Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #215809:
Na to, aby som v tom mal nespochybniteľne jasno. ?
Reply on: Pajo #215812:
Môžeš tie obavy prosím podrobnejšie vysvetliť? Ak sa to nehodí sem, tak mne na peon@chello.sk Nerozumiem ako môžu niektoré MAXI KLASIK-y existovať vo viacerých origináloch ani čo sa v praxi myslí pod vykopírovaním jednej karty na druhú - že kto ako podľa Teba môže zneužiť prenosný MAXI KLASIK? http://www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy-sr/zssk-maxi-klasik.html

Reply on: S499.1023 #215810:
Problém je v tom, že budú niektoré prenosné Maxiklasiky existovať vo viacerých origináloch, vykopírovanie jednej karty na druhú bola aspoň čiastočná komplikácia pre "šikovných". ?
Reply on: ivanbuto #215804:
No a tam práve dochádzalo k tomu predbiehaniu vozidiel na trati.
Reply on: Pajo #215808:
A kde je problém? Majú ti ho v zákazníckom centre zaliať do zlatej fólie a podať na tanieriku s belasým pásikom?
Reply on: Peon #215806:
Električka je električka, načo potrebuješ taxatívne vymenovať ešte nové električky?
Reply on: Peon #215807:
Si robia prdel? Celosietovy rocny Maxiklasik za 850 EUR na rok bude jeden papierik zaliaty vo folii? ?
Tak a tu je čierne na bielom, že ZSSK ruší bezkontaktné čipové karty: http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/nove-zakaznicke-karty-zssk.html

Ak tomu správne rozumiem + ak si dobre pamätám čo Valec písal, tak pôjde o papierové preukazy vo fólii s 2D kódom [rovnaké aké sa používajú pre cestujúcich na bezplatnú prepravu], takže aj fotku v neštandardnom formáte 2 x 3 cm si v niektorej fotoslužbe potrebujú vybaviť cestujúci využívajúci komerčné ponuky JUNIOR RAILPLUS, KLASIK RAILPLUS, SENIOR RAILPLUS a MAXI KLASIK.

Predpokladám správne, že papierový preukaz nebude nosičom na PCL IDS BK, a teda ľudia by si už radšej mali BČK vybavovať iba v DPB alebo v Slovak Lines? ❓
Reply on: Peon #215805:
Aha, ešte raz pozornejšie čítam https://imhd.sk/ba/doc/sk/9089/Preprava-bicyklov-v-prostriedkoch-MHD

"v električkách na zadnej plošine prvého vagóna, v autobusoch a starých trolejbusoch na mieste pre kočíky, v nových nízkopodlažných trolejbusoch nie je dostatočný priestor na bezpečnú prepravu bicyklov."

Nové nízkopodlažné električky sa tam však nespomínajú... Na webe IDS BK je zaujímavý popis, ale v tejto veci mi to nepomohlo:

"Bicykle sa prepravujú v priestore vyhradenom pre kočíky alebo invalidné vozíky. V jednom vozidle alebo v jednej súprave vozidiel sa môžu prepravovať maximálne dva bicykle. Ak na zastávke súčasne nastupujú cestujúci s bicyklom a cestujúci na invalidnom vozíku alebo cestujúci s detským kočíkom bez ohľadu na to, prednostné právo na prepravu majú pred bicyklom invalidný vozík a detský kočík. Ak chce cestujúci s vozíkom alebo kočíkom nastúpiť v čase, keď sa cestujúci s bicyklom už vezie, nemá cestujúci s bicyklom povinnosť vystúpiť."
https://www.idsbk.sk/informacie/preprava-bicyklov/
Reply on: S499.1023 #215803:
Hmm tak to čítam 1. krát. Pozrel som PP IDS BK a nie je to tam uvedené. Ale v starých električkách sa prepravuje vpredu v mieste pre kočíky, či nie?
Reply on: S499.1023 #215784:
Ale napr. do poslednej zmeny CP tbus sa na trati jazdy nelámali (od r. 2008, keď sa prešlo na sekundový princíp). Zmenilo sa to zase teraz od 4. 7.
Reply on: Peon #215800:
Však s bicyklom sa cestuje v električke na ZADNEJ plošine prvého vozňa bez ohľadu na to, či ide obojsmerné vozidlo dopredu stanovišťom A alebo stanovišťom B a s kočíkom vpredu, čo je na tom nepochopiteľné pre teba aj tvojho kamaráta?
Reply on: 810zssk #215801:
Nerozumiem. ?
Reply on: Peon #215799:
Vsak to co si "doplnil" si citoval o dva riadky vyssie 🙂
Reply on: 810zssk #215798:
Včera mi telefonoval kamarát, ktorý chcel včera (sobota) cestovať s bicyklom linkou 3 z Rače do centra mesta a pýtal sa ma na podmienky cestovania bicyklom. Povedal, že nastúpil dopredu a že za ním vybehol vodič s otázkou, že či má pokazený bicykel a že mal nejaké blbé reči... A že keď chce cestovať s bicyklom, aby s ním prešiel dozadu... Tam potom prešiel dozadu a cestoval.

