Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #217462:
Keby si čítal, čo píšem, tak by si si všimol v mojom #217452 vetu "Minimálne by som však bol za to, aby 8' interval nekončil už o pol siedmej, ale neskôr." Ten skok je náhly a nezodpovedá súčasnému dennému režimu obyvateľov.
V každom prípade, počty vozov riešim pre celodennú premávku, to snaď dá rozum, že nepôjdem argumentovsť ich nedostatkom vo chvíli keď ich polka naprázdno ide do remízy.

Obratisko pri Technopole by sa zišlo, lenže 1) projekt je prakticky hotový a všetci sa modlíme, aby sa trať stihla v tomto programovacom období, 2) nie je veľmi miesto - pápežskú lúku má dáko podelenú cirkev (ktorá tam mala plány s výstavbou ďalších cirk.objektov) a MČ Petržalka (ktorá tam chce Ďurovčíkovo divadlo), 3) je to časť trasy s najhlbšími výkopmi (ktoré sa azda využijú na MUK) a nebolo by len tak rozšíriť ich o celý polkruh - finančne ani esteticky.

Trať na Nové Lido vyrieši prepravu Nového lida (bol by to prvý projekt, čo na to myslí), ale Petržalke samotnej nepomôže. Mne osobne sa ten projekt nepozdáva - veľa rozporuplných bodov, veľa planých sľubov, zvláštny spôsob prezentácie.
V každom prípade, uvázdajú zast.električky Lido, ktorú na estakádu vzdialenostne veľmi nie je kam napchať, takže to hovorí skôr pre odbočku. (Použitie obrázka 30T je pochopiteľné - je to nové a je to odtiaľto, nedajú tam ani niečo staré ani niečo cudzie, aby si nedegradovali projekt.)
Reply on: Viko #217461:
Neviem ktory cas mas na mysli, no problem je vsade ked to hupsne z 8 na 15minut - to su baliky ludi vsade - tam by sa mohlo potiahnut este hodinu na 10minut int. aspon do 19:30 z centra

Cudujem sa vobec ze nikto nerobi/neobhajuje ani len obratisko dakde v strede Petrzalky pri Kostole Jana Pavla/Technopole kde by chodila pravdepodobne 6tka. 3 linky v Petrzalke bude treba ale tahat na Janikov dvor vsetky 3 linky zase zbytocne. Šuška sa aj vsak odbocke z estekady na Nove LIDO ktore ju ma vsade zakreslenu v planoch s modelmi 30T
Reply on: Petto #217460:
Nerozumieme si.

Reagoval som na
"Momentálne aj neskôr večer smer Petržalka chodia mimoriadne vyťažené obidve linky v porovnaní s ostatnými radiálami. Určite bude nutnosť tam časom buď zlepšiť interval alebo tam presmerovať ďalšiu linku."
- s tým, že tam ani jedno ani druhé so súčasným počtom vozidiel nevieme DLHODOBO zapezpečiť.

Dočasné krátkodobé posilnenie počas reko mosta nijako nerozporujem, pretože ako sám píšem, tiež to je 23 vozidiel a je mi jasné, že vtedy by nikto neplánoval ďalšiu výluku s obojsmernými vozmi.
Reply on: Viko #217457:
Ved posilnena 1+3 by zhltla tiez len na max. 2 mesiace docasne 23 vozidiel, tak aky problem v tom vidis ? Pocas vyluky nebol ani 1 den problems vypravou ze nebol voz, este aj zalozak bol tusim kazdy den aspon jedna 30T a jedna v Berline
Reply on: Viko #217457:
Odstavených 30T je ďaleko viac, než čo svieti v katalógu nažlto. Tri linky do Petržalky byť nemôžu, nie sú na to vozy. Posilnenie intervalu v podvečerných hodinách na existujúcich linkách s existujúcimi vozidlami je ďaleko schodnejšia cesta.
Reply on: Mike #217451:
Ako bolo písané nie všetky linky by to potrebovali. Ja by som skôr na vybrané linky dal polovičný v špičkách alebo celosieťovo ráno 6 min. Keď raz bude dosť vodičov a vozokm... ?
Reply on: Petto #217454:
Keď boli 1,3,6, obojsmerné, bolo to 23 vozidiel (6+11+6). A to 6ka bola skrátená.

Variant posilnenia L1 vyžaduje cca 12+11 vozidiel, to je bez problémov, kým nebude treba robiť výluku.

