Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #225429:
Hlavne je tu rozpor medzi zákonom o dráhach, cestným zákonom a zákonom o cestnej premávke.
Reply on: david1 #225428:
Vzťahuje, lebo električková trať je tu súčasťou komunikácie a nie na vlastnom telese. Samozrejme, pre istotu je tu obmedzená rýchlosť aj električkovými návesťami.

Inak, tá zóna 30 je tu už aspoň 10 rokov, tak neviem aký "ďalší pomalý prejazd centrom mesta" tu máme. ?
Ked uz vymyslame fantasmagorie ?
https://drive.google.com/open?id=1fLw4_91VQeAjQ6vbSOnWzep0v-iFhMfw&usp=sharing

Na to aby malo zmysel sa bavit o tuneli pod Bratislavou by muselo byt realisticke vybudovat aspon tu cervenu vetvu a to dostatocne kapacitnu aby zvladla regionalnu dopravu aj dialkovu. A samozrejme, aj keby nejakym zazrakom taky stav nastal, tak stale to neznamena ze ma zmysel investovat peniaze do toho a nie inych rieseni.
Reply on: tr3mp #225432:
Jaj, no to je jasne. Ja som mal na mysli usek od Filialky dalej popod mesto.
Reply on: 810zssk #225431:
Nie, myslel som od Filiálky po Predmestie 😃

Je v nejakom meste porovnateľnej veľkosti alebo väčšom razená hlavná železničná stanica?
Reply on: tr3mp #225430:
Cely tunel od Trnavskeho myta po Euroveu mal byt cut-and-cover? ?

Ked si predstavim mnohe razene stanice metra, tak mi tie nastupista pridu dostatocne priestranne. Neviem si predstavit ze by sme potrebovali viac.
Reply on: 810zssk #225427:
Razená nemala byť ani časť od Filiálky. Ale ja som sa nepýtal na pôvodný projekt, kde bola Filiálka len niečo ako stanica metra so štyrmi hranami, ale na to, že by na tejto trati bola nová hlavná stanica. Na tej by som už očakával priestrannejšie nástupištia ako by mohli vzniknúť v razenom tuneli.
Reply on: Solider #225426:
Električka by nemohla mať výnimku?
Reply on: Solider #225420:
To som si aj myslel. No máme teraz vďaka tomu ďalší pomalý prejazd centrom mesta.
Ináč zóna 30 sa vsťahuje aj na elektrickú dráhu? Električkám ich predsa obmedzujú vlastné značky či predpisy. na Štúrovej majú hneď za trianglom umiestnenú 30. Tiež sa tam min. L3 vleče až po Šafko.
Reply on: tr3mp #225424:
Pokial viem, cely ten tunel a vsetky na nom leziace stanice mali byt razene (okrem Filialky).
Reply on: Viko #225425:
Zmysel to má taký, že sa im nechcelo dávať tridsiatky do každej bočnej uličky, tak ju dali na začiatok vytvorenej zóny.
Reply on: baran #225417:
Aký má vôbec zmysel celá tá zóna? To nestačí lokálne obmedziť kritické (stav/hluk) úseky?
Reply on: 810zssk #225421:
A to by mala byť razená stanica? ? Neviem si predstaviť, kde je (resp. o pár rokov bude) v lokalite také nezastavané miesto.
Reply on: chodec #225412:
Myslím tým tzv. "Červený Most". Inak nedávno zrekonštruovaný.
Reply on: Valec #225414:
Slovak Lines kedysi predaval dost vela dialkovych tras s prestupom vo Viedni v spolupraci s partnerskymi dopravcami. Preto cast ich busov zachadzala (zachadza?) na Erdberg. Ale samozrejme, v takom pripade tie busy stoja na jednej stanici.
Reply on: tr3mp #225418:
Keby sa stavala Filialka + tunely, tak hlavnou stanicou by samozrejme nemala byt Filialka, ale Nivy.
Reply on: david1 #225415:
Tvorca električkových grafikonov nezohľadnil zrušenú zastávku Mariánska a ostala pôvodná chronometráž. Na linke 9 štyri minúty medzi Americkým námestím a Námestím SNP.
Reply on: baran #225417:
Ja keď som tade išiel električkou tak tade išli vodiči zvyčajne okolo 20-25. A to nielen z defenzívnej vozovne. A aj tak potom "vetrali" skoro celú minútu na SNP.
Reply on: chodec #225402:
Viedenská hlavná stanica vznikala na omnoho väčšom priestore nielen v porovnaní s hl. st., ale aj s Filiálkou. Priestor Filiálky má síce výhodu, že tam môžu byť rovné nástupné hrany v celej dĺžke (čo nie je ani vo Viedni), ale je pomerne úzky (užší ako dnešná hl.st. v najširšom mieste), takže počet nástupných hrán by bol pomerne malý. Ak by mali mať normálnu šírku, tak sa na Filiálku vôjdu max. 3 nástupištia.
Ako bolo spomenuté, ak by Filiálka mala slúžiť ako nová hl. st., bolo by nutné postaviť okrem dvoch tunelov (na Predmestie a do Petržalky) ešte tretí na trať 110.
Pri Filiálke by bola najbližia električková zastávka Ursínyho, samotné Trnavské mýto je dosť vzdialené. Takže aj dostupnosť MHD by bolo treba riešiť, to že je stanica "na" Trnavskom mýte nie je celkom pravda, je "kúsok od neho" - cca 5 minút chôdze.

Pripájam porovnanie plôch jednotlivých staníc voči Filiálke. Možno začneš inak uvažovať ?
Reply on: david1 #225415:
Pokiaľ viem tá ulica je v zóne "30".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.