Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Machnac #237310:
Tak ja stále dúfam, že pri stavbe TT Mlysnká dolina sa už investuje aj do spojky Štefánikovej a Hl. st.
Reply on: MatejBA #237288:
Mažem zbytočné úvahy a nechávam len otázky na ľudí zorientovanejších v problematike: Bude na moste (bez ohľadu na tieto plánované úpravy) výhľadovo potrebné zriadiť v celej dĺžke BUS pruh? Koľko majú tie estakády životnosť? Nebude tam v blízkej budúcnosti nutná nejaká zásadná rekonštrukcia?
Reply on: Urbanway 2423 #237251:
Takáto okružná linka (príp. dve protismerne okružné linky) by bola fajn, keďže by riešila chýbajúce severo-južné prepojenie centra, len by tam zrejme nevychádzal vhodný pomer zatrolejovanej k nezatrolejovanej časti trasy. Hovorilo sa, že ten by mal byť zhruba 2/3 pod drátmi a 1/3 na baterky a tu by to bolo naopak. Pokiaľ nedôjde k dobudovaniu stopy zo Štefánikovej na stanicu a naopak, tak by nemalo zmysel ani nahadzovat palice na tých 700m jazdy pod vedením na Štefánikovej.
Dňa 13.11.2020 o 19:00 začne oprava úseku cesty od Mierovej po Popradskú (od lokality Nové záhrady po most cez Dunaj) smerom von z Mesta - pravý pruh a krajnica. Predpokladané ukončenie prác by malo byť podľa povolenia do 18.11.2020 do 06:00. Pravdepodobne to môže mať vplyv na premávku liniek 201, 202, 65, 75, N72 a regionálnych liniek.
Reply on: birch #237289:
Je to ostatne veľmi pekne vidno na Google Maps ako zvrchu (dilatácia v smere z Petržalky tesne pred začiatkom zjazdu), tak zospodu na Street View (koniec oceľovej mostovej konštrukcie, začiatok betónovej estakády).
Keby sa diskutovalo o 2.etape Petržalskej električky a rozhodovali by o nej ľudia z Moskvy, tak by sme už v lete 2017 mali električku po Janíkov dvor.
Reply on: 3pa3ck3 #237305:
To je rozvíjanie siete v Moskve. Je absolútne jedno, či má 1000, alebo miliárd obyvateľov. Si pozri, akú sieť mala Moskva 30 rokov dozadu, a akú mala vtedy Bratislava. Moskva dokázala postaviť asi polovicu trás metra za 30 rokov, my akurát tak iba krátku trať po Jungmannovu. Posledné predtým čo postavili bola trať na Zlaté piesky v 1989! To, čo sa u nás dohaduje nekonečno by v Moskve hneď postavili.
Reply on: KELOIN #237302:
Moskva: 12 630 289 obyvateľov
Bratislava: 437 725 obyvateľov

Fakt toto chceme porovnávať?

Akože tiež si myslím, že mesto by malo zahusťovať električkovú sieť, ale to s počtom liniek nemá nič spoločné. Metro z princípu funguje na jednolinkovom variante s prestupmi (ktoré sú trochu komplikovanejšie ako pri električkách).
Predtým jazdili na 2, 6, 7 a tuším aj 8. Aj preto požadujem vrátenie dvojlinkového variantu. DPB a jeho spojenci chcú spraviť z ľudí vycvičené ovce.
Reply on: KELOIN #237301:
Jediná linka, kde pri dvojlinkovom variante boli použiteľné K2S cez pracovné dni, je L2 a L7 (pri štvorminútovom intervale) (to, že sa ocitli aj inde, teraz neriešim). Teraz jazdia iba na L7.

Inak neplánuje sa od pondelka návrat K2S na L1 (keď na Obchodnej bude posila v podobe L9 a L7 smerom na Stanicu v špičkách)?
Toto je porovnanie v Moskve s rozdielom tak 30 rokov! Prečo keď je to možné v Moskve, tak v Bratislave nie?
Reply on: Valec #237300:
To je ten problém. Pri dvojlinkovom variante normálne premávali aj súpravy, aj K2S.
Reply on: KELOIN #237297:
Obnovili ich preto, že teraz jazdí viac súprav a minimum K2S, ktoré zas na oplátku stoja.
Reply on: samkoh #237282:
Okružná križovatka má vyššiu priepustnosť a bezpečnosť ako bežná styková križovatka. Vhodná je najmä tam, kde sú vstupy porovnateľne zaťažené.
Svetelne riadená križovatka má vyššiu priepustnosť (a myslím že aj bezpečnosť) ako akákoľvek porovnateľná neriadená križovatka (styková aj okružná). Vhodná je tam, kde je celodenne vysoká intenzita dopravy.
Vyšši level je už len mimoúrovňová križovatka.

Samozrejme, treba porovnávať porovnateľné, ak by sme na Trnavskom mýte postavili turbookružnú križovatku s priemerom kilometra, bude mať vyššiu priepustnosť ako súčasná svetelne riadená. Len ten záber priestoru bude násobne vyšší.
Reply on: KELOIN #237290:
Svoj názor ste vyjadrili. Rovnako svoj názor vyjadrila miestna komunita, ktorá sa s Vašimi názormi nesúhlasí. Nech sa páči, aj jedni, aj druhí máte právo vyjadriť svoj názor a nesúhlasiť s názorom protistrany. Bodka. 🙂 (toľkokrát som použil "názor" 😃 )
Reply on: tibor1 #237296:
Ja som hovoril tak, že bolo treba menej súprav vtedy. Však prečo teraz obnovili T3AS + T3 Mod? Teraz viac ľudí chodí autami, takže neklam. Nikdy električkový variant nemal tak mizivé hodnotenie ako dnes.
Reply on: KELOIN #237292:
Od najbližšej zástavky do cieľa mám skoro presne 1 km, jedno-, dvoj- ani 10-linkový variant električiek na to nemá vplyv.
Diskutujúci na stránke fanúšikov MHD nič nerušia.
Menšia obsadenosť električiek pri dvojlinkovom variante je dôkaz, že je to horší variant, menej využívaný.
Reply on: Public Transport #237294:
Ja som tu nehovoril o stave električiek. Ale furt lepšie než u nás teraz.
Public Transport

Public Transport

Reply on: KELOIN #237292:
Odporúčam si pozrieť video o "komfortných" električkách v Ukrajine: https://www.youtube.com/watch?v=RQ0LM7ZIbsM&t=1734s
hej ľudkovia, budem za konšpirátora ak poviem že som vykonal rozsiahle forenzné skúmanie a dospel k zisteniu že najlepším liekom na psychické choroby je použitie klávesovej skratky alt+F4? 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.