Rúškoflame bol vedľa, pri Karlovke. Inak teda neviem čo je na tom článku prekvapivé, Nko sú predsa alarmisti siedmeho dňa od úplného začiatku pandémie. Pomer hospitalizovaných v ČR vs SR pritom zostáva 2:1 (244 vs 131), teda v prepočte na obyvateľa cca rovnaký, takže to nevyzerá že nás tu náhubky spasili, len nevieme dohľadávať asymptomatických nositeľov.
Tie české čísla nie su ničím šokujúce, bolo predsa jasné že po uvoľnení opatrení infekčnosť stúpne. Žiaľ ČR sa zrejme pod nemeckým tlakom rozhodla zopakovať britský omyl a tak aj dopadne. Medzitým Švédsko reportuje jedny z najnižších čísel v EÚ (na obyvateľa menšie ako SR!) a ostatní ho dobiehajú...
"Jsou ale lidé, kteří mají různé potíže se sliznicemi a určité zdravotní problémy, které se budou eskalovat tím, že si vysuší sliznici nezřízeným používáním roušky. A takto oschlá, a tedy imunitně oslabená sliznice je ideální pole pro to, aby se na ni chytil třeba koronavirus. Čili já nikomu nevytýkám to, že má roušku jen přes pusu, pokud mu nic není."
Moja skúsenosť je podobná ako Žáržova. Slovnaft bajk som používal v jeho začiatkoch. Boli situácie, kedy mi hľadanie oživiteľného a odomknuteľného bicykla a trápenie sa so zámkom pri zamykaní v cieli v konečnom dôsledku zabralo toľko času, že keby som šiel celú trasu pešo, bude to rýchlejšie. Doteraz si pamätám, ako bolo v oficiálnych FAQ alebo v nejakom poste od nich na fb, že pokiaľ sa bicykel nedá zamknúť, je asi zámok "príliš nový" a má s ním človek potrieskať po stojane... Po poslednej jazde, kedy som naozaj aspoň 5 minút bojoval so zámkom tak, aby si bicykel a bol vedomý toho, že je uzamknutý, som si povedal, že stačilo, a v komerčnej prevádzke som sa k tomu systému už nevrátil. Ten mechanizmus uzamykania, ako aj UX "palubného" počítača, sú naozaj príšerné. S nextbikom som v podobnom variante ("thin" stanice, logika v bicykloch) podobné problémy nikdy nemal...
Tak to si mal zrejme šťastie, alebo ja nešťastie. Na SB mám niečo cez 100 jázd a minimálne pri štvrtine z nich som mal problém určite. V prvých mesiacoch bolo pravidlom, že na každej stanici boli 1-2 bicykle, ktoré vôbec nešli odomknúť. A veľakrát som prešiel aj 3-4 stanice pešo než som našiel v meste niečo pojazdné.
Pravdou je, že to je už oveľa lepšie ale zrovna aj tento týždeň sa mi stalo, že bicykel sa nevedel pripojiť na sieť a overiť môj pin, ďalší som nevedel vytiahnúť z dokovacej stanice (bol zaseknutý zámok) a išiel až ten tretí, ktorý mal úplne nakryvo riadidlá.
Slovnaft BAjk podľa mňa urobil chybu, keď išiel do príliš komplikovaného systému, ktorý v reálnej prevádzke veľmi chybuje.
A očierňovanie konkurencie to určite nie je. Ja som do bikesharingových systémov fanatik a na to čo je a nie je konkurencia som sa nikdy nehral - využívam všetko. Akurát som zvyknutý (a možno aj rozmaznaný) úplne inou kvalitou v ČR, kde som podobné chyby nikdy nezaregistroval.
Sorry, ale toto mi už zaváňa očierňovaním konkurencie. Slovnaftbajk používam od začiatku pravidelne, aj v atypických časoch (noc, zima), zažil som všelijaké menšie či väčšie nedostatky - a súhlasím, že by ich mohlo byť o niečo menej. Ale zámok, ktorý by sa nedal vytiahnuť, som nezažil ANI RAZ. Akože ok, je to celkom neohrabaný systém, ale naozaj len jedinýkrát som musel fakt kvedlať so zámkom resp. s bicyklom - mal očividne skrivenú tú striebornú okrúhlu vec ktorou drží v stojane, ale to bola skôr moja tvrdohlavosť, že to dám a nevezmem iný
Ano aj, ale bol som uz aj na ZS v 90tych rokoch (dedo bol fotograf a fotolaby povazoval "za smrt" tak nam kupil ten Kodak namiesto toho, aby vyvolaval fotky u seba doma na strednom slovensku raz za uhorsky rok. Celkom presne totiz odhadol, ze digital nahradi filmy do 20 rokov - vdaka nemu ma to vzdy tahalo k fotografii a "hral" som sa s fotakmi od mala)
Ďakujem za odpoveď. O tých elektrických zámkoch som nevedel. Každopádne zatiaľ mi stále rozložením staníc viac sedí Slovnaft BAjk, tak asi skôr zostanem pri ňom. Ale dobrá pointa je to jednorazové cestovné - ja mám teraz ešte predplatený SB, ale keď to skončí asi naozaj bude viac vyhovovať jednorazová tarifikácia, lebo predplatné sa mi teraz neoplatí (málokedy idem obojsmerne na bicykli a keďže MHD je teraz nepoužiteľná, zostáva len možnosť ísť autom).
Ja som vetdy mal (služobný, nie súkromný, stálo to paletu) digitálny fotoaparát Sony Mavica FD-7, ukladalo to fotky na disketu. Takže by som nemusel do fotolabu, mohol by som dať disketu do obálky a poslať na Rekolá . Len bolo treba dať pozor, aby poštár necestoval električkou T3M, lebo bolo po fotkách .
Čo sa týka L66, ja by som ju najradšej videl predĺženú zo Syslej popod železnicu až na Slovnaftskú, kde by sa dalo prestúpiť na L70 a spol. (a do budúcna aj na električku) a teda na obratisko pri Novom Ružinove by prichádzala z opačnej strany. Síce by sa tým nevyriešila aktuálna situácia, no bola by tak zabezpečená obsluha Domových rolí, kde je už teraz nakreslených vyše 300 bytov a nepochybne tam pribudnú ešte aj ďalšie projekty.
Určite dobrý nápad, len ktorú linku tam presmerovať? 66 po Bajkalskej a 209 namiesto nej k NUPPU, alebo opačne? 70 by podľa mňa bola dobrá (z hľadiska cieľov), ale myslím si, že závlek by zbytočne predĺžil väčšine cestujúcich cestu. 74 by asi takisto nebola dobrá voľba (15-metrové Solarisy a iba špičková premávka). No a 87 zas nemá veľmi atraktívne prestupy. No nech už je to ktorákoľvek, tak to bude pozitívna zmena.
MatejBA