Sutaz sa nemusi robit presne preto, preco Bratislava nemusi sutazit dopravcu MHD ak je nim DPB. Ak mas vlastnu firmu, tak prirodzene sutazou prechadzat nemusi, kedze si sluzbu objednavas sam od seba. Sutaz sa robi ked si chces objednat sluzbu od ineho subjektu.
Ešte stále si nič nepochopil, mojenko. Ale nič to, vzhľadom na tvoj vek už určite nedostaneš rozum, keď vyrastieš ale možno na smrteľnej posteli sa ti rozsvieti.
Takže niekto (podľa nariadení EU) musí robiť súťaže aby dosiahol (vysúťažil) najnižšiu cenu, lebo iná cena by znamenala obohatenia sa na úkor iných a niekto z rozhodnutia EU súťaže robiť nemusí. Jednoducho vyberie sa firmička (na základe čoho - srdcu alebo bankovému účtu blízka) a tá si účtuje ceny aby pokryla samozrejme všetky svoje náklady a s veľkou pravdepodobnosťou aj náklady tých ktorí ju vybrali. Alebo som nespravodlivý ?
No a potom to dopadne tak ako vidíme na obchvate Bratislavy. Vybralo sa nejaké španielske konzorcium samozrejme za najnižšiu cenu. A čo nastalo - začali sa deliť peniažky, najprv sa vyplatili všetkým účastníkom kšeftu palmáre, potom musíme predsa aj my zarobiť no a za zvyšok nájdeme slovenské firmy čo to postavia. Však sa o to určite pobijú. Nuž a ostalo tak málo, že slovenské firmy ukázali prostredník. A máme problém. A sme na začiatku a u koho - no u Jaspersu, ten robil expertízu. No ale ten je svätý, ten chybu urobiť nemohol, splnil úlohu - najnižšia cena. Že sa za to nedá kvalitne stavať, to už ich nezaujíma. Hlavne že papieriky v správnych prstoch šuštia, šuštia ach ako dobre sa to počúva. Takže tak experti od Malého Dunaja.
problemom Britanie z mojho uhla nieje privatizacia prevadzkovatelov zeleznic a neschonost vlady(vlaky objednava podobne ako u nas Ministerstvo) urcit odkial kam a za kolko maju vlaky premavat.
V britanii sprivatizovali a system tak ze je spravca infrastruktury a prepravcovia pre tu ktoru oblast. A stat povedal ze tam a tam musis premavat ak nie tak podaj staznost ze je to nerentabilne a doloz kopu formularov a my rozhodneme ci to je alebo nieje rentabilne.
Cize: - musis premavat na vsetkych castiacha trate ale prevadzkovatel si viac menej urcuje grafikon. Nieje dotacia na kilometere ako pobera napriklad RJ na Ba-KN ale celkova platba za prevadzkovanie vsetkych vlakov.
Cize sme pri tom ze treba urcit jasne podmienky (vozne, vozokilometre, grafikon, cistota, poruchovost a samozrejme ich aj vyzadovat) a mysliet aj na zvysenie zaujmu cestujucich (problem RJ na BA-KN 3nasobny narast cestujucich oproti kalkulacii v zmluve a MDPT neche platit viac za dalsie supravy), samozrejme pre RJ je kazdy prepraveny cestujuci plus lebo peniaze si nechava, ma motivaciu ludi do vlakov tahat. Co napriklad SL nema, ak ano urcite by grafikon zmenila.
Urcite neplatit generovanu stratu ako platia niektore mesta sadkam, ale objednavat si presne pocty vlakov vozov a sluzieb co maju byt poskytnute vo vlakoch.
POtom moze konkurencia a sukromnik fungovat. Len musia byt jasne pravidla, ked su dane vagne a site horucou ihlou bude stoho katastrofa.
