Neslúžia prechodné ustanovenia na to, aby žltá čiara stále platila, kým ju do 2022 zmenia na riešenie podľa 30/2020 Z. z. s tým, že sa už nesmie aplikovať?
Pozdĺžnu žltú čiaru je stále možné doplniť vo vhodnej dĺžke pred / za vyznačením zastávky MHD, v zákone 30/2020 Z.z. je to medzi prechodnými ustanoveniami platnými do 31.3.2022
Áno, napísal som to v zátvorke (vyhlášky).....
Samozrejme, dá sa nahradiť, ale ruku na srdce, keď sa bude značiť, bude sa premaľovávať nové značenie o 10m viacej cikcaku? Alebo a vždy pri obnove zase len premaľuje pôvodný vzor = zastávke sa značne skráti akčný rádius kde môžu manévrovať autobusy - na mnohých miestach prakticky pre 18m autobus nemožné zastaviť všetkými dverami pri hrane + pridajme fakt že autám sa tak otvorí nová možnosť parkovania a vodiči MHD nebudú môcť ani bu....
Existuje aj nejaké upozornenie pre vodičov aby si na toto dávali majzla, že keď pred ním v zastávke hneď za čiarami zastaví auto, darmo budú trúbiť? Že treba predvídať a nechávať si priestor lebo po novom autobus nie je nijak chránený zákonom/vyhláškou/nariadením/opatrením (žltá čiara pred a za zastávkou)
Obdivujem keď sa u nás vymyslí riešenie ktoré je vyslovene Slovenským tangom ako spieva Banket..
Vie mi niekto napísať čo bolo nepochopiteľné na tom pôvodnom riešení, že to museli takto prekombinovať?
Vyplyva to zo zmeny vyhlasky 9/2009. Po novom rozdelena na 9/2009 a 30/2020 (dopravne znacenie) - nie zmeny zakona.
Doplnim ze cikcak ciara znamena len zakaz statia (nie zastavenia), pokial nie je doplnena napisom BUS/TRAM - vtedy znamena aj zakaz zastavenia okrem BUS/TRAM.
Ale povodna zlta pred a za zastavkou sa da nahradit predlzenim vodorovneho znacenia zastavky (cikcak s napisom BUS)
Áno, po novom môžu autá stáť hneď za/pred nápisom BUS a pôvodná žltá (alebo teraz ako píšeš aj biela ) čiara neexistuje s významom zákaz zastavenia.
Nič ale nebráni tomu, aby sa dnešný priestor vymedzený žltou čiarou vyznačil cik-cakovou bez nápisu.
Krásny deň všetkým
Otázka: Zmenou zákona v minulosti došlo aj ku zmene značenia zastávok (značka 621) kedy po novom je použitá biela farba. Tento priestor má byť doplnený názvom (BUS, TRAM). Ok, vyzerá to trochu zvláštne v bielej, ale ok... Čo ma ale zaujalo je už nevyznačovanie žltej pozdĺžnej čiary pred a za zastávkou ktorá tvorila hranicu zastávky - priestor kde sa nesmie zastaviť/stáť... Po novom pri bielej to už realizované nie je - Nenašiel som však v zákone (teda..vyhláške) žiadnu tému ktorá by toto riešila okrem klasickej časti zákona 8 ( (f) vodič nesmie zastaviť a sstáť......na zastávke vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb a priľahlom nástupišti v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre vyznačený priestor a priľahlé nástupište) Čo v tomto prípade znamená že sa značne skrátil priestor zastávky - a autá môžu stáť už hneď pred zastávkou a za zastávkou - Je tak? Resp niečo sa ešte zmenilo čo som nepostrehol? Momentálne pozerám na jednu čerstvo namaľovanú zastávku, a pekne biela vodorovná značka, ale už bez žltej čiary zákazu zastavenia......
Nie, nešlo o integrovanú zastávku. Električky vtedy už na HlSt nejazdili a Obchodná ešte nebola. Takže nám. SNP bolo bez električiek. Nástupný ostrovček bol len pre autobusy (predĺžené a-28,45 z Petržalky), ktoré nahrádzali zrušené električky. V opačnom smere aj a-104, ktorá sa točila v centre objazdom.
Po skončení výluk sa dá prestupovať aj na Kollárku (z električiek idúcich po Obchodnej). Z e-3 na Americkom. Pri plánovaní cesty si zvolím električku podľa toho, aby som mal kratší peší presun. A ak ma t-208 zoberie až do centra, zas taká nutnosť prestupu nebude...
MatejBA