Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #239632:
pripajam sa k tomu co tu uz bolo napisane.... kym nemame kolajove spojky, zabzar a moznost vo vylucenych usekoch fungovat jednokolajne, tak je asi lepsie spravit cely usek naraz....
PS: a pokial sa DP nauci robit aj priebeznu udrzbu, co by bolo vhodne, tak ten otvoreny zvrsok je na toto aj najlepsi.....
Reply on: Solider #239632:
Jasne a bude to rozdrbane 20 rokov nepretrzite miesto 2 😃 😃 Ale tak na Autoslavu stále dobré si myslim
Reply on: Solider #239632:
A nemohlo by sa pri rozdelení modernizácie na viacero úsekov stať to, že by musela byť trať dlhšie zatvorená, ako keď sa to robí celé naraz? Osobne si viem predstaviť rozdeliť modernizáciu na 2 úseky a to R. mýto - Depo Krasňany (tu by mohla byť ostrovná prevádzka linky 3 do Rače) a Depo Krasňany - Rača.
Reply on: Trammat #239629:
Hlavne to nebude treba. Ja osobne predpokladám, že na plný režim školský rok v celej sieti sa dostaneme pravdepodobne v druhej polovici septembra, keď sa otvoria prezenčne aj vysoké školy. Dovtedy to bude zrejme v prázdninovom alebo inom modifikovanom režime.
Reply on: Dezerter #239630:
Veď samozrejme, že to je potrebné opraviť, ale nerozumiem, prečo by sa v horizonte 5 až 10 rokov nemala modernizovať. Možno sa treba vykašľať na grandiózne veľké modernizácie a tieto úseky projekčne pripraviť v menších balíkoch: napríklad Račianske mýto - Pionierska, Pionierska - Garda, Garda - Vinohrady. Pri železničných projektoch EÚ tlačí, že sa majú robiť menšie úseky. Neverím, že celá modernizácia by stála na tom, že sa bude môcť robiť len celý úsek od Račka po Komisárky.
Reply on: Trammat #239629:
Aspoň na bežný prázdninový interval by sa im to mohlo chcieť vrátiť..
Reply on: Solider #239618:
V roku 2014 sa pritom presne ako opisuješ opravovala Račianska radiála medzi Ursinyho a Pionierskou. Na dvoch miestach je to dodnes vidieť, že vďaka tej rýchlej výmene podložia sú dnes tie úseky plne zjazdné bez obmedzenia traťovej rýchlosti. Keďže Račianska sa v tomto úseku najbližších 5-10 rokov modernizovať nebude, aj takáto drobná oprava všetkých blaťakov bude výhodná.
Reply on: Dezerter #239628:
Mesiac pred letnými prázdninami? To už predsa nebudú ich logikou prerábať grafikony...
Reply on: N/A #239626:
Skôr by zaujímalo, či sa vôbec niekedy vráti interval 4 minúty po celý deň na električkových linkách? Ok, nateraz by stačil 4/5/7,5 ale neskôr by to malo byť 4 celý deň a večer 7,5. Môj odhad pri súčasnom vedení DPB tak najskôr 1.6.2021, keď sa skončí výluka na Americkom, aby grafikonisti nemali zbytočne moc roboty
Reply on: ratataj #239621:
Ja som to nedával ako príklad. Ale rozdiel tam je aspoň v tom, že ŽSR na blaťák po istej dobe naženie traťovákov s čakanmi a lopatami a tí spravia improvizované odvodnenie v rámci svojej pracovnej doby, kdežto DPB blaťáky rieši len kompletnou rekonštrukciou radiály z eurofondov za 70 mil. €. Pravidelná údržba - neznámy pojem (u oboch). Chcelo by to nejaký UHP aj pre samosprávy...
Kedy sa vráti 4-,5-7,5-minútový celodenný interval na električky a podobne?
Nevie sa nahodou, že kedy sa premávka vráti do stavu pracovný deň? Už by to mohli dať zasa naspäť
Reply on: Maremi #239623:
Na Staromestskej na úrovni zastávky Zochova je v smere z Mostu SNP nehoda.
Co sa stalo v centre ? Most snp je totalne upchaty, 20min meskanie minimalne
Reply on: ratataj #239620:
to by som si nedovolil tvrdit, blataky sa vyskytovali v kolajovej sieti uz aj predtym ako zacali jazdit skodovky; ine rozlozenie je uplne jedno, podstatne su maximalne osove tlaky (takyto udaj som vsak aspon tu v databaze vozidiel nenasiel)
Reply on: ufo #239619:
no zrovna ŽSR by som ako príklad pri debate o údržbe tratí nespomínal, tam to je to v rovnakom štýle - čo nehrozí prúserom vyrieši sa pomalou jazdou
Reply on: toms #239607:
tie blaťáky su aj dôsledok nových škodoviek - iné rozloženie hmotnosti ako u K2x alebo súpravy Tx .
Reply on: Solider #239618:
Keby toto platilo, celé ŽSR by už bol jeden veľký blaťák.
Btw. pri reko KV bolo vidieť a je aj dosť foto tu na imhd príčinu tých blaťákov - rôzne inžinierské siete, ktoré boli vedené cez spodok trate a nakoniec tak zostali aj pri poslednej reko a pri menšom zanesení štrku bránili odtoku vody, ktoré zo začiatku ako tak fungovalo.

Takže blaťák sa nikam nepresunie. BA len robí nekvalitne už samotnú realizáciu projektov a údržbu nerobí vôbec...
Reply on: toms #239610:
Tie blaťáky už značia skôr pretrvávajúci problém s podložím, čo už podbíjanie nevyrieši. Mohlo by sa to vyriešiť tak, že sa blaťák kompletne rozoberie a položí tam trať nanovo, ale po väčšom daždi sa urobí o 5 metrov ďalej.
To treba kompletne celé aj s podložím prerobiť.
Reply on: si #239616:
Prax v BA (ale napríklad aj v Košiciach, kde je to ešte vypuklejšie) je čo pamätám taká, že údržba sa vykonáva výhradne rekonštrukciou, medzi rekonštrukciami sa to proste necháva chátrať a opravujú sa len veci, ktéré by trať zatvorili a mám pocit, že žiadna výmena vedenia na tom nič nezmení, keď to sabotuje stredný manažment, ktorý je tam zabetónovaný, nanajvýš si prehadzuje miesta medzi sebou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.