Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #219894:
Ak ponuku zakážeš zákonom, tak ponuka nie je.
Reply on: zakaznik #219890:
Kde je dopyt, tam je aj ponuka, nie náhodou?
Ak má zamestnávateľ záujem zaistiť si dostatok pracovnej sily spôsobom, že bude platiť za bonusové autobusy požadovaného komfortu, nájde sa dopravca, ktorý to odjazdí. Predsalen, je to istejší džob, než spoliehanie sa na zájazdy.
Na vlastné riziko takú linku nechce nikto prevádzkovať nie preto, že mu bráni akási mašinéria, ale preto, že ekonomicky by nevyžil. Veľké podniky majú dopravu vyriešenú, koľko menších ani len na tie tri smeny nerobí, takže kvôli štyrom -hoci aj plným- spojom denne si držať komfortné autobusy a vodičov je číre šialenstvo.
Reply on: zakaznik #219892:
"Piváreň Zelený kríčok – po trnavsky kríček - názov, ktorý už dlho označuje na tomto mieste známy hostinec s letnou záhradou. V dvadsiatych a tridsiatych rokoch 20. storočia ho viedli Miklošovičovci. Alžbeta mala hostinec a Gustáv autobus do Orešian so zastávkou pred hostincom."

? Celkovo tá teória o tom, že ľudstvo časom zdegenerovalo a v dnešnej dobe už bez asistencie štátu nevie podnikať v autobusovej doprave ma už dlho fascinuje a rád by som sa o nej dozvedel niečo viac. ?
Reply on: 810zssk #219891:
Tento tvoj argument je este absurdnejsi nez predchadzajuci. Bola by to uzasna zabava podpisovat zbytocne pracovne zmluvy a podavat ziadosti, o ktorych vopred viem, ze budu zamietnute. ? Odporucam sa najprv zamyslet nad motivaciami v trhovej ekonomike, nez nieco napises.
Reply on: zakaznik #219890:
Opravujem: Na Slovensku mame desiatky osob, ktore maju obrovsky zaujem zacat podnikat tym ze tri krat za den na svoje vlastne riziko odvezu ludi 30 kilometrov do fabriky. Spravne organy kazdorocne zamietaju stovky ziadosti o licencie na taketo linky.
Reply on: 810zssk #219887:
Áno? A načo by také firmy existovali, ak spomínaný monopol štátu tu je viac ako 60 rokov? Načo by niekto zakladal firmu, ktorej jedinou úlohou by bolo hibernovať a čakať na zmenu pravidiel? ?
Reply on: fanatikmhd #219888:
Vďaka za upresnenie.
Áno, v zákrute "za Alberom" (nespomeniem si, čo bol ten dvor kedysi) bývala často, ale v poslednom čase skôr okupovala ten exzáliv Bosákovej (kým ju nevystriedala bielomodrá 827HT, ktorá tam stála ešte minulý týždeň).
Na to, že chodí okolo ASMN, som úplne zabudol. Akurát som si nie istý tým Muchovým - za dňa som ju niekoľkokrát videl ísť z Bosákovej doľava na Jantárovú alebo opačne.

Na doplnenie, do VW sa teraz vozí aj z Maďarska, nakoľko vraj dočasne prebrali nejakých zamestnancov závodu v Györi. Ale to už zachádzam do hlbokého offtopicu.
Reply on: Viko #219882:
Čo sa trás týka, súbeh s 92 tam nie je. Tá linka od Farského je síce po patrónku vedená rovnako ako všetko (dokiaľ niekto nevyasfaltuje inú cestu z DNV...) ale následne ide do mesta na nivy a cez apollo prejde na muchovo kde to končí. Istrácka biela vrakosa parkovala pri albere (resp vzadu až v tom výbehu) nakoľko vodič autobusu býva tam nedaleko. Rovnako to je s ostatnými vozmi. Pár spojov parkuje v "depe" na kopčianskej, kde sa vodiči BEÚSu striedali na týchto spojoch, a tí trvalí to parkovali doma. Zmenou na satur došlo k tomu istému. Len iné miesta. Inak z VW sa obsluhujú tri mestské linky (VW-ŽST DN, VW-ASMN-Farského, VW-Ružinov) a bohvie koľko liniek prímestských. Tu už však je viacero dopravcov (SAD DS, Blaguss, dvaja súkromní...) takže čo linka, to vlastné pravidlá. Tieto už mali zamestnanci aj spoplatnené. Najdalej si pamätám linku do NR. To bola stropná linka v dĺžke.
Reply on: zakaznik #219885:
Veru, na Slovensku mame desiatky firiem ktore maju zaujem prevadzkovat komercne autobusove linky 3x denne do priemysleneho parku.
Reply on: Viko #219883:
Zhorela.
Keď už hovoríme o "zamestnaneckých linkách", tak si dovolím poukázať na to, že tu sa najviditeľnejšie prejavuje vplyv štátom vytvoreného monopolu v hromadnej doprave.

