Sak pockaj, chyti sa toho Nesrovnal a bude z toho trejn-trejn na milovanu Filialku ? Tie davy Pezincanov na ceste do Rajky, na ktorych mu zalezi, budu konecne stastne ?
Eh, HB po desiatich rokoch prišiel na originálny nápad, ako spropagovať nielen svoje nové obchodné centrum s autobusmi v podzemí, ale aj Nové Lido. Plus štatút významnej inštitúcie sa môže hodiť tiež (viď https://reality.etrend.sk/komercne-nehnutelnosti/ako-lanovka-na-stanicu-zakryla-podstatu-problemu.html ). Neriešil by som hneď všetky možné šotoplánovania ohľadom začlenenia tohto do NDS, či vôbec do MHD. Už len preto, že si to HB evidentne nakreslil za jeden večer a nielen, že nepozná formu dopravy, ale načmáral to krížom cez NKP a ukončil niekde medzi diaľnicou, rod. domami a slnečnými hodinami. Kľud
Keď už sa do takej ftákoviny má investovať, MUSÍ to byť dráha kompatibilná s ostatnými dráhami v meste, čiže s normálnou, 1000 mm električkou. Presvedčiť developerov, že v BA ľudia neradi prestupujú, teda izolovaný systém by nemal veľký zmysel a naopak, že medzi Ekonomickou Univerzitou a Farského je to len kúsok, takže napojenie na električku na Petržalskej strane by nebol veľký problém a naopak, priniesol by podstatný nárast počtu cestujúcich do ich nákupného centra - o tom predsa developerom ide. No a ukončenie na ASMN by mohlo byť pokojne kusé a prípadne i na vyvýšenom mieste ako monorail - uplatnili by sa obojsmerné električky, ktoré nebudú potrebné, až sa bude jazdiť na koniec Petržalky.
Sci-fi, ale treba začínať tlačiť na developerov, mesto a verejnosť, že ak už budú peniaze na ďalšie premostenie Dunaja, tak má zmysel len električka integrovateľná do celého systému. A električková trať z Petržalky na ASMN je zmysluplná a jej slepé = dočasné ukončenie na ASMN by mohlo vyvolať tlak na jej predĺženie - perspektívne by sa táto slepá električka mohla napojiť na ďalšie trate - či už pozdĺž Karadžičky, do Slovnaftu a Biskupíc, či na Dunajskú a do centra.
Už sa to tu písalo. Cez víkend budú určite stačiť na e-8 kačice. Ale nepochopiteľná je výprava NP električiek na e-5 cez víkendy, keď Rača má plne nízkopodlažnú e-3. Ružinov je fakt od macochy. Namiesto na e-5 by mal JD vypravovať NP Škodovky na e-9 okrem dvoch poradí (na lepší výjazd na trať a záťah je asi dobré mať na e-9 dve poradia z Krasňan). Ale bol by to podstatný rozdiel oproti dnešku (2 NP poradia na e-9) mať na e-9 5 zo 7 poradí nízkopodlažných. Len, či by zasa niekomu nevadili vzkm! Lebo namiesto Škodoviek by Krasňany museli vypravovať na e-5 dvojice, zatiaľčo na e-9 vypravujú kačice. Modla, fetiš - tie vzkm. Ak sa Škodovka počíta za 1 voz, počítanie dvojice za dva vozy je hlúposť. To malo zmysel vtedy, keď jazdili sóla - vtedy bolo dvojča naozaj dvojnásobok. Ale vysvetľujte to úradníkovi...
Súhlas. Len výmena e-6/8. A ak by veľmi vadili vyššie vzkm, tak aspoň v špičke. Prejazd e-6-> e-8 na Šaf. nám. a e-7->e-8 na nám. SNP by bol úplne bezproblémový (rovnaké alebo temer rovnaké časy s rozdielom 1 min.).
Myslim si, ze sa netreba nicoho obavat, vidim to ako tahanie medovych motuzov popod nos verejnosti.
Staci si vsimnut posledny odstavec z clanku na www.sme.sk
Firma HB Reavis chce novú štvrť mesta vystavať v čo najkratšom čase. Preto sa spoločnosť rozhodla požiadať mesto o udelenie štatútu významnej investície, ktorého súčasťou je aj návrh
dopravného odľahčenia zóny a širšieho okolia.
Cize developerovi ide primarne o statut vyznamnej investicie, co vyrazne urychli a zjednodusi rozne papierovacky. V ziadosti bude sice spomenuta nejaka nadzemna draha, ale predpokladam, ze to bude formulovane ako nezavazna cast projektu, cize nakoniec by sa aj tak nic nerealizovalo.
jozin
Staci si vsimnut posledny odstavec z clanku na www.sme.sk
Firma HB Reavis chce novú štvrť mesta vystavať v čo najkratšom čase. Preto sa spoločnosť rozhodla požiadať mesto o udelenie štatútu významnej investície, ktorého súčasťou je aj návrh
dopravného odľahčenia zóny a širšieho okolia.
Cize developerovi ide primarne o statut vyznamnej investicie, co vyrazne urychli a zjednodusi rozne papierovacky. V ziadosti bude sice spomenuta nejaka nadzemna draha, ale predpokladam, ze to bude formulovane ako nezavazna cast projektu, cize nakoniec by sa aj tak nic nerealizovalo.