Reply on: Ike #225905:
Ročný interval STK by som vymenil za kilometricky priebeh. Je rozdiel najazdit na aute 10tis.km (priležitostný UBERista) a 60tis.km (riadny taxikar). Niekto by tak isiel na STK raz za dva roky, niekto trikrat do roka.
Ike
1. taxameter (legitímna požiadavka, ale dalo by sa hovoriť o alternatívnom riešení; mimochodom, ak sa zákazník dohodne na cene vopred, taxameter sa nezapína),
2. poistenie v prípade zodpovednosti za škodu (legitímna požiadavka) - keďže taxík jazdí častejšie, majú vozidlá taxi služby aj drahše poistky vrátane KASKO spoluúčasti (to je ale fér, lebo riziko nehody je logicky vyššie)
3. minimálny vek a držba VP minimálne 3 roky (legitímna požiadavka) - nikto nechce jazdiť s 18 faganom,
4. označenie vozidla (legitímna požiadavka) - minimálne ak chcú využívať výhody: vyhradené stanovištia, vyhradené jazdné pruhy, upustenie od povinnosti byť pripútaný a pod.
5. preukázanie vlastníctva vozidla (legitímna požiadavka),
6. ročný interval STK a EK (legitímna požiadavka),
7. výpis z registra trestov (legitímna požiadavka),
8. koncesia (t. j. buď živnostník s koncesiou, alebo zamestnanec vo firme s koncesiou),
9. finančná spoľahlivosť 1000 € na 1 vozidlo (ok, otázne),
10. odborná spôsobilosť (počul som, že je to fraška - možno nahradiť niečim zmysluplným),
11. technická základňa - stanovište (aj toto je otázne),
Mne tam s výnimkou možno jedného bodu neprídu požiadavky vytvorené s cieľom byrokracie.