Súhlasím. A pritom je to strašne málo. A funguje to. Zober si analogicky, ako by cestujúci vnímali DPB, keby sa postavil proti organizácii pešej dopravy na Trnavskom mýte.
Spomínam si, ako mi kvôli 10 minútovému meškaniu raz odišiel zo Štrby ozubnicový vlak pred nosom. Napísal som ZSSK a ŽSR list, kde som im uviedol, že nepredpokladám, že medzi Štrbou a Štrbským Plesom sú extrémne silné väzby vyplývajúce z pohybu za prácou a že sú to práve cestujúci z vlakov z BA a KE, ktorí vytvárajú dopyt, že či im nevadí, že vypravili de facto prázdny vlak.
V odpovedi nebolo ani ospravedlnenie, iba rozprávky. ? Nemôže mať potom človek rád dopravcu, keď ho ten stavia do role prekážky v stavebnici 1:1.
V com RegioJet vynika a ZSSK dodnes absolutne zlyhava, je ze zakaznik ma pocit ze dopravca je tu pre neho a zalezi mu na nom. Preto niektori cestujuci RegioJetu odpustili aj 5 hodinovu cestu bez klimatizacie pri 35 stupnoch. ZSSK nikdy nepochopila, ze ta kava zadarmo neni sposob ako cestujuci usetri euro za kavu, ale gesto ktorym dopravca cestujucemu dava najavo ze je jeho hostom.
Aj na tom Komarne, ktore ma teda velmi daleko od toho ako by to malo vyzerat, malokto place za ZSSK. Mozno su tam niektore elementy tragicke, ale zdaleka nie tak ako boli za cias ZSSK. Mozno s vynimkou vytazenosti, ale ta je dana prave tym, ze tam dnes existuje lepsia ponuka ako za cias ZSSK.
Posledný rok to ide so značením dolu vodou. Mne vždy zvýšila trak Vrančovičova. Keby mi ako fyzickej osobe dodal takúto službu, tak mu nezaplatím ani cent. A písať nebudem nikde, lebo už som minule dostal "odporúčanie" od KDI písať na magistrát a z magistrátu mi už nechodia ani odpovede na doporučené listy ?
Ja viem, len Ti hovorím, že ten plač za RegioJetom nebol primárne spôsobený tým, že by ponúkal ultraluxus, ktorý s jeho odchodom z trate odišiel tiež, ale s tým, že mnohí ľudia vnímali cestovanie RJ ako truc voči admirálovi.
Čo sa týka vyplakávaniu za ZSSK tak som trochu skeptický, že možno aj bude ? Nie preto, že by som bol zástaca drakonickej centralizácie, ale preto, že máme, nazvime to "veľmi dobré skúsenosti s dezintegráciou" a na "opratách máme problém udržať dva kone vo verejnom záujme" ?
Tak som si pozrel ten navrh rozpoctu a je to takto:
- V zeleznicnej doprave narast o 13 percent (cca 54 tisic): "Na trati Zohor – Záhorská Ves sa predpokladá v roku 2018 mierne zvýšená dopravná obsluha oproti roku 2017 s pomerom financovania výkonov BSK:MDV SR. Rok 2018 má o 3 pracovné dni viac ako rok 2017. Na trati Zohor – Záhorská Ves je dopravný výkon realizovaný v rozsahu: cez pracovné dni 8 párov spojov a cez víkendy 3 páry spojov."
Planovany pocet kilometrov navyseny o 3410 km.
- V autobusovej doprave narast o 38 percent (cca 4,28 mil.): "Celkový objem odjazdených kilometrov z CP zohľadňuje odsúhlasený výkon v meste Malacky a linky do Chorvátskeho Grobu, taktiež presun autobusovej stanice na "Náhradnú AS Nivy"."
Planovany pocet kilometrov bez zmeny.
- V integrovanej doprave narast o 11 percent (cca 127 tisic) bez vysvetlenia narastu
Pochybujem ze by uz teraz boli tak daleko aby mali vypocitane naklady na nove CP, ked este nemaju ani riaditela odboru dopravy. Kazdopadne je to pozitivny signal, ci uz to bude pouzite na navysovanie vykonov, alebo investicie do kvality.
Nejaky expert zaviedol 50ku na skoro celej ceste z Petrzalky do Rusoviec. Kusok za odbockou na Jarovce je 50ka kvoli stavbe dialnice - na konci tohto obmedzenia je ale znacka "koniec vsetkych obmedzeni", ktora (kedze sme v obci) znamena zachovanie 50ky, namiesto obnovenia 80ky. Toto je opakovany problem pri snad vsetkych stavbach v podobnych podmienkach, nechapem kto takto odflaknute znacenie schvaluje. Obdobna situacia je aj na ceste do Jaroviec, ale tam to az tak nevadi kedze ide o kratky usek.
Ak sa niekto citite aktivny, napiste na magoriat, ja uz nemam silu
no daj konkrétne info kto alebo čo je ten JASPERS, či a kto je tam v kolektíve za Slovensko a hlavne daj konkrétne info čo pozitívne spravil pre Slovensko, ale diaľnica z Dolnej Hornej do Hornej Dolnej ma nezaujíma.
No moment, ja nehodnotim kvalitu IC vlakov jednotlivych dopravcov. Osobne tiez preferujem IC ZSSK, resp. preferoval som ked jazdili v pouzitelnom 4-hodinovom takte a nie dnesnom rezime "obcas nieco pojde" (vdaka comu IC ZSSK vyuzivam minimalne, lebo vacsinou existuje vhodnejsi R).
Len som reagoval na Duncovu teoriu o tom ako budu ludia masivne plakat za ZSSK (alebo dnes vraj placu za Cargom, ci inymi ex-statnymi molochmi).
Tie IC vlaky ZSSK sú, celkom úprimne povedané, lepšie ako RegioJet. Lenže keby ich nechali bezdotačnému Jančurovi, mohli naprieť svoje úsilie práve do tých rýchlikov.
Tak priznajme si zasa, že to malo marketingovo-politický podtón. Na jednej strane admirál, ktorý teda zasadil sebemenším pokusom ZSSK o marketing plesnivý kôl rovno do srdca, na druhej strane Radim akoby člen opozičnej strany. Rozhodne to ľudia nevnímali rovnako, pričom pri týchto búrkach v šerbli úplne zanikli ďalší dvaja dopravcovia, ktorí akoby ani neexistovali.
Tie IC ZSSK vlaky sú úplne porovnateľnŕ s RJ, v drobnostiach lepšie a iných drobnostiach horšie. Čo sa už nedá povedať o rýchlikoch.
810zssk
- V zeleznicnej doprave narast o 13 percent (cca 54 tisic): "Na trati Zohor – Záhorská Ves sa predpokladá v roku 2018 mierne zvýšená dopravná obsluha oproti roku 2017 s pomerom financovania výkonov BSK:MDV SR. Rok 2018 má o 3 pracovné dni viac ako rok 2017. Na trati Zohor – Záhorská Ves je dopravný výkon realizovaný v rozsahu: cez pracovné dni 8 párov spojov a cez víkendy 3 páry spojov."
Planovany pocet kilometrov navyseny o 3410 km.
- V autobusovej doprave narast o 38 percent (cca 4,28 mil.): "Celkový objem odjazdených kilometrov z CP zohľadňuje odsúhlasený výkon v meste Malacky a linky do Chorvátskeho Grobu, taktiež presun autobusovej stanice na "Náhradnú AS Nivy"."
Planovany pocet kilometrov bez zmeny.
- V integrovanej doprave narast o 11 percent (cca 127 tisic) bez vysvetlenia narastu