Až budú vedieť nejaký svetový jazyk, nebudú šoférovať vozidlá MHD v Bratislave za súčasnú almužnu. Jediná šanca pre DPB sú šotouši typu Majo, d3ko, Beús, Ivan a potom tí opovrhovaní študenti VŠ.
Reakcia na #215014 a #215015. Vďaka za info.
Len otázkou zostáva, ako zdokumentovať popísané správanie SBSkára aktívne blokujúceho označovač. Nikto z busu nepôjde svedčiť, kamery nie sú v každom vozidle a ak sú, (neviem ako v DPB) záznam jednoducho neexistuje.
Nemôžem predsa do busu vždy nastupovať s lístkom označeným z iného busu. Čo keď toto bude prvý bus, do ktorého v daný deň nastúpim? PCL nemám, lebo sa mi finančne neoplatí, a SMS lístky nie sú vždy najlepším riešením.
Tak požiadavka, aby vedeli vodiči MHD v hlavnom meste štátu predsedajúceho EU nejaký cudzí svetový jazyk (AJ alebo NJ), nie je až tak od veci. Ale určite sa nedá povedať, že iba v okolí "turistických lokalít", lebo to už potom sa bavíme o vodičoch liniek premávajúcich pri autobusovej stanici, hlavnej stanici, v okolí širšieho centra, ŽST Petržalka...
Posledna veta je spravna. Ale nevidim na tom nic zle, ked idem do zahranicia, tiez si najprv zistim ci si kupim pred jazdou listok alebo ci sa da aj vo vozidle.
Otázka do pléna: Blíži sa letná turistická sezóna, myslíte že napadne vedenie DPB aby dalo do liniek s turistickými lokalitami (BA hrad+hrad Devín) jazykovo zdatných šoférov a zároveň umožnilo výnimočne aj predaj CL vo vozidle? Alebo radšej necháme kasírovať cudzincov, ktorí si odnesú "príjemný zážitok" zo Zlodejska?
To je samozrejme nelegitímne ale deje sa to. Preto som toho názoru, že by malo byť softwarovo znemožnené blokovanie označovačov menej ako 15 sekúnd po zatvorení dverí, SBS-károm interným nariadením zakázané blokovať prístup k označovačom, v prípade zdokumentovaného takéhoto konania okamžitá výpoveď príslušnému SBS-károvi zo služieb pre DPB a v prípade opakovane zdokumentovaného takéhoto konania by mala nasledovať výpoveď takejto SBS. Samozrejme všetko zmluvne ošetrené.
No tak to si zažil výnimku potvrdzujúce pravidlo: revízori ti neumožňujú takéto výnimky, keď nie si dostatočne rýchly, máš smolu, aj keď to vidí. Neraz som videl, že dokonca "SBS"-kár zabránil cestujúcemu telom si označiť lístok a následne saoznačovače zablokovali. Samozrejme ani dotknúť sa ho nesmel cestujúci, lebo ho chlap išiel zabiť.
Ako to revízori poriešia, ak sa k inteligentnému označovaču vo vozidle nahrnieme desiati a všetci si tam budeme chcieť zakúpiť elístok, pričom minimálne polovica z poctivcov to nestihne? Označovače sa pred kontrolou bežne zablokujú do dvoch sekúnd po zatvorení dvier. A čo fčul?
Raz som mal šťastie, že mi revízor uznal neoznačený lístok, lebo sme nastupovali viacerí a medzi nami bol aj revízor. Videl, že som si šiel označiť lístok a tesne pred vložením sa označovač zablokoval. Označil som si ho teda na ďalšej zastávke.
Však to nerozporujem, obchádzka by rozhodne mala byť značená, len mi ide o to, či to nebolo súčasťou objednávky hrabania - pokiaľ nie, musí obchádzkové značenie realizovať objednávateľ. A navyše myslím, že aj obchádzkové značenie musí byť odsúhlasené policajtami.
Čo sa týka nových vozov, záznam prebieha cez BUSE BS 310 (pokiaľ viem, ono celý ten palubak je záhada), možno staršie elektricky ktoré dostali kamery (zopár ich bolo, myslím že 2 T6 a jedna K2S) nemali kompletný záznam.
30T majú navyše ešte tachografu, ktorý "zaznamenáva cca 40 logických signalov, 6 analógových signalov adalsie informácie monitorujúci správanie vodiča