdiť omnoho viac viď u nás na Slovensku Škody 14/15tr alebo aj 8tr na Ukrajine
Avšak v dnešnej dobe sa skôr TB rušia, rozvoj nie je financovaný fondmi (pokiaľ viem), popri tom TB pokladám za efektívny a ekologický spôsob dopravy v mestách, na takej Ukrajine aj medzi mestami. To je však asi len môj "sen" vidieť dopravu kompletne v mestách pomocou TB. Toho sa už asi nedočkám
Vyberám z https://bratislava.sk/sk/pytajte-sa-primatora-otazky-a-odpovede-z-diskusie-na-tyrsaku-26-jun - myslím, že takto jasne to ešte nezaznelo:
"V súčasnosti sa kolegom podarilo zriadiť novú linku MHD, ktorá bude vo večerných hodinách premávať od Račianskeho mýta po trase linky 61 až priamo k ubytovni. Momentálne sa dokončuje obratisko pri ubytovni de Paul. Toto riešenie má potenciál výrazne zlepšiť podmienky pri večernom cestovaní linkou 61."
Ako sa plánuje riešiť smerovanie pasažierov na správny spoj?
Dnes mi akurát ako účastníkovi konania prišlo odvolanie k povoleniu pre predčasné užívanie trate (ešte nie je zverejnené online na stránke BSK) a ak je pravda čo sa píše v tom niekoľko stranovom odvolaní od Ing. Ivana Matušíka tak toto je tá najmenšia chyba na celom projekte a mesto pritom vedomosť o chybách malo a miesto toho aby ich priznalo robilo všetko preto aby sa zahladili.
Problem je že kontrola výdavkov a odôvodnenosti projektov zo strany EK je nedostatočná, čo zas súvisí s celkovou politickou štruktúrou EÚ, kde EK je de facto podriadená členským štátom a nemôže si dupnúť tak silno ako by mala. Z niečoho čo malo byť ekonomickým nástrojom na rozvoj internej ekonomiky sa stali úplatky pre východoeurópskych diktátorov.
Sú štáty ktoré čerpajú fondy efektívne, v súlade s ich pôvodným účelom, ale vyžaduje to dostatočne kvalitnú vládu, ktorá to berie ako príležitosť posunúť krajinu na vyššiu úroveň a nie ako peniaze zadarmo ktoré v lepšom prípade môžeme len tak rozhádzať na hociakú blbosť lebo však je to "zadarmo", v horšom prípade posúvame svojim kamarátom.
Trolejbusy nie sú obmedzené dojazdom, ale zas sú obmedzené trasou. Elektrobus je výhľadovo lepšie riešenie, len ešte technologicky nie sme pri dojazde ktorý potrebujeme.
Zas nepreháňajme. EÚ financuje odôvodnené výdavky, takže ak sa kúpila aj blbosť, tak sa deklarovalo, že to blbosť nebude a druhá vec je, že elektromobil nie je nijaká "technologická blbosť" súčasnosti ale v princípe zariadenie, s ktorým sa hral už Nikola Tesla.
Momentálne je systém nastavený tak, že sa oplatí kúpiť hocijakú blbosť, ak je ju možné financovať "z EÚ".
V normálnom svete by politik hľadal nákladovo najefektívnejšie riešenie a technologické blbosti vo vývoji by nechal Bezosom, Muskom a Mohammad bin Salmanom.
Na delené služby, kde sa elektrobusy počas prestoja dobijú sú celkom dobré, ale na celodenné služby nie, pretože musia byť vymenené počas dňa (s výnimkou 43, ktorá sa dobíja na Patrónke). Elektrobusy u nás určite nie sú náhradou za trolejbusy, nakoľko linky, ktoré obsluhujú (napr. 20, 29, 37, 43, 53, 80,...) nejazdia takmer vôbec pod trolejami, takže scenár z BB u nás neplatí. Nové trolejbusové trate by boli určite lepšie, ako ďalšie elektrobusy (ak to myslíš tak, že elektrobusy by nahradili trolejbusy, resp. namiesto novej TT by na danej linke jazdili elektrobusy), pretože trolejbusy nie sú obmedzované dojazdom, ale myslím si, že z hľadiska PR bol asi nový elektrobus lepší (predsalen je to nové vozidlo), ako nejaké nové drôty (cestujúcim je v podstate jedno, či im príde autobus, alebo trolejbus). Osobne elektrobusy vnímam len ako ďalší (a drahší) autobus, ktorý má dosť obmedzené možnosti prevádzky, väčším prínosom, čo sa vozidiel týka, by podľa mňa boli parciály, ktoré by mohli zatraktívniť niektoré trolejbusové linky. Pozitívny vplyv mali podľa mňa elektrobusy hlavne na rekreačných linkách do lesa (43, 144 a 154), kde sa ten elektrobus podľa mňa hodí viac, ako autobus.
Dobrý večer,
dlho som sa už chcel opýtať ako je to vlastne s elektrickými autobusmi. Sú prínosom pre dopravu v meste alebo je to len ďalší drahý špás z fondov? Nebolo by výhodnejšie podporiť rozvoj existujúcej trolejbusovej siete než budovať základňu pre elektrické vozidlá? Majú linky vedené mimo trolejbusovej dráhy alebo je to ako v BB kde sa snažili len nahradiť trolejbusy?
Vďaka.
https://zivemesto.sk/kedy-budu-nove-trate-elektriciek/
Tak usilovne sa všetko pripravuje a tak usilovne sa hovorí o tom, ako usilovne sa všetko pripravuje... až nevidno absolútne žiadne výsledky.
Tie výrazy "prioritne, prednostne, intenzívne" a čo z toho
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike