Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #219688:
v tom čase tam boli radené dva vagóny z toho jeden služobný. Neskôr tri vagóny. Kto tým jazdil? No predsa tí, čo mali vybavenú devízovú doložku. ? Zrejme preverení papaláši no a samozrejme valutový cudzinec - skopčák rakušák? Oni sem mohli a boli vítaní - valuta komoušom nikdy nesmrdela, tomu ver!
Ahojte, trochu odbočím od témy verejných WC (inak u mňa je top reťazec Marche a WC v Auparku), ale všimol som si, že za socíku chodili tri páry vlakov na relácii BA - Marchegg - Viedeň. To bol taký dopyt, že sa uživili, alebo kto tým jazdil?
Reply on: dyspozytor #219686:
Zato ako verejné WC slúžili rôzne tanky, ktoré režim dával na pamätníky. Okolo jedného som nedávno išiel cestou z Brna.
Reply on: S499.1023 #219682:
...okrem nejaky deviatich náboženských symbolov ...

si zabil, dobrých desať sekúnd mi nedopaľovalo, že kde??? ? ? ?
Reply on: 810zssk #219684:
* za civilizovane WC
Reply on: S499.1023 #219682:
K uvodu: Neda sa nesuhlasit. Milerad zaplatm 1 euro za civilizovane euro, oproti tomu bordelu na hlavnej stanici za 40 centov.
Reply on: Mike #219677:
Písanie sťažnosti na úroveň toalety v Petržalke je mrhaním času. Má to v správe METON (alebo ďalšia pijavica cez Meton) a s tým nepohne nikto, to sú totiž "naši ľudia"?
Reply on: 810zssk #219681:
Ide práve o tú úroveň. Poplatok nevadí. V Nemecku/Rakúsku sa napr. vyberá na pumpách skoro všade, obvykle 70 centov ale nie je nezvyklé už ani euro, pričom na 50 centov dostane zákazník voucher na 50 centov, ktorý si môže uplatniť na ich predražený sortiment. Oproti tomu v CZ/SK sa na pumpách väčšinou neplatí. Tu sa situácia od revolúcie otočila o 180 stupňov - po prevrate sa na západe nikde za pumpy neplatilo, u nás na štátnych Benzinách/Benzinolkách hajzle väčšinou neboli (okrem nejaky deviatich náboženských symbolov a tam sa platilo zúrivej hajzelbabe) a u tých pár súkromníkov sa platilo. Nedávno ma pobavili na parkovisku pri motoreste "U Rybiček" asi päťjazyčné cedule pri každom parkovacom mieste pre LKW amieste cca. v znení "Vážení vodiči, na našom motoreste sú WC bezplatné, preto vás žiadame, abyste nevykonávali svoju potrebu na parkovisku".
Reply on: Error 0x007 #219680:
V Rakusku vyberaju skoro na kazdej stanici. Akurat to WC ma potom nejaku uroven..
Reply on: 7ross7 #219678:
Vo Viedni na hlavnej tusim tiez vyberaju, je tam taky turniket (mimochodom velmy oblubeny na nemeckych pumpach)...
Reply on: JarkaM #219675:
K trošku odlišnej téme:

Nedávno som bol na Ružinovskej poliklinike a. s. Tam nebol papier vôbec. Zato ľudia, kreatívni, si zadok vytreli rukou a tú následne obtreli o stenu. Takže tam boli a zrejme ešte stále sú hovná na stenách a nikoho to netrápi. Hlavne že sa veselo tuneluje (kupujú predražené CTčka).
Reply on: JarkaM #219675:
Toto je rozhodne jedna z oblastí v ktorých máme čo zlepšovať nielen na Slovensku, ale aj v Česku.

A pritom aj takáto malichernosť - ako toalety v zúfalom stave, za ktorých použitie je vyberaný poplatok môže v konečnom dôsledku rozhodovať či sa človek rozhodne ísť vlakom, alebo autom.

Nejde o žiadny nadštandard - ide o úplne základnú službu, ktorú by mali prevádzkovatelia staníc poskytovať.

