V ČR je tiež vnútraštátna dialková autobusová doprava skoro žiadna, aspoň v našom kraji. Ústí nad Labem - Praha, tuším len dva spoje které idú do /z Dráždan. Ústí dokonca zrušilo i autobusovú stanicu.
A volá sa to "VIB-Vienna International Busterminal". Spojenie mestskou dopravou je tam dosť o ničom - cez deň iba metro (U3). To je neporovnateľné s Hauptabahnhof a jej susednou menšou autobusovou stanicou. Aj Stadion má lepšie spojenie MHD a ešte aj menšie obchodné centrum priamo tam.
Hmm nie je Erdberg náhodou iba pre (niektoré) linky do / zo zahraničia? A vnútorné priestory pre cestujúcich sa mi tam zdajú byť menšie ako na Náhradnej ASMN. ? A určite to tam nevyzerá reprezentatívne [vonkajšie priestory - nástupištia].
Stále sa oháňaš Viedňou, ale ignoruješ, že Wien naopak zlúčila všetky smery do jedného Hauptbahnhofu. A v Bratislave by si to rozbil. Ale, keďže si zjavne zaslepený jedinou utkvelou myšlienkou, vyberáš si z množstva informácií len tie, ktoré ti hrajú do karát a väčšinu tých, ktoré tvoje argumenty vyvracajú, ignoruješ. Fakt škoda tie tvoje príspevky čítať.
K zastávkam Viedenského typu (WT). Bol som dva dni vo Viedni a vozili ma autom. Na zastávkach WT i na tých menej frekventovaných ako Blumentál nastávali rovnaké problémy. Električka zavrela dvere, autá sa pohli, avšak na zelenú všetky nestihli prejsť, zostali trčať na zastávke, medzitým prišla na zastávku ďalšia električka, ľudia sa predierali medzi autá... Alebo niektorí popletení šoféri išli po koľajniciach, keď ich dobiehala električka, chceli jej uhnúť, takže sa snažili rýchlo prepchať po schodíku na nástupište, kde ale stáli ďalšie autá. No oproti Blumentálu žiadny rozdiel.
Rozdiel je vo frekvencii IAD, keď zastávky WT vznikali. Vtedy to možno bol dobrý nápad, ale pri súčasnej frekvencii IAD to nie je dobré ani vo Viedni ani v Bratislave. Keď nie je možný ostrovček, tak potom radšej zastávky brnenského typu. Pri nedávnych rekonštrukciách to začali používať aj v Prahe.
Tu už miešaš bataty s maniokmi. Takže. Dostaneš odmeny 5000 €, čo s nimi urobíš?
a) Pôjdeš na jazykový pobyt, lebo je to investícia do vzdelania + kúpiš si novú chladničku, pretože stará sa pokazila a bez chladničky sa v princípe nedá existovať + zoberieš polovičku na normálnu dovolenku, pretože vzťah treba udržiavať aj v harmónii mimo pracovných povinností = Turecký vrch, diaľnica D1 a iné súčasné projekty alebo
b) Pôjdeš k najbližšiemu bankomatu, vytiahneš prémie v ca$hi, prídeš domov a so šialeným smiechom ich spláchneš do záchodu = Filiálka.
Je to drahé podľa štandardizovanej "Kosten-Nutzen" analýzy, ktorú používa celý svet, napríklad zlííí kubáčkovskí Jaspersáci, takže chodec si ne- a ne- a nelízne. Tak to je a tak to ostane.
Ja si pamätám, že v tých rokoch 2008-10 nám členovia EK vyčítali, že nemáme dostatočne detailne zhodnotené alternatívy k Filiálke. Lebo pôvodný rozpočet, s ktorým sme sa uchádzali o eurofondy (Ty tie sumy budeš vedieť lepšie) bol 18 mld SKK, po pár rokoch to celé prehodnotili a "zreálnili" na 38 mld SKK. Aké iné opatrenia v cestnej a koľajovej doprave (električkyň by sa za tie peniaze dali zrealizovať? (Písal v nejednom prípsevku už Ike).
A tiež, tušim to bolo v DUŠ TEN-T, vypočítali, že stanica Nivy aby sa oplatila, by tam musel byť obrat v rannej špičke x tisíc ľudí - čo vychádzalo tak, že úplne všetci ľudia, čo vystúpia jednak zo všetkých prímestských a diaľkových busov na autobusovej stanici, ale aj z liniek MHD + generovaní peši z okolia, by museli tú stanicu nutne využiť (či už na nástup alebo výstup).
Mhr1
Rozdiel je vo frekvencii IAD, keď zastávky WT vznikali. Vtedy to možno bol dobrý nápad, ale pri súčasnej frekvencii IAD to nie je dobré ani vo Viedni ani v Bratislave. Keď nie je možný ostrovček, tak potom radšej zastávky brnenského typu. Pri nedávnych rekonštrukciách to začali používať aj v Prahe.