Variant pridania L6 vyžaduje odhadom o 2 vozy viac, čiže 25. Aktuálne máme 3 dlhodobo odstavené 30Tčky, čo v bratislavských podmienkach asi nebude nikdy neobvyklé. A keď si prirátaš 2 ZV (podľa súčasného stavu), tak ti zostane 0 vozov do rezervy, pričom štandardne sa počíta so správkovým percentom cca 10%.
Reply on: Mike #217451:
Ja osobne si myslím, že hromadný interval 7,5 minúty počas celého dňa je nezmysel, na niektorých linkách to netreba a niektoré linky zase potrebujú ešte kratší interval, prípadne dlhšie vozidlá (45 m).
Reply on: Viko #217452:
Akoze nemame vozidla na 3 linky ? tyzden dozadu behali 1 3 6 s 30T tak by sa zvladla aj 1 3 ztoho z L1 s polovicnym int.
Reply on: patrik444 #217438:
Všade je evidentné, že keď cestujúci zatlačí dopytové tlačidlo, tak má záujem danými dverami na zastávke vystúpiť. Všade okrem Bratislavy.
Reply on: david1 #217450:
Obávam sa, že nemáme dosť obojsmerných vozidiel na 3 linky, ak má zostať aj na ZV a do rezervy za vozy mimo prevádzky (po nehodách, opravách...). Minimálne by som však bol za to, aby 8' interval nekončil už o pol siedmej, ale neskôr.
Reply on: david1 #217450:
Začať by sa malo tým, že sa v celej sieti zahustí interval el. na 7,5 min. Síce je to pridanie iba jedného spoja do hodiny na každej radiále, ale poteší aj to (najmä v špičkách).
Reply on: Petto #217445:
MHD by mala ostať v druhej polovičke mosta. Aj tak si to zlíznu ostatné linky jazdiace cez Apollo alebo Prístavný most. Myslím že by sa stíhali obraty aj pri polovočnom int. L1. Aj teraz ,keď je mimoriadka a nahrnie sa tam naraz viacej vozov tak sa dokážu celkom svižne obracať ? .
Možno by sa však hodila asistencia dispečera alebo poverenej osoby čo by to tam riadila napr.odchod do centra priamo z výstupišťa.

Momentálne aj neskôr večer smer Petržalka chodia mimoriadne vyťažené obidve linky v porovnaní s ostatnými radiálami. Určite bude nutnosť tam časom buď zlepšiť interval alebo tam presmerovať ďalšiu linku. Ja by som si tam vedel predstaviť špičkovú L6.
Reply on: Viko #217448:
Dnes uz by to asi tazko niekto spravil 😃
http://vtedy.tasr.sk/zoom/484527/view?page=1&p=separate&view=461,0,340,543 Pocas strajku v juni 1997 prenajali jeden z nahradnych autobusov Hospodarske noviny, podla fotky daku C735.
(Nestacim sa cudovat. To bola nejaka snaha zapacit sa?)
To sú tu zase ale šotoušoviny - proste sa most bude robiť na viac krát, so zúženými pruhmi. Zápchy to samozrejme vytvorí, ale to ešte v našich zemepisných šírkach nie je dôvod na komplet odklony busov niekde cez Lafranconi. Prinajhoršom budú zápchy tak neúnosné, že o nich DPB napíše upozornenie, ale to je všetko
Reply on: Petto #217445:
Nuz ale v pripade posilnenia L1, by sa musela poriesit aj L3, ktora by mohla zavadzat L1 v Petrzalke. Uz teraz sa obcas pomaly jedna s druhou nahanaju, Takze ked uz, nechali by tocit L3 na nabrezi, ako kedysi L11, alebo by ju docasne nechali jazdit z Race na stanicu. Lenze to by si ludia zas zvykli, a rusenia nemaju moc v laske 😃 Nezabite ma, je to len nazor a bezne skusenosti... Urcite su tu lepsi odbornici.
Reply on: david1 #217443:
Pri rekonstrukcii dufam obmedzia aj busy MHD do Petrzalky. Lebo mi pride vtipne cestovat s 93 nejako obchvatom cez Apollo/ Lafra do centra kde asi pojdu polhodinu v zapche ludia ak nie viac a zrejme aj cakat na zastavke kym sa daco vytrepe zo zapchy, Radsej nech ide vsetko v Petrzalke busoidne len k elektrickam. A posilni sa rapidne 1 napr. - L1 by zvladla v spicke aj polovicny 4MIN interval.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.