- veľkí zamestnávatelia za drahé peniaze pre zamestnancov objednávajú neefektívne jednoúčelové linky
- tisícky zanestnancov malých firiem majú jedinú možnosť, voziť sa autami

Ak by licencia na dopravu bola vydávaná na akékoľvek trasy automaticky, tak by priemyselnologistické parky v SC, MA, BA a pod. boli obslúžené voľným trhom a bola by aj iná možnosť, ako doprava IGK.
Reply on: Peon #219880:
Ak zdvihneš svoj zadok od PC a pôjdeš von, tak trasu môžeš ísť zistiť z papiera na prednom skle autobusu. ?
Inak, prosím neviete niekto náhodou, aký osud mala Chata DPMB na Košarisku - v doline nad Borinkou/Lozornom?
Reply on: Peon #219880:
Takto, ten autobus chodí na Rusovskú okolo TPD dakde z Ovsišťa zrejme.
Celkovo, rozpliesť túto pavučinu nie je ľahké - tie miesta odstavenia akosi rotujú. Zvyčajne Rusovskú okupovala CA-293CK alebo zelený bastl, pred poštou na Vlasteneckom parkuje hlavne (ale nielen) Fermo, Istrácka biela Karosa zvykla striedať zrušenú zastávku zboku TPD, roh Černyševského za Askom a záliv pôvodnej Bosákovej pred semaformi. A niektoré dni to proste zrazu uvidím pomiešané, takže mi stále ani len nie je jasné, kam a kedy jazdí ten zvyšok.
Reply on: Peon #219880:
Včera išla 25ka a Satur v súbehu vedľa seba aleb za sebou po Pražskej/Brnianskej a naraz zastavili na Patrónke.
Reply on: Viko #219878:
To znie zaujímavo. ? Hmm ak z okolia križovatky Rusovská-Hálova naozaj začína trasa niektorého z tých zmluvných busov, tak to je potom súbeh s linkou 92. ?
Rok 1960: Dvadsať nových električiek v Bratislave
http://bit.ly/2kEMfZ1
Reply on: Peon #219877:
Jasné, že tým k moru nikoho voziť nebudú, preboha. Kúpili to preto, že VW požadoval zmluvnú dopravu vozidlami ich koncernu, čo Istra nesplnila a Satur Transport sa to podujal splniť.
Myslím, že robia presne to, čo Istra, čiže zvozy niekoľkými linkami v rámci BA (zatiaľ som ich videl parkovať pri osobnom prístave, na rohu Podzáhradná-Vrakunská či na križovatke Rusovská-Hálova v pripájacom pruhu, čo je síce ilegálne, ale stabilné miesto rôznych zmluviek). Koniec koncov, hovorí sa o tom už pár týždňov a pri troche snahy by si to našiel na nejakom fóre aj sám.
Reply on: Petto #219876:
Hmm a to tie busy v mestskom prevedení kúpili kvôli Volkswagenu? Neverím, že tými prevážajú dovolenkárov do prímorských letovísk. ? Je to náhrada za dopravcu Istra? A to odkiaľ z mimo Bratislavy jazdí keď to ide cez Dúbravku? ? http://evidencia-dopravcov.eu/dopravca/3
Reply on: Peon #219875:
robi to SATUR s MAN LION S CITY.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.