Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david1 #225291:
Ale ak presunieš časť vlakov (priam celé radiály) z jednej stanice na inú, tak nedosiahneš rozptyl, len problém presunieš inde.
Teda, ak sa vlaky od Trnavy len rozdelia na dva smery (Hlavná a Filiálka) tak jediné čo sa zmení je to, že v špičke sa 2x za hodinu dav vyrúti na Hlavnej a 2x za hodinu na Filiálke. V oboch prípadoch si to kompletne odnesú najbližšie spoje MHD, ktoré to nebudú kapacitne zvládať a nevieš ich ani rozumne posilniť.

Práve na prejazdných vlakoch nájdeš to čaro, že časť ľudí vystúpi na Vinohradoch, časť na Hlavnej, časť na Patrónke, Lamači, Boroch... a to vždy každú štvrťhodinu, čomu vieš adekvátne prispôsobiť aj MHD.
Reply on: S499.1023 #225270:
Tak Praha možno pohodovo stíhá teoreticky, ale viac krát sa stalo, že náš rýchlik z Ústí nechali kysnút pár km, pred nádražím, alebo rovno v tuneli. Za poslednú dobu sa to zlepšilo a to ku podivu, že teraz všetky tie R aj z Děčína končia na Hlavním Nádraží.
Reply on: Valec #225290:
To sa ti deje už teraz, keď sa všetko ráno vyrúti na hlavnej. Aj mne ide o rozptyl. Každý si nájde to svoje najlepšie spojenie.
Reply on: david1 #225278:
Ad 2:
Ak dokážeš vieš priebežné vlaky cez HlSt a dobuduješ nejaké tie TIOPy, tak na sa tí cestujúci rozptýlia, lebo každý vystúpi z vlaku tam, kde to bude mať najvhodnejšie. Ale ak celú Trnavu a Galantu dovezieš na TrMy, tak sa tam (v lepšom prípade 4x za hodinu, v horšom 2x za hodinu) v priebehu 5 minút vyrúti 800 ľudí, ktorý sa do MHDčky nezmestia.

Navyše, na HlSt máš už dnes obratisko MHD (a najmä električiek), ktoré na TrMy nemáš a ani nemáš kde zriadiť. A to má tiež zásadný vplyv na organizáciu MHD.
Reply on: david1 #225279:
ak spravne chapem tvoj myslienkovy pochod obnovy starej stanice, tak tym by si dosiahol akurat tak obsluzenie na trat 110, kde prave jej kapacita je limitujucim faktorom k tomu aby si mohol otocit hustejsiu dopravu z trati 120 a 130 az v DNV (alebo niekde dalej)...
a zrovna tunely ktore su na zhlavi smer lamac su tym naproblematickejsim bodom...
Reply on: 810zssk #225287:
Veď uvidíme čo vypadne z tej nekonečne dlho spracovávanej štúdie BA uzla.. ?
Reply on: david1 #225286:
Skoro ako Filialka ?
Reply on: 810zssk #225285:
Bola.. a final nič z toho.
Reply on: 810zssk #225281:
1, 3 uýž som písal v reakcii na drinka.
2. A ako by si to chcel realizovať? Pojazdná trať IAD?
Reply on: drink #225282:
2. rieši to len 110 ako prejazdy z Ga a TT . Vyzerá to pekne len na tej 110.
120 a 130 tam píše o 30 min. čo je menej ako teraz minimálne na 120.