Optimalne by bol z mojoho uhla pohladu rozlisovat regionalne vlaky a rychliky, regionalne vlaky supnut spolu s autobusmy VUC, aj s balikom financii a Rychliky prestat dotovat, cestujem pravidelne a vzdy je vytazenost aj cez tyzden na trase bratislava - zilina (3-5x tyzdenne) na urovni 80-90% sediacich cestujucich v urcitych staniciach sa stoji. Cize platiti tieto spoje z rozpoctu je hlupost, alebo na ne vyhlasit sutaz a kto to je ochcotny za menej prevadzkovat ten vyhra.
Určite máš viacej skúseností aj vedomostí na túto tému. Ja som v Británii nikdy nebol, takže mám len sprostredkované informácie, ktoré navyše môžu byť zasiahnuté železničiarskym kastizmom v okolí (ja sám nie som železničiar). Ale drvivá väčšina ľudí, ktorá bola v Británii a viezla sa vlakom, mi vravela, že z hľadiska kvality sú britské železnice protipólom tých v germanofónnych krajinách. Dokonca boli aj takí, ktorí spomínali slovenské železnice v pozitívnejšom zmysle.
cit.
"Twenty years after rail privatisation was completed, passengers put up with late, expensive and frequently overcrowded services. The state should run a few train firms so private companies would be forced to up their game. (...) commuters saw ticket prices rise at twice the rate of their wages between 2010 and 2016"
*****
vedecký článok so samovysvetľujúcim názvom:
An illusion of success: The consequences of British rail privatisation https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0155998214000416
*****
niečo jednoduchšie:
The Four Big Myths of UK Rail Privatisation http://actionforrail.org/the-four-big-myths-of-uk-rail-privatisation/
cit:
"On the eve of the great sell-off of the 1990s, Mr. Major pledged that rail privatization would bring a “better, cheaper and more effective service for the commuter.” To repeat that promise to Govia’s beleaguered passengers today would at best provoke mirthless laughter."
*****
a ďalšie články s titulkami:
- Why the system of rail privatisation in the UK has been a disaster
- Why Britain's Railway Privatization Failed
- British rail privatisation - competition destroyed by politics
- Privatisation ‘has added £50 billion to the cost of running Britain’s railways’
A mohol by si racionálne vysvetliť, prečo by sa mali mastiť vačky molochovi?
Mimochodom, Maďari svojho nákladného dopravcu už roky nemajú, predali ho Rakúšanom.
Ono dá sa to vyjazdiť aj so súčasným objemom vzkm tie nové CP, hlavne čo sa týka vytvorenia taktu a zahustenia voľných dní a večerných hodín. Poškrtajú sa spoje do Bratislavy, čo im už ušetrí veľmi veľa vzkm a spraví sa takt v regióne, čo tiež môže dokonca ušetriť v niektorých prípadoch. Racionalizácia neznamená automaticky navýšenie výkonov, skôr úpravu, a to platí v našom kraji.
Napríklad linka 640 by mohla kľudne jazdiť ku každému vlaku obojsmerne dokonca s aktuálnym rozsahom výkonov, pretože momentálne rozostupy spojov sú katastrofálne a dokonca ľudoprázdne. Efektivita ani vo výkone, ani v preprave cestujúcich. Ráno priame spoje do BA nevezú doslova nikoho, ani len nezastavujú na nácestných zastávkach, ale jediný ranný prípoj k REX 1874 do BA je plný. 9 min. po ňom ide úplne prázdny spoj do BA. Veľmi pekne to odzrkadluje preferenciu ľudí, po čom je dopyt.
Ak myslíme spojenie základná dopravná poslušnosť vážne, potom musíme mať zálohu na pokrytie prípadných výpadkov alebo nečakaných odchodov dopravcov. Dokonca aj EK svojho času spomínala, že liberalizovanych by malo byt tak 30 % výkonov. To je úloha statneho dopravcu.
Súhlas ,ale tie sankcie napr. pre odrieknuté vlaky či menšiu kapacitu by som poriadne zvýšil, lebo tá neúdržba jednotiek na trati 131 dosť bije do očí. Presvedčil sa o tom aj sám minister, ktorý schytal meškanie 50 min. keď sa išiel povoziť na posilnenom spoji...
Pre mna za mna moze mat statny dopravca aj 0% vykonov a moze byt zruseny. V pohode to zvladnu robit sukromni dopravcovia, spravidla za menej penazi a efektivnejsie. Stat nech ma dopravnu autoritu ktora bude urcovat cestovne poriadky a tarify. Jazdit to moze hocikto.
Prestaň používať to slovo moloch keď ani nevieš čo to je. A čo má byť štátny dopravca na úrovni 10-20% výkonov dnešných aby nebol moloch, aby sme peniažkami z našej kasy mastili vrecká niekomu inému? Nie nad tým, že peniaze idú do ZSSK máš nariekať. Choď opľúvať ministrov a vlády Ficove, Dzurindove, Mečiarovu a Radičovej, že dohadzovali všetky kšefty zlodejom zo ŽOS Zvolen a Vrútky. Súkronmíci opravujú pre zmenu u vekslákov z Loko Trans Šurany a to je taká istá mafia ako ŽOSky a teda to bude už lepšie ako ŽOSky? Aspoň ZSSK si robí teraz modernizácie Bpeer a Beer vozňov sama bez ŽOSiek. Mal si byť ty a ostatní čo tu opľúvajú ZSSK, keď ste volili predošlé vlády a potom ste pokrytecky mlčali, keď humpľovali ZSSK svojími hlúpymi nominantmi. Ale takto ste sa svojím hlasovaním vo voľbách podielali všetci na tom, že ZSSK bola rozkrádaná, potom ste pokrytecky mlčali, keď sa to aj Vašou vinou rozfrckali a teraz sa tvárite ako svätí, že vy nič a že idete spasiť osobnú dopravu rozkradnutím dotovaných lukratívnych výkonov do súkromných rúk. Budú sa nám naokolo štáty smiať, že ako sprostí likvidujeme národného dopravcu a keď za 10-15 rokov moloch menom EÚ padne, čo je skutočný moloch čo požiera dobré veci, tak potom česi, poliaci a maďari budú mať svojho dopravcu, budú mať na čom stavať a my čo? Budeme vyvlastňovať alebo sa doprosovať ako v Mochovciach talianskemu Enelu? ?
Štát ktorý kradne a okráda, a dosadzuje do vedenia štátneho dopravcu zlodejov ani súkromní dopravcovia nespasia. Prišiel sem kto? Korupčník, ktorý vzýva ŠtBákov ak robia to, čo chce a keď nerobia, tak ich opľúva a olepuje s ich tvárami a telefónnymi číslami svoje autobusy, alebo distribuuje vydieracie letáčiky vo vlakoch na dotovanej linke. V prvom rade urobiť poriadok v štátnom dopravcovi a pôjde to všetko ok a lacnejšie a efektívnejšie. Privatizácia výkonov v osobnej železničnej doprave prinesie to isté čo aj privatizácia SADiek zlodejom Dzurindom a spol. 18 predstavenstiev a dozorných rád živíme a prínos je nulový! Skorumpovaní zhotovitelia PDO zhotovia pamflety obhajujúce súbežné autobusové linky vyžierajúce tie vlakové a efekt z liberalizácie autobusovej dopravy nie je žiadny. Výkony v prímestskej autobusovej doprave majú garantované tí istí dopravcovia ale to Arpiho netrápi. Ale železnicu ešte viac rozkúskovať a rozfrckať, keď ani Regio Jet nevedel zapojiť do jednotnej tarify aby človek z DS mohol ísť na jeden lístok napr. do Handlovej, tak to jasne vypovedá, že o čo v celej "liberalizácií" ide. Bohužiaľ LIBTARDOM to človek nevysvetlí, že len choromyseľný vlastizradca zapredaný likviduje to, čo je štátne.
Minimálne sa tam dočítaš, že "JASPERS is launched by the European Commission, the European Investment Bank and the European Bank for Reconstruction and Development on November 2005.", takže niet divu, že sa žiadnych súťaží na výkon expertíznej činnosti nezúčastňuje. Na čo by Európska komisia robila takú súťaž, ak si na to (spolu)založila vlastnú organizáciu.
Je pravda, že to si môže dať na web aj to PD Horná Dolná, ale asi to nebude pravdou.
Súhlasím. A pritom je to strašne málo. A funguje to. Zober si analogicky, ako by cestujúci vnímali DPB, keby sa postavil proti organizácii pešej dopravy na Trnavskom mýte.
Spomínam si, ako mi kvôli 10 minútovému meškaniu raz odišiel zo Štrby ozubnicový vlak pred nosom. Napísal som ZSSK a ŽSR list, kde som im uviedol, že nepredpokladám, že medzi Štrbou a Štrbským Plesom sú extrémne silné väzby vyplývajúce z pohybu za prácou a že sú to práve cestujúci z vlakov z BA a KE, ktorí vytvárajú dopyt, že či im nevadí, že vypravili de facto prázdny vlak.
V odpovedi nebolo ani ospravedlnenie, iba rozprávky. ? Nemôže mať potom človek rád dopravcu, keď ho ten stavia do role prekážky v stavebnici 1:1.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Samco13
problemom Britanie z mojho uhla nieje privatizacia prevadzkovatelov zeleznic a neschonost vlady(vlaky objednava podobne ako u nas Ministerstvo) urcit odkial kam a za kolko maju vlaky premavat.
V britanii sprivatizovali a system tak ze je spravca infrastruktury a prepravcovia pre tu ktoru oblast. A stat povedal ze tam a tam musis premavat ak nie tak podaj staznost ze je to nerentabilne a doloz kopu formularov a my rozhodneme ci to je alebo nieje rentabilne.
Cize: - musis premavat na vsetkych castiacha trate ale prevadzkovatel si viac menej urcuje grafikon. Nieje dotacia na kilometere ako pobera napriklad RJ na Ba-KN ale celkova platba za prevadzkovanie vsetkych vlakov.
Cize sme pri tom ze treba urcit jasne podmienky (vozne, vozokilometre, grafikon, cistota, poruchovost a samozrejme ich aj vyzadovat) a mysliet aj na zvysenie zaujmu cestujucich (problem RJ na BA-KN 3nasobny narast cestujucich oproti kalkulacii v zmluve a MDPT neche platit viac za dalsie supravy), samozrejme pre RJ je kazdy prepraveny cestujuci plus lebo peniaze si nechava, ma motivaciu ludi do vlakov tahat. Co napriklad SL nema, ak ano urcite by grafikon zmenila.
Urcite neplatit generovanu stratu ako platia niektore mesta sadkam, ale objednavat si presne pocty vlakov vozov a sluzieb co maju byt poskytnute vo vlakoch.
POtom moze konkurencia a sukromnik fungovat. Len musia byt jasne pravidla, ked su dane vagne a site horucou ihlou bude stoho katastrofa.
Optimalne by bol z mojoho uhla pohladu rozlisovat regionalne vlaky a rychliky, regionalne vlaky supnut spolu s autobusmy VUC, aj s balikom financii a Rychliky prestat dotovat, cestujem pravidelne a vzdy je vytazenost aj cez tyzden na trase bratislava - zilina (3-5x tyzdenne) na urovni 80-90% sediacich cestujucich v urcitych staniciach sa stoji. Cize platiti tieto spoje z rozpoctu je hlupost, alebo na ne vyhlasit sutaz a kto to je ochcotny za menej prevadzkovat ten vyhra.