Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 2xT3SUCS #215613:
Ako to bolo v 90-91 neviem, ale dnes to rozhodne nie je tak ako opisujes. A nie len v Rakusku, ale skoro kazdej krajine na zapad od nas.

Ale co ma uz uplne dorazilo bola moja navsteva Uzhorodu kde stacilo ze som sa priblizil k prechodu a vsetko stalo.
Reply on: Mike #215612:
§ Nikdy sa to tak nerobilo
§ Všetci sú na obede
§ Cestujúci by to zneužili
Reply on: AAA #215605:
Mna len zaujimalo ze preco "to tak je", ked to S499 tvrdi. Dalej ako uz podotkol Solider, je kopa prevadzok kde je celkom bezne ze cestujuci su vo vozidle a vodic nie. Nevidim v tom problem, obzvlast ked sa tu ludia radi ohanaju tym ze vodic nie je SBS a problemy vo vozidle podla nich vlastne riesit nema (a v pripade tej stanice casto naozaj nanajvys zavola dispecera).

Ku konkretnemu pripadu hlavnej stanice:
- ak tam uz vodic ma prestavku (mimo tej pred 23:30), tak spravidla je prestoj vyse hodiny, t.j. kludne ju moze cerpat do x:20 (to ma minimalne 50 minut na WC, bufet a podobne)
- ak by sme z nejakeho dovodu preferovali riesenie kedy vodic vo vozidle nie je, mame na stanici armadu dispecerov, ktori tych par minut mozu na vozidla dohliadnut aj sami
Niekde okolo 90-91 kdekto tvrdil, že v bájnom Rakúsku spraví chodec krok do vozovky (na priechode) a autá hneď stoja. Bol som, skúsil som. Nestoja. Trúbia. A búchajú sa do čela a hrozia päsťou. A hlasno kričia. Čo presne, neviem. Ale neznie to vôbec radostne či povzbudivo.
Nuž bájny západ...
Reply on: Solider #215608:
Je pravda, že púšťanie ľudí do vozidla MHD pred odchodom je niečo, čo funguje dlhodobo nielen na západ, ale aj na sever, juh a východ od nás, akurát v ex. Československu nie.
Reply on: 2xT3SUCS #215610:
Bežne sedím v EMU 29.0 kým si fíra v čakárni v Tatranskej Štrbe pije kávu z automatu a prehrabáva si plešinu.
Reply on: Ike #215606:
Prečo do vlaku....?
Lebo vagón nemá zariadenia na uvedenie celého vlaku do pohybu?
Reply on: Ike #215606:
*v trolejbuse
Reply on: AAA #215605:
V zahraničí je úplne bežné, že vodič neprestávkuje vo vozidle, ale v sociálnom zariadení, zatiaľ čo cestujúci môžu nastupovať do vozidla a sedieť v ňom.
Reply on: S499.1023 #215592:
Neprisťahoval.
Bývam tu, mám tu zamestnanie. Žiaľ, neučil som sa dosť dobre na to, aby som si mohol vyberať. Čo nič nemení na fakte, že v BA je suv(t)erénne najvyššia koncentrácia najhorších ľudských(?) vlastností...
Reply on: AAA #215605:
Prečo do vlaku, na čele ktorého je lokomotíva bez rušňovodiča nastúpiť môžeš a do autobusu bez vodiča nie?

Mne to tiež príde úchylné, keď čakám v daždi pri Centrali na L64 a vodič si v autobuse číta noviny a cestujúci moknú vedľa trolejbusu. Nechceme verejnú osobnú dopravu zatraktívňovať?
Reply on: 810zssk #215603:
Imho, pokiaľ má zamestnanec v práci prestávku, tak ju má preto, aby cez tú prestávku aspoň trochu oddychoval. V prípade vodiča busu napr. išiel na WC, do bufetu, do vodičskej miestnosti. A je otázka do akej miery je zabezpečený účel prestávky, ak cez tú prestávku majú byť vo voze ľudia a on musí byť vo voze logicky s nimi a dávať na nich pozor.
Reply on: zavinacsk #215589:
Ja verím tomu, že niektorí cyklisti robia riadnu neplechu, keďže to vidím. Akurát si nemyslím, že tú neplechu robia len kvôli tomu, že sú to cyklisti. Ja sa snažím nerobiť neplechu ani pri jazde autom ani na bicykli. Taktiež neobhajujem všeobecnú jazdu bicyklom v strede pruhu, práve naopak. Prečítaj si ešte raz môj príspevok ?

A to, že neplecha nezávisí od toho, akým dopravným prostriedkom niekto ide, ale skôr od toho, kto ním ide, sa dá ilustrovať na tejto tvojej vete: "Jazdia stredom, jazdia hocikade, nerešpektujú značku daj prednosť, nepoznajú STOPky, nepoznajú význam červeného svetla na semafore, jazdia po priechodoch pre chodcov, ohrozujú chodcov na chodníkoch (ktoré sú určené len pre chodcov) a ešte sú aj odutí, ak ich na ich chyby niekto upozorní."

S úplne všetkými bodmi sa každý deň stretávam tak pri cyklistoch, ako aj motoristoch. Nejazdia motoristi na červenú, po chodníkoch, či priechodoch pre chodcov (z jedného chodníka na druhý)? ?
Reply on: S499.1023 #215601:
A este jedna vec - ktory predpis hovori o tom ze pocas cerpania prestavky nesmu byt ludia vo vozidle? Pokial viem, stanovene je len to ze vodic nesmie vykonavat ziadnu pracu (v CR je dokonca explicitne uvedene ze okrem dohladu nad vozidlom, neviem ako u nas). Ked ides dialkovou linkou a vodic cerpa prestavku, tak ta nevykopne z busu, ale sedis dalej v nom.
Reply on: S499.1023 #215601:
Nema nahodou DPB predpis podla ktoreho mimo jazdy na linke nema mat vodic vo vozidle ziadnych ludi, ktori tam nie su sluzobne (t.j. mimo vodica, pripadne zacvikara, revizora ci dispecera - skratka zamestnancov DPB v sluzbe)? Ak teda chceme byt tak exaktni vo vyklade predpisov, tak prosim, nech si Beusaci vychutnaju co si navarili a stepuju v zime pred autobusom 10 minut.

Ale opakujem, vo vacsine pripadov na Hlavnej stanici ziadna prestavka nie je.
Reply on: Solider #215600:
Síce sa ti to nebude páčiť, ale ak naozaj čerpá prestávku, je to tak.
Reply on: S499.1023 #215585:
A prestávku môže čerpať s piatmi beusákmi vo vozidle, ale s piatimi cestujúcimi vo vozidle už nie?
Reply on: zavinacsk #215590:
Stale som nedostal to ustanovenie.
Reply on: Ámos #215588:
A aky je problem mat tam obratisko pre MU? Obratisko nemusi byt obrovska asfaltova plocha ale jednoducha cesticka. To namestie co je dnes vedla ex-terminalu ma viac asfaltu nez by potrebovalo obratisko.

No a dalsia vec: Tebe sa nezda vhodne doviest na tu elektricku do Petrzalky ludi? Napr. tou 78?
Reply on: S499.1023 #215585:
Vodici nocakov spravidla na Hlavnej stanici prestavky necerpaju, s vynimkou prestoja pred odchodom 23:30 (aj to nie uplne vsetci) - dalej pocas noci uz spravidla nie a ak aj hej, tak tam maju prestoj 60 minut a prestavku 30 minut.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.