3. To je reakcia na rýchlosť budovania nových električkových tratí.

Predstanicné námestie je bohužial bloknuté Transprojektom takže možno to bude aj tých tvojich 30 rokov pri rýchlosti našich súdov.
Reply on: david1 #225278:
2. https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/Vseobecna-diskusia?dfpi=225265#225265

3. Pretože nemáme peniaze na údržbu mostov, treba postavit, udržiavať a prevádzkovať Filialku ?

A na hlavnú stanicu sa vykašleme na najbližších 30 rokov.
Reply on: david1 #225278:
1. Pozri si napriklad cestovny poriadok viedenskej S40: http://www.oebb.at/file_source/reiseportal/strecken-%20und%20fahrplaninfos/Fahrplanbilder/Fahrplanbilder/kif112.pdf

2. Preco jedine pod zem?

3. #225265
Reply on: david1 #225272:
"Plánovaný S-Bahn"

a sme doma. ba dum tsss...

Žiadny S-Bahn sa neplánuje. To boli len zrovnalove sci-fi nápady v rámci kampane v komunálkach. Nikto ani nevie čo to je. V určitom zmysle S-Bahn máme. Len je potrebné ho optimalizovať. Ale nie vytvárať.
Reply on: S499.1023 #225270:
Brno má navyše aj hlavové nástupištia pre regio vlaky. To by šlo aj tu keby sa obnovila stará stanica.
Reply on: 810zssk #225277:
1. A čo to je? Nie je to spojenie žel.staníc mestskými vlakmi ? U nás v trase napr. Biskupice - DNV či Rača - Petržalka /Rusovce/ .

2. Jedine pod zem. No u nás vieš dobre v akom tempe a akom prevedení sa stavajú nové trate. Rušenie mimoúrovňových križení v Petržalke napr. lebo by nebolo na údržbu mostov...
Filiálka by riešila rozptyl nárazového dopytu na MHD v regionálnej doprave.

3. Daj link, kde si sa rozpisoval.?
Reply on: david1 #225276:
1. Podstatou S-Bahnu nie je "vymetanie stanic".

2. Tento problem si uvedomujem, ale opakujem, Filialka ho nijak neriesi. Riesenim pre Hlavnu stanicu je rozvoj kolajovej dopravy (Stefanikova, popripade Sancova).

3. Prosim, precitaj si prislusny prispevok, kde som to rozpisoval podrobnejsie (15 minutovy interval tam bol len na jednej trati). Okrem toho som tam spomenul nutnost riesit trat 110, ktora je pritomna uz dnes.
Reply on: 810zssk #225275:
1. My máme vlaky , ktoré vymetajú BA stanice? To nie je len úsek DNV - Hlavná.

2. Ako teda chceš zlepšiť priepustnosť týchto ulíc? Na bus pruhy , kde máš 1+1 na vnútromestkom okruhu zabudni.

3. Ako tam chceš nakresliť na štyri trate 15 min.int? 110+Wien,120,130,131
Ďalej samotné EC+R a náklad?

Reply on: david1 #225272:
1. Co je "planovany BA S-Bahn"? S-Bahn su normalne primestske vlaky, to tu mame uz aj dnes, akurat v lepsiom intervale. Uz som nizsie nacrtol ako by som si predstavoval riesenie nosnych primestskych liniek v intervale 30 minut (v useku Hlavna stanica - DNV takt 15 minut), pricom by to vyzadovalo len tri hrany.

2. Rozsirovat ani jednu z danych ulic nechcem.

3. Ja niekde tvrdim ze ma? Lenze podobny problem ma aj Trnavske myto, takze nic nevyriesis, len vyhodis (v lepsiom pripade) par milionov von oknom. Ako som napisal, MHD na Hlavnu stanicu sa dalej da posilnovat. Narazovy dopyt je z podstaty veci problemom uplne kdekolvek - toto sa najlepsie vyriesi tym ze sa zrusi existujuci stav kedy vsetky vlaky idu naraz a tiez tym, ze namiesto 58-voznoveho vlaku raz za 2 hodiny budeme vozit kratsie vlaky kazdu hodinu.
Reply on: chodec #225273:
Kubáčkovci! Chcem Filiálku! Kubáčkovci! Chcem Filiálku!
Niemám rád kubáčkovcou! Moju mať v Mukačeve Kubáček jobal!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.