Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #215652:
Tu žaloba nebude, ale znalec bude vyšetrovať ako došlo k nehode a určite po zavinačovej vete "náhle mi vbehol do cesty", nepovie OK ste nevinný, ale bude sa pýtať/ vyšetrovať ako sa to stalo. Miesto nárazu bude zadné koleso priamo zozadu (čo je veľmi ľahko zistiteľné), to znamená náraz priamo zozadu a teda že cyklista bol na ceste a nevbehol z bočnej uličky. No a ďalej už platia § z ktorých sa človek nevykrúti. A keďže aj pravda je taká že mu tam nevbehol, tak si sakra dobre bude musieť rozmyslieť čo povie a ako bude dokazovať svoju (ne)vinu.
opravte ma, ak sa mýlim, ale nemali by na tabuliach odchodov svietiť totožné ciele ako na vozidlách? Pretože na tabuliach odchodov veselo svieti Jungmannova, kým na vozidlách je Petržalka
Reply on: zavinacsk #215651:
vodič aj chodec má predvídať. Mňa to už veľakrát zachránilo od nepríjemností. Signál "Voľno" a značka "Hlavná cesta" sú len informatívne. Aj ako chodec využívam inštitút falošného vykročenia (Ámos 2014) no vždy falošne vykračujem s tým, že vodiči mi nezastavia. Pri predchádzaní cyklistu (a vôbec kohokoľvek) musíš predpokladať, že dostane infarkt alebo mu príde zle, alebo sa šmykne na kameni. Ak nevieš predvídať, nepatríš na cesty.
Reply on: 810zssk #215630:
DPB také nepotrebuje - máme predsa na oknách CVR... ?
Reply on: Technopol #215643:
Nema nahodou vinu preukazovat ten kto podava zalobu?
Reply on: Technopol #215643:
Ak Ťa naberie v 50km/h rýchlosti s tým, že dupne na brzdu tesne pred kontaktom, dopadneš veľmi zle a on pritom rýchlosť neprekročil. Zároveň nemal dôvod spomaliť pod hranicu povolenej rýchlosti ani keď dobiehal cyklistu pokojne jazdiaceho pri pravom okraji cesty, nakoľko ho obchádzal s dostatočným odstupom, no cyklista zrazu vybočil do cesty bez toho, aby sa presvedčil, či tak môže bezpečne spraviť.
Presne takýchto situácií som už videl niekoľko priamo z palubných kamier a vodič motorového vozidla bol vždy v práve. Ak kameru nemá a podá takéto vysvetlenie, ako cyklista dokáže, že to bolo inak? Ani znalec neurčí nič iné, keďže neexistuje iný dôkaz ako brzdná dráha a výpoveď vodiča.
Reply on: Technopol #215642:
Zamestnaj sa u niektorej z menovaných organizácií a sám budeš prekvapený. Ak sa niečo stane náhle, teda nepredpokladane, nemôžeš to predvídať. Alebo ak chodec čaká pri priechode, pričom má červenú a ty zelenú, predvídaš, že vybehne na priechod len pár metrov pred vozidlom? Aj takých chodcov stretávame, ale svedectvo už nevydajú.
Reply on: Ámos #215647:
Co?
Reply on: Valec #215638:
Kedze bol prvy den na zastavke Sad, kde je jediny funcny automar, zrejme to kopci aj do ostatntych ? ?
Samozrejme, to moze byt aj cele inak.
Reply on: 810zssk #215630:
To uz rovno mohli by tmave...
Reply on: AAA #215605:
To je pravda, ale netreba si zamieňať prestávku v práci (polhodina po štyroch hodinách jazdy) a obyčajné čakanie na spoj z titulu konštrukcie grafikonu.
Den osmy: Vojenska nemocnica?
Reply on: Solider #215621:
Na SNP boli busy rôzne rozlezené po námestí. Aspoň mne smer Račianska L137 prišla na nástupište až na odchod.
Reply on: zavinacsk #215633:
... že Ťa niekto v strede pruhu skutočne naberie autom alebo autobusom. On dupne na brzdu pol metra od Teba, aby tam bola brzdná dráha. Fyzika nepustí a zrazí Ťa, možno aj úmyselne. Privolá RZP a políciu a povie im, že si mu tam náhle vošiel, pričom zdôrazní slovo náhle, čo mu dosvedčí aj núdzové brzdenie tesne pred miestom zrážky."

Brzdná dráha akurát dosvedčí že si porušil § 16 Rýchlosť jazdy
(1) Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad.

Takže dokazovať, že ti tam náhle vbehol musíš inak a dôkazne bremeno je na tebe, takže som zvedavý čo by si tvrdil.
Reply on: zavinacsk #215639:
"Pre vodiča akéhokoľvek vozidla neexistuje povinnosť využívať jasnovidecké schopnosti"
Policajti aj poisťovňa ti veľmi rýchlo vysvetlia pojem predvídať.

Reply on: Technopol #215525:
? za upozornenie
Z Vozovne nie sú uvádzané...
http://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/87

527/8 je ten desný SAD grafikon, musím ho prezrieť, keď bude trochu času.

Reakcia na #215526 od vetesnik: ?
Reply on: 2xT3SUCS #215629:
Vodič na vine samozrejme nie je, pretože žiadne ustanovenie D1/1 nezakazuje pristaviť vozidlo skôr do nástupnej zastávky a umožniť cestujúcim nástup, dokonca je vodič povinný pristaviť vlak do nástupnej konečnej alebo východiskovej zastávky tak, aby všetci cestujúci na nástupišti zastávky mohli bezpečne nastúpiť do vlaku (§ 17 ods. 3 pís. a). Kde v predpise sa píše, že musí vyčkávať v obratisku, prípadne na nástupišti so zavretými dverami? Nikde. V predpise sa len píše, že čas na nástup cestujúcich je zahrnutý v obratovom čase. To aby náhodou nejakého inteligenta nenapadlo, že ak má 15 minút v konečnej, tak to znamená, že tých 15 minút reálne môže prestávkovať.
Reply on: Ike #215635:
Pre vodiča akéhokoľvek vozidla neexistuje povinnosť využívať jasnovidecké schopnosti. Ak preukáže, že mu tam cyklista NÁHLE vošiel do cesty, vina bude na cyklistovi, ktorý sa už, žiaľ, nebude môcť obhájiť.
Prajem Ti pekný deň. 🙂
Reply on: Miro #215637:
Síce nevieme čo tam robili, ale vieme posúdiť, že sa to dá na diaľku. ?
Reply on: luky133 #215636:
To nahráva SW do každého automatu zvlášť na mieste? V dnešnej dobe by ich mali mať zosieťované a spravovať z centrály. Určite by to bolo lacnejšie než človek, ktorý ich obieha.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.