A ak to nerobia? Tak cestujúci používajú toalety v blízkom okolí. Tí otrlejší bez problémov vykonajú potrebu aj v priestoroch stanice, či jej okolí zadarmo. Čo v konečnom dôsledku odradí ďalších cestujúcich.

Kým si to železničné spoločnosti a autobusový dopravcovia, alebo objednávatelia dopravy vo verejnom záujme neuvedomia tak sa nič nezmení. Mám pocit, že väčšina cestujúcich v tomto smere už dávno rezignovala, a preto je dôležité aby sa ku nim aj vaša skúsenosť dostala.

----
Mňa inak nedávno dosť zarazilo to, že v Brne nákupné centrum podobné Auparku, ktoré sa nachádza v blízkosti železničnej stanice - Galerie Vaňkovka - má platený vstup na toalety a „hajzelbabu“.

Napriek tomu, že ide o navštevované moderné nákupné centrum, ktoré má množstvo predajní, reštaurácii a foodcourt.

Jeho návštevníci majú však smolu, pretože na rozdiel od prevádzok McDonald’s a samostaných reštaurácií v centre mesta, poplatok za použite toaliet platia zákazníci rovnako, ako ľudia, ktorý tam neutratia ani halier.

A na druhej strane premávajú z blízkej zastávky tri linky, financované inými nákupnými centrami, ktoré zadarmo prepravujú cestujúcich do tých nákupných centier.
Reply on: JarkaM #219675:
s Vašim postrehom možno len súhlasiť, odporúčame ho posunúť ďalej, v zmysle predošlého príspevku, niekam na ŽSR...
Reply on: JarkaM #219675:
Aky pan, taky kram. Kedze spravcom stanice su ZSR, firma ktora je mentalne zaseknuta v minulom (ak nie predminulom) storoci, tak aj tie WC tak vyzeraju.
Tema troska odlisna:

Nedavno som isla po dlhych rokoch z petrzalskej stanice do Viedne. Na to ze je pomerne nova a neviem, ci nie najnovsia stanica v BA, tak ma sokovala uroven toaliet - vyberany poplatok (za toto!), pridelovanie maleho alebo velkeho kuska toaletneho papiera, jeho kvalita (vyrabaneho asi z novin) a spravanie zamestnankyne ani nehovorim - ako za komunistov, co si pamatam z detstva. Nechcelo sa mi verit, ze sme sa za tie roky nikam neposunuli.

Prisla som do Viedne a ten rozdiel sa naozaj nedal porovnat. Toaletna misa sa nezinfikovala sama, pan tam cistil zrkadla, bolo mydlo, vsetko pekne...Hanbila som a bolo mi to luto zaroven. Ano, aj za takuto vec sa da hanbit, pretoze som tych stanic v zivote videla vela. Hanbila som sa za to, ze sa takto prezentujeme na najfrekventovanejsich miestach. Podla zachoda poznas kulturu naroda.

Chcela som sa o tento nazor podelit, hoci sa mnohych moze zdat malicherny, pretoze verim, ze sa s tym da nieco robit. Nejde vzdy len o nedostatok rozpoctu. Ako to ze v inych krajinach sa to da? Asi ide o to, ako sa s tym rozpoctom naklada..

Dakujem
Včera počas odklonu 2 a 8 som trochu nerozumel, prečo zatiaľ čo na STU smer HlSt tabuľa o odklone informovala, na Blumentáli žiadna informácia nebola. Minimálne jedna skupina návštevníkov kvôli tomu asi nestihla vlak. Iste, bez tabule by ho nestihli asi rovnako. Ale prečo tá informácia chýbala práve tu, kde by mala z celej neobsluhovanej trasy 2 a 8 možno najväčší zmysel? To, na ktorých tabuliach sa operatívna informácia zobrazuje a na ktorých nie sa vyberá ručne? Ten riadok s textovou informáciou sa zapína/vypína automaticky alebo pokiaľ má tabuľa 6 riadkov a je nastavená na zobrazovanie 6 najbližších odchodov, operatívne informácie sa tam jednoducho nezobrazia, ani keď sú do systému zadané?

