Reply on: Ike #224847:
Netreba študovať či bolo skôr vajce alebo sliepka, nato máme predsa platný územný plán. Tam je zapísané ako má mesto vyzerať v budúcnosti tam sú jasne vymedzené plochy kde sa ČO má stavať. Kde sú byty, kde sú pracovné príležitosti, koľko ich kde je a teda kde sú zdroje a ciele dopravy. A teda odkiaľ kam sa budú občania presúvať. A ak mesto ako verejný investor zabezpečí do niektorého aj keď dnes prázdneho priestoru dopravu tak tam súkromný investor rád plochu zastavia. Lenže, mesto peneži nemá takže nemôže ani ovplyvniť kedy sa čo zastavia. A tak developer potrebujúci niekde peniaze umiestniť tak aby mu donášali zisk ide tam kde je to pre neho momentálne najziskovejšie a mesto s Konrádovej partiou ťahá za krátky koniec. A mohutne diskutujúci "občania odborníci" sa vyžívajú v diskusii hladkajúc si svoje názorové ego.
810zssk
Ale vo vseobecnosti, najvacsi financny rozdiel o ktorom hovorime je v tom, ci budujeme komplet novu siet v celom meste, alebo len kratky mestsky usek. Pri "podzemnej elektricke" by sa vo vacsine mesta vyuzivala existujuca infrastruktura, pripadne nove elektrickove trate. Budoval by sa len jeden - dva tunely v centre mesta. Pri metre - novom systeme - by bolo potrebne vybudovat trate v ovela vacsej dlzke - prestava ze metro, ako samostatny system, bude jazdit napr. z Blumentalu k Mostu SNP je celkom bizarna, aby to davalo zmysel musela by ta trat pokracovat aj dalej.