Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Inak keď už chceme hladať úspory, tak sa treba zamyslieť nad rozsahom dopravy skoro ráno cez víkendy. Tento víkend som sa ráno pohyboval po meste pomerne intenzívne a obsadenosť vozidiel čo som videl bola dosť zúfalá - dvaja ľudia vo ForCity a podobne.

Možno by stálo za zváženie inšpirovať sa Brnom, kde pred pár rokmi skrátili víkendovú premávku denných liniek a predĺžili nočáky do 06:00 (s tým že od 05:00 do 06:00 jazdia v intervale 20 minút).
Reply on: dns.mk #230572:
Cela podstata noveho systemu su huste intervaly nosnych elektrickovych liniek, pricom sa dosahuju velmi kratke prestupne casy, vdaka comu je udrzatelny aj prestupny system. Keby si polovicu spojov na L4 nahradil dvojkou, tak sa ti v centre tento koncept prestupu vychod-zapad rozpadne.

L2 je v tejto podobe len doplnkovou linkou, prioritne kvoli Hlavnej stanici.
Reply on: dns.mk #230572:
A ta tvoja L4 sa na Spitalskej vypari ci ? 😃
Reply on: dns.mk #230572:
Ja sa skor cudujem ze naco chodi az do vecera L4 s 7-8 intervalom, hoc ani cez den to nebolo dnes o moc plnsie 😁
Nečítam príspevky naspäť, tak vopred pardon ak to tu niekto rozoberal a navrhoval. Mám otazky ale aj výčitky voči linkám 2, 4 a X6.
1. Je nutné viesť jedinú linku z KV radiály jednosmerne tak veľkým okruhom, keď nemá X6 z KV radiály linku, ktorá by okruh urobila opačným smerom?
2. Nemohli ponechať linky 2 a 4 v pôvodnom režime intervalov?
3. Môj návrh riešenia:
L2: ponechať s K2S a i=8/10/10//15
L4: Zlaté piesky - Špitálska -
Reply on: TeBeCe #230554:
Vzhľadom na stav firmy by som čakal menej vlastných názorov a viac o manažmente kvality.
🤖
Reply on: AleAve #230569:
Myslím, že vo svojich predstavách si málo progresívny. Električenku nebudeš mať na hodinkách ale v nastrelenom čipe.
Reply on: 810zssk #230568:
Áno, veď pripadne aj o túto možnosť by som poprosil zodpovednú osobu alebo oddelenie v DPB, ak by to tým spôsobom bolo jednoduchšie než cez identifikáciu platobnej karty. Metóda je nepodstatná – záleží len na výsledku, a tým je, aby som plastovú kreditkartu odložil do šuplíka a už nikdy v živote ju nemusel chytiť do ruky. 🙂 Veď už aj nosenie samotného mobilu so sebou vždy a všade je dosť otravné, tak načo ešte aj všemožné plastové kartičky?

(Ja viem, ďalší krok bude ten, že ľudia už budú chcieť mať električenku na hodinkách, 😛 aby aj mobil mohli nechať doma, ale tak spravme zatiaľ aspoň prvý krok k mobilu.)

Zatiaľ mi to v tej sekcii Google Pay v rámci hromadnej dopravy ukazuje len nejakých 5 alebo 6 miest tuším z Ameriky alebo Austrálie, čo je teda pomerne málo na planétu so 7 miliardami obyvateľov. 😉 Keby sa Bratislava pridala k týmto angloamerickým mestám ako ďalšia „priekopníčka“ v rámci MHD a Google Pay, aspoň by na seba mohli byť v DPB hrdí a ešte by sa to dalo chápať aj ako propagácia Bratislavy v zahraničí v rámci cestovného ruchu. 👍
Reply on: AleAve #230567:
Obávam sa že DPB je príliš malá ryba na to aby Google kvôli nemu úplne menil architektúru Google Pay 🙂

Čo vidím realistickejšie je že by sa useri s týmto produktom preukazovali QR kódom v "pass" sekcií.
Reply on: 810zssk #230566:
Áno, o tom virtuálnom čísle viem. Ale to zostáva konštantné, nie? Preto stále dúfam, že pri dobrej vôli zúčastnených zo všetkých strán by sa táto prekážka dala zdolať. Zrejme by DPB musel so žiadosťou o spoluprácu osloviť aj Google, ale prečo nie? Keď dokázali zariadiť aj spojazdnenie električenky na ľubovoľnej platobnej karte, čo sa mi zdá ako značne ťažšia úloha, tak dúfam, že ani tento „medzičlánok“ virtuálneho čísla karty na mobile by nemusel byť neprekonateľná prekážka. Fakt ma štve, ak len kvôli električenke mám so sebou nosiť inak nepotrebnú kreditkartu. 🙄 Ak niekto z Vás tuší, na koho konkrétneho v DPB by sa v tejto veci dalo obrátiť, prosím, napíšte. Prinajhoršom pošlem mail na všeobecnú kontaktnú adresu info@dpb.sk v nádeji, že ho posunú ľuďom, čo v DPB zabezpečovali aj funkčnosť platobných kariet, ale ak by ste niekto vedeli priamo človeka alebo oddelenie v DPB, kto také veci má na starosti, budem vďačný za kontakt.
Reply on: AleAve #230565:
Problém je, že Googe Pay posiela terminálu číslo virtuálnej karty vytvorené len pre účely Google Pay, nie fyzickej karty ktorá je k nemu priradená. Keďže toto číslo je odlišné od čísla fyzickej karty ktoré zadávaš to DPB systému, revízorská čítačka si nemá ako spojiť virtuálnu kartu s tvojim predplatným lístkom.

Z toho dôvodu to podľa mňa fungovať nebude.
Prosím, viete mi poradiť, ako sa zbaviť povinnosti nosiť električenku a namiesto toho mať pri sebe len mobil? 😊 Minulý rok pribudla super možnosť, že električenka sa dá nahrať na normálnu platobnú kartu, tak som si ju hodil na kreditkartu od Tesca. No a teraz pred pár týždňami sa stalo, že kreditkarta od Tesca začala podporovať Google Pay, čiže už nemusím tú kartu nosiť so sebou kvôli nákupom. Vlastne jediné, kvôli čomu by som tú kartu mal naďalej fyzicky nosiť so sebou, je to, že slúži aj ako električenka. Alebo sa mýlim? Bolo by trápne nosiť so sebou kúsok plastu, navyše od Tesca, len kvôli tej jednej veci, nie? Keď príde revízor, jeho prístroj nefunguje podobne ako platobný terminál v obchode pomocou NFC? Čiže keby som revízorovi namiesto karty priložil na jeho prístroj mobil, kde mám aktivovaný Google Pay, dokázal by revízorov prístroj identifikovať, že ide o kreditkartu, na ktorej mám aktivovanú električenku? Volal som s touto otázkou aj na hotline DPB, a tam boli veľmi ochotní, ale neboli si celkom istí odpoveďou, no tipovali, že fungovať to nebude. Skúšam sa spýtať aj tu, lebo tu vo fóre sa pohybuje veľa odborníkov. 😎 Čiže ako to docieliť, aby sme so sebou nemuseli fyzicky nosiť električenku a aby nám fungovala cez mobil? Ak to dnes ešte nefunguje, koho v DPB by sme mohli poprosiť, aby túto funkciu spojazdnili? Alebo treba poprosiť rovno primátora Valla, keď je taký progresívny? 😉
Reply on: Peon #230561:
Sám si si odpovedal - obsluha nebude, nie je pre koho.
Reply on: irizar #230560:
To nemusia byť nutne SAD-istické maniere. Pri spojení s realistickými chronometrážami to funguje.
Reply on: S499.1023 #230548:
Btw, ja si pamätám obdobie spred niekoľkých rokov keď posledný ranný motorák zo Záhorskej Vsi išiel aj s cestujúcimi až na Hlavnú stanicu (stál všade po trase, takže aj napr. v Lamači).

Poobede si nepamätám že by takýto priamy spoj existoval, ale raz som ten motorák (asi 810-ka) videl ťahaný za osobákom do Malaciek alebo Kútov - bol zamknutý, teda pre cestujúcich neprístupný. Netuším koľko kvôli tomuto [odpájaniu motoráka] musel ten osobák stáť v Zohore a či kvôli tomu meškal na ďalšej trase...
Reply on: 810zssk #230538:
Akým spôsobom [ne]bude zabezpečená obsluha zastávky Lábske Jazero? Ani neviem či tam NAD zachádzala.

Ja keď som išiel v S25 v prvom štvrťroku tohto roka, tak vlak tam ani nezastavil (nikto nemal záujem vystúpiť ani nastúpiť). https://www.vlaky.net/galerie/916/labske-jazero-zastavka/

A to sú tam vlastne záhradky, rekreačné chatky, alebo trvalo obývané domy či čo? Napr. v Devínskom jazere nejakí ľudia normálne bývajú - majú domy (neviem či legálne).
Reply on: S499.1023 #230559:
"Motivacia zamestnancov.
Zavedenie motivacnych nastrojov za ekonomicku jazdu (%z uspory PHM)."

Neviem, ci SADisticke maniere su to prave orechove...
Reply on: TeBeCe #230554:
Páči sa mi ten Rybanského plán viac ako Rafajov. Ak to bude schopný aj presadzovať, tak dobre vybrali.
Reply on: S499.1023 #230549:
A prečo nie rovno Macejko 😂 už to počujem za zvuku plašičov holubov: "Der Regionalexpresszug im Richtung nach Gänserndorf durch Hochstetten, Ungereigen und Mannersdorf an der March ist wegen Abfahrt am Gleis 1 Bahnsteig 1."
Reply on: intony #230556:
"rýchlosť je totiž jediným benefitom čisto vlakového spojenia Záhorská/Vysoká–Bratislava"
Riešim teraz len úsek Záhorská Ves - Zohor, pretože určite sa zhodneme na tom že od Zohora do BA je už jasnou voľbou vlak, ide len o to ako ľudí do toho Zohora doviezť (a odviezť).

Keď tak pozerám na CP, vlak má jazdnú dobu 20 minút, autobus až 26 minút, takže máš pravdu že vlak je rýchlejší. Na druhej strane je výhodou busu že pre veľa ľudí stojí bližšie, čiže po započítaní pešieho presunu môže stále pre väčšinu vychádzať narovnako - plus pri buse je ešte rezerva na zlepšenie jazdnej doby zmenou odbavovacieho systému.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.