Konkrétne som sa potreboval dostať od Daňového úradu BA 5 do Kerametalu v Ružinove. Vybral som si spojenie 94+8, nakoniec z toho bolo 93+kolobežka+8. O linku 96 som záujem nemal.
Ak by 94 končila na Farského, asi by som s ňou nepočítal vôbec, aj napriek intervalu kratšiemu ako 6-8 min. ?
Je to hlúposť vo všetkých smeroch. Keď tak, tak môže byť o čosi relevantnejsi ukazovateľ počet liniek a hustota zaľudnenia.
Ak by Záhorská Bystrica mala 40 poschodové bytovky, stále by stačila jedna linka. Ak by v Petržalke boli rodinné domy, stále by si potreboval sieť viacerých liniek.
Samozrejme, že parameter počtu liniek k počtu obyvateľov ako výpoveď o kvalite MHD je nezmyselný.
Ja som iba dodal postreh, že ak by sme takýto parameter predsa len použili na dnešný stav, Petržalka by vyšla v rámci Bratislavy úplne priemerne.
A ak by aj mal počet liniek súvis s počtom obyvateľov:
V Petržalke jazdí +/- 26 liniek zo 108 = 24%
V Petržalke býva cca 103 000 ľudí zo 423 000 (čísla som si požičal z Wikipedie) = 24%
Takže to sedí
A ak by aj mal počet liniek súvis s počtom obyvateľov:
V Petržalke jazdí +/- 26 liniek zo 108 = 24%
V Petržalke býva cca 103 000 ľudí zo 423 000 (čísla som si požičal z Wikipedie) =
Pri súčasnom vedení liniek samozrejme nie. Ibaže by podchodom na L99. Ja práve kritizujem to, že nemajú možnosť sa k električke dostať. Ak by sa počas opravy mosta SNP zaviedla nejaká L194 (časť spojov z L94), ktorá by končila na Farského, potom by sa videlo, aký asi je záujem.
Je naivné domnievať sa, že cestujúci smerujúci k Blumentálu zo zastávok VŠ Manažmentu, ŽST Petržalka, Rusovská cesta či Dvory sa budú vracať smerom do Petržalky iba aby prestúpili na ten jediný „správny druh“ hromadnej dopravy.
Využijú L80 alebo L93, ktoré sú už aj tak vyťažené a presupovať budú na Kapucínskej.
Správna nosná linka má mať kratky interval. Tak sa argumentovalo aj v roku 2005. Výšší počet obyvateľov uživí väčší počet nosných liniek. Ak dostatočne veľkú čast cestujúcich pobrerú električky, niektoré linky by sa logicky nemali uživiť. U mňa je kandidátom na odstrel po predĺžení elekričky do Janíkovho dvora nosná linka L94.
Keď bude tento rok uzavretý most SNP mohol by sa spraviť experiment a presmerovať to, čo sa dá na L1, L3. Možno si ľudia radi navyknú chodiť z Pe k Blumentálu električkou a nie L94, uvidíme.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec
Lebo podľa tejto logiky:
Devín :
linky 2 zo 108 = 1,86%
obyvateľstvo 1.297 z 423.000 = 0,31 %
Keďže ten pomer (% liniek ku % obyvateľov) je 6 násobný, tak má 6x lepšiu dopravu ako Petržalka?