Sú teda v tých obojsmerných električkách pri niektorých dverách nálepky pri tých dverách ktorými je možné nástúpiť keď chce cestujúci prepraviť kočík / bicykel / invalidný vozík? ❓

No a určite som to nedoplietol, lebo mne sa na smartfóne automaticky nahrávajú všetky prichádzajúce aj odchádzajúce hovory, takže som si ten telefonát teraz vypočul. ?
Ozaj a prečo vlastne neboli integrované lístky na bicykle a batožinu? S tým nesúhlasila ZSSK alebo dokonca Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (ako objednávateľ výkonov vo verejnom záujme v železničnej doprave)?

Takže v Os a REx vlakoch ZSSK v zaintegrovanom území neplatí lístok za tarifu IDS BK [180-minútový vo všetkých zónach za 0,35 €], ale treba si v každom prípade za bicykel kúpiť lístok za tarifu ZSSK:

Jednorazový až za 1,50 € alebo jednodňový za 2,50 € alebo týždenný za 6 €! Batožina je v tarife ZSSK lacnejšia ako bicykel, ale stále o dosť drahšia ako v tarife IDS BK. http://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/2016_pdf/Cenniky_pdf/od_1_jula/13_bicykel_a_batozina.pdf

"Odlišnosti vo vlakoch ZSSK
- preprava bicyklov vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko sa riadi len cenníkmi a pravidlami ZSSK,
- pri nákupe lístka od ZSSK nie je možné využiť službu elektronickej peňaženky."
http://www.slovakrail.sk/sk/ids/idsbk.html

Ja ešte doplním: Veď pri kúpe lístka v pokladniciach ZSSK ani u sprievodcov nie je možné kúpiť ani lístok za tarifu IDS BK z elektronickej peňaženky. ? A pokiaľ viem to ani možné nebude... Buď v hotovosti alebo vo viacerých pokladniciach aj platobnou kartou.
Reply on: Peon #215797:
A kde si vlastne nadobudol pocit ze s kocikom sa nastupuje na roznych koncoch vozidla podla toho kde je kabina? Nenastupuje sa vzdy vpredu?

Prejazdy su na vsetkych spojoch pocas vikendov.
Reply on: MatejBA #215795:
Fíha, ono je to kvôli tým prejazdom z linky 3 na linku 1 a opačne ešte zložitejšie ako som si myslel. ?

To počas celého dňa (PO - NE) takto vozidlá VŽDY prejazdujú? ❓ Ak áno, tak je to aj v praxi tak ako píšeš v príklade, že linka 3 ide z Rače do Petržalky vždy vpredu kabínou A a vďaka prejazdu na linku 1 a potom znova na linku 3 ide aj do Rače vždy vpredu kabínou A?

Ak prejazdujú iba niektoré spoje, tak to potom cestujúci nemá šancu zistiť kedy sa má trepať s kočíkom / bicyklom / vozíkom dopredu a kedy dozadu vozidla. ? To môže mať za následok zdržanie vozidla a vyvolať konflikt s vodičom električky...

No a miesto na kočíky je pri 1. alebo 2. dverách vpredu pri kabíne A?

Žiaľ, ja som nedostal dar analytického myslenia, preto niektoré veci chápem pomalšie. ? Vďaka vám som však už o trošku múdrejší. ?
Reply on: Kanarcan #215794:
Aha, áno. ? Vďaka aj ostatným za odpovede. Tak to je potom ale zaujímavá "lotéria" pre matky s kočíkmi, vozíčkarov aj bicyklistov, že či majú pred cestovaním napr. linkou 3 z Rače do centra sa postaviť na nástupišti k prvým / druhým dverám alebo až k posledným / predposledným... ? Veď obojsmerky NEMAJÚ miesto pre kočíky / vozíky / bicykle v strede vozidla, však?

Hmm tak to potom aj tá 6-ka keď jazdila do Dúbravky, to som mal asi ja vždy iba šťastie, že od Mosta SNP išla vždy rovnakou kabínou dopredu. ?
Reply on: Peon #215792:
Vsak uvazuj - ak ide 30Tcko na linke 3-1-3 s uvratou v Petrzalke, tak na L3 aj L1 bude jazdit rovnakou kabinou 🙂 Z Race pojde napriklad Ackom L3, v Petrzalke sa otoci na Bcko L1, odtial pride ako Bcko L1 a otoci sa a pojde Ackom L3 do Race 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.