Na Trnavskom by som pri existencii okružnej križovatky riešil električky mimoúrovňovo. Konkrétne túto križovatku som použil ako príklad priestorovo rozľahlej a dopravne vyťaženej križovatky v zastavanom území mesta.
Kruháč s poriadnymi parametrami na Peknej ceste by bola rozprávka, len škoda, že je to tam nahustené pri električkovej trati... Dal by sa podľa mňa odkúpiť nezastavaný pozemok záhradkarstva - dúfam, že je nezastavaný kvôli územnej rezerve na pripadnu prípojku na Žabý majer... ale bez zapusteného hruháču a polozdvyhnutej trate by to podla mňa nešlo... som tiež zvedavý, či sa niekedy bude realizovať preložka cesty II/502 za železnicu a hlavne, čo bude s tým priestorom, keďže pre látky v podzemnej vode by tam mal byť keď tak park, ale nie záhradky - snáď nie ďaľšie zahustenie.
pozor, kruhový objazd nemôže byť navrhnutý hala bala musia byť správne identifikované prepravné prúdy polomer a iné faktory tak, aby dokázal plnohodnotne zrýchliť premávku. Michalovce, sa napr. na SK označujú ako "mesto kruhových objazdov" faktom je, že vďaka kruhovým objazdom vyriešili množstvo dopravných zápch ktoré im v meste vznikali. tá doprava je v meste dokázateľne priepustnejšia a brzdia ju len semafory na miestach, kde dnes nie je kruhový objazd ale zišiel by sa. Samozrejme sa ani tam nevyhli chýbam a niektoré kruháče sú mierne poddimenzované na svoje potreby. faktom ale je, že žiadnym mestom bez obchvatu v trase podobného rozsahu dnes nedokážem prejsť tak ako Michalovcami. Nehovorím že všetky križovatky sú vhodné pre kruhové objazdy, skôr je problém miest to, že dnes dokážeme na vyťaženej križovatke spraviť kruháč ale 200 metrov za ním dopravu zarežeme semafórom. Mestá sú (ne)riešené katastrofálne viď úsek Biely Kríž-Malé Krasňany z tých úsekov v BA ktoré poznám. Nekoncepčne vyriešené dopravné problémy sú výsledkom že na tak krátkom úseku máme 6 ks semafórov (ak to potiahneme na peknú cestu, ktorá je síce trošku ďalej tak 7) a jednu neriadenú križovatku a to sa bavíme o "mestskej výpadovke" Na takéto prepravné prúdy aké máš dnes v špičke na račianskej musíš ísť salámovou metódou nie každému spraviť odbočku rovno až pred barák.
Mozno ako v Dejviciach len s tym, zeby tam bol semafor ako v Kosiciach, aby mali prednost (plusom by mozno bolo, zeby bola aj odbocka z Ruzinova na Vajnorsku)
14 rokov som vyrastal v GA a vybudovaním kruháčov sa v 2 zo 4 mestských križovatiek riešených po novom kruháčmi(nerátam tie na obchvate) situácia zhoršila. Konkrétne:
1. Šalská/Hlavná/Parková/Esterházyovcov(I/75 vs. II/507 pri kaštieli)- keďže som býval na Severe, cez túto križovatku som chodil málokedy a nepamätám si jej predkruháčovú podobu.
2. Hodská/Šafárikova(pri Jasparku)- najmä na Hodskej v smere od nemocnice sa to v špičke zhoršilo; pred vybudovaním kruháča to zvyklo byť zo všetkých strán plynulé. (áno, kruháč sa robil kvôli Jasparku, od ktorého však ešte v lete 2014, keď som sa z GA sťahoval, išlo minimum áut).
3. Hodská/Hlavná/Vajanského/Bratislavská(na námestí)- kým boli semafory, bolo to plynulé. Po prebudovaní na kruháč sa do výstavby ochvatu pravidelne v poobednej špičke stálo na Bratislavskej od starého cintorína a na Hodskej od Jasparku.
4. Vajanského/Z.Kodálya/Staničná(odbočka na Clementisove sady)- tam sa kruháčom v podstate nič nezmenilo.
Alebo napr. v NR pri priemyselnom parku.
Netvrdím, že nie sú miesta, kde kruháče treba, ale je kopa svetelných križovatiek, ktorým by napriek priestorovej rezerve prebudovanie na kruháč nepomohlo... napr. Šancová/Karpatská
nechajme sa uniesť fantáziou. Ako by si na kruháčovom Trnavskom mýte riešil električky?
A opakujem, bežný kruháč s výnimkou špecialít, kde je semafor so svetelne riadeným vjazdom- v SR jedine kedysi veľký kruháč pod Zoborom v NR a čiastočne Moldavská v KE, nerieši chodcov. Takže napr. na pomerne priestranné Račko(oproti Trnavskému mýtu) sa kruháč nehodí, lebo chodci by sa nedostali ani za 10 minút.
A kruháč má ešte jednu výhodu: teoreticky doň vieš zaústiť ľubovoľný počet smerov, kým semafory na viac, ako 4-ramenných križovatkách sú problém.
Valec