Navyše, pokiaľ je jasné, že nejaká linka nejakú zástavku neobsluhuje, ale náš vozidlový dezinformačný systém v roku 2017 stále nie je v stave, aby tam boli nahodené odklonové trasy a zástavkové tabule zobrazovali skutočný stav, bolo by asi vhodné odchody danej linky na daných zastávkach skryť ručne. Takto tam 2 a 8 preblikávali a preblikávali až... Dokedy vlastne? Do príchodu na konečnú? Na prvú nasledovnú zástavku ich obvyklej trasy?

Tiež si inak myslím, že väčšina cestujúcich netuší, čo je CMO, bolo by podľa mňa lepšie používať výraz centrum.
Reply on: zakaznik #219669:
Ale co to? Nahrada kaviarne z AS? ? Ktovie, aky ma povod tento Ikarus 553.
Reply on: fanatikmhd #219665:
Nechápem tomu návrhu pridať vlak Senec - Zohor pár minút pred Os... tu nie je problém s priepustnosťou trate, ako pri Prahe, tie vlaky chodia plné preto, lebo je interval nedostatočný. Zo Senca v rannej špičke je možné pridať ešte 4 vlaky úplne pohodlne, aby zastávky mali aspoň polhodinový interval (!), lebo momentálny hodinový je výsmechom. Hlavne keď idú robiť D1 a parkovanie.
Pridáme 4 vlaky ráno (zmestia sa do grafikonu perfektne, dokonca do taktu) v špičke /4:00 - 7:30/
+2 Os vlaky: Galanta - Senec Os int. 30min.
+2 Os vlaky: Senec - Bratislava Os int. 21min.
= Galanta - Bratislava Os+REX int. 14min.
Tak toto by stačilo, ale momentálne kým REXy sú ráno tak full obsadené, ale nestojí sa (8 vozňov), tak Os sú ako indické pútnické vlaky. Evidentná je nedostatočná ponuka pre zastávky.

Zbytok trasy nie je poloprázdny, keďže kým sa vlak vyľudňuje z Bratislavy po Senec, v Senci nastupuje balík a potom zase je silná relácia Galanta - Nové Zámky obojsmerne. Takže vložáky by neboli len pre dve zastávky pred BA.

Od Pezinka je zas problém s priepustnosťou, takže tam už pridať nič nemôžeš, len posilniť kapacitne súpravy, zase hlavne Os.

Od Malaciek jazdia vlaky s tou kapacitou tak-tak na hrane, tiež by sa hodili dlhšie poschodové súpravy.
Reply on: Peon #209189:
Odpoviem aj na tento stary post:
Clovek by ani neveril, aky su ÖBB neschopaci v krizovych situaciach. Genialny bol ten den, ked niekde pri Götzendorfe vypadol prud v rannej spicke. Vsetky vlaky do Viedne koncili v Bruck/Leitha. Za DVE HODINY prisiel iba JEDEN nahradny autobus. Samozrejme ani zdaleka nestacil. Na tej stanici bolo odhadom 500 az 1000 ludi. Ja som sa autobusu nedockal, isiel som dve hodiny neskor vlakom. Neskutocne...

V iny den v poobednajsej spicke vypadol prud v Parndorfe, zase nas to vysypalo v Brucku. Tiez za nejaku hodinu prisiel iba jeden autobus. Po asi hodine som sa mohol odviest nahradnym autobusom. Bol to autobus nejakej uplne inej sukromnej spolocnost ktory prisiel na vypomoc a sofer sa moc nevyznal...

Aby som tak nekrivdil, tak raz NAD zvladli dobre, v Gattendorfe som rano cakal iba 10-15 minut. Ale vo väcsina pripadov plati, ze ak je mimoriadna udalost tak aj v Rakusku potrebuje clovek vela trpezlivosti a silne nervy...
Reply on: Peon #219650:
Na trase do Petrzalky som to zazil iba raz, a to bola taka fujavica, ze niekolko hodin nic neslo, proste grafikon uz bol iba zdrap papiera a jazdilo sa hocijako ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.