V DPB to bolo tochu inak: "Nemôžeme ho vyhodiť, pretože je nonstop opitý a nič nevie spraviŤ. Veď by ho už nikdy nikto nezamestnal. Vyhodíme radšej tamtoho mladého, šikovného, ten nebude mať problém nájsť si robotu."
Veď práve ? Pripomenul si mi bývalú riaditeľku. "No a čo, že nestíha obsluhovať a tretina ľudí mu zdrhne z terasy bez zaplatenia. Hlavne že je lacný a robí za minimálku."
Skor som myslel hlasno kricat inde ako v DPB ? Ale na tych spravnych miestach.
To je ako s obcianskymi preukazmi s cipom. Ked sa prevalil skandal s ich zranitelnostou prislusny odbor ministerstva vnutra chcel zadat "opravu" priamim zadanim istej firme. Priame zadanie obhajili tym, ze NBU im prikazal to vyriesit do 30.6. tohto roka. Az sa jeden z kompetentnych nespytal na NBU, ci je to pravda. A nebola. NBU nic take nezadal.
Tak to mohlo byt aj so Skodofkami. Mam dostatok skusenosti s predposratymi manazermi a veducimi, ktori si myslia, ze musia niekomu tam hore robit dobre a vyhoviet na domnele poziadavky. Samozrejme nevylucujem, ze taka poziadavka z hora aj realne prisla.
Stacilo si postavit hlavu a poslat info do medii. Existuje aj lepsia kariera ako v DPB ?
Ja by som volil radšej tú električku. Nezostane v zápche.
Inak čo sa týka MHD v okolí Šafka a Nového SND+ Malá scéna, to sa naozaj "zadarilo". Kdesi na parkovisku zastávka linky 90, niekde pred Olejkárskou linky 210, o kúsok ďalej oproti 29, kúsok stranou v uličke 78, pri Malej scéne linka 70 a 50 a električky na Šafku. To sa to tým plánovačom dopravy musel mozog v hlavách polámať, kým toto vymysleli.
Už keď sa tender pripravoval, tak som tlačil na kompetentných ľudí v DPB, aby sa nepísali podmienky na mieru Škodovke. Ale jednak všetci off record hovorili, že to tak majú nariadené zhora, jednak si niektorí kompetentní pracovníci koncepciu 29/30T osvojili a ukrutne bojovali proti koncepcii Flexity Outlook alebo Avenio, že sa budú drať kolesá aj oblúky a odmietali počúvať, že praktické skúsenosti hovoria o inom.
A to bola pred predĺžením k Eurovei mimo špičiek vzduch voziaca linka... Aj L1 vozí podstatne viac ľudí už od Šafka oproti minulosti. Od Obchodnej v nej býva tiež už plnka.
Aspoň na tratiach 130 a 131 na ktorých sa vyskytujem je tiež citeľne viac cestujúcich oproti minulosti.
To sa treba pozrieť do nedávnej histórie, keď DPB vyhlasoval tender na nové električky, ktorý bol zhodou okolností napísaný tak, aby preferoval akurát zhodou okolností vyvíjané vozidlá, ktoré zhodou ďalších okolností ponúkli do tendra vo veľmi krátkej určenej lehote 40 dní od vyhlásenia tendra a len tak náhodou to aj vyhrali. A ktoré iné mesto súťažilo tender spolu s údržbou v priestoroch, ktoré ešte ani neexistovali?
Ja si už ani nepamätám, kedy som išiel 210-kou (alebo ju videl) a nebola v nej tlačenica. Tá by si zaslúžila posilnenie intervalu alebo kapacitnejšie vozidlá.
Solider