A tú zastávku okrem magistrátu, ktorý ju nevie ani postaviť, aj niekto vôbec chce? Tam treba jednoznačne prebudovať celú križovatku a urobiť normálnu bezpečnú zastávku.
Len čo spraviť v špičkách? Teoreticky sa dá ísť počas ranných najhorších 40-60 minút na linkový interval 6 min. Ale to už sme na hranici (ak nie za) kapacity križovatiek, meniarni, Blumentálu, atď ...
(som optimista a predpokladám, že skôr či neskôr tu bude ten 7,5 min. interval, takže o tom nemusíme diskutovať).
Pri zahusteni intervalov mozes narazit na jeden problem. Stalo sa to na L93 ked ju zahustili v 2005 z tusim 6minut na 3 minuty. Vozidla boli plnsie ako predtym. Pritiahlo to viac cestujucich. Uplne logicky.
Po zahusteni intervalov (z 8 na 6) tak mozes mat elektricky v Petrzalke (ked pojdu az po Janikov Dvor, teda AK pojdu) este vacsi problem poberat.
Riesenim je samozrejme pridat dalsiu, novu linku s 8minutovym intervalom...
Ako vsak potom riesit kapacitu v KV?
To aj po dobudovani trate rataju s int4 a nie aspon s pridanim jednej linky aspon v spicke na 2-3-3 / 2-4-2? Lebo uz teraz rano byvaju 1/3 plne a to maju realne iba jednu zastavku pri TPD. Jasne, ze natiahnutim trate sa mozno ten napor rozlozi v priestore, ale zas pridu dalsi, ktori budu mat tram blizsie ako teraz bus...
O int 7,5 (vikend) ani nehovorim, to je uz uplne zle...
Ja by som sa vseobecne nehrnul do nejakych dlhsich vozov, zatial nemame ani zdaleka take intervaly aby to bolo nutne. Uvedomme si ze pre Perzalku je uvazovane s prekladovym intervalom 4 minuty (to znamena ze v spicke o polovicu menej nez v Karlovej Vsi!) a ze cez vikend ci vecer nadalej mame neatraktivny 15-minutovy linkovy interval. Cize je tu stale priestor riesit nedostatocnu kapacitu najma cez skvalitnovanie intervalu, co je uzivatelsky ovela atraktivnejsie.
Že to nie je vhodná koncepcia pre Bratislavu. Ak tu má problémy hybrid 29/30T, ako by sa správalo vozidlo so všetkými podvozkami pevnými a zlými chodovými vlastnosťami. Som skalným zástancom koncepcie GTxM - Avenio bez M, Tramino Jena/Braunschweig etc..
Z pevnopodvozkových jedine Flexity Outlook. Nepresvedčili ma Siemens Combino ani Avenio-M, GT-N od LHB, AnsaldoBreda Sirio, Variobahn ani iné.
A kym budu ludia povazovat klasické rozkradacky za "nezverejnitelne" nic sa tu nepohne.
Vzdy je sposob, ako info dostat von bez toho, aby bol zdroj odhaleny.
So Škodovkou bol problém v kumulácii tých faktorov, na jednej strane nejaká dohoda, ale na druhej strane až fanatická oddanosť k tejto koncepcii vozov, ktorá sa časom ukázala ako nevhodná a spôsobuje problémy. A napriek tomu sa stále nájdu takí, ktorí napriek ďalším podrazom s údržbou a ďalšími nezverejniteľnými vecami ešte dokážu obhajovať neobhájiteľné. A potom sa natíska otázka, či to je stále len fanatická oddanosť alebo majú honorár vo valutách?
Ja viem minimálne o dvoch - troch ďalších odboroch, kde pristupujú k zamestnancom presne podľa toho istého hesla. Akurát ten dôvod "pretože" bol u niektorých nie alkohol ale vek, nedostatočné vzdelanie, prístup k práci, atď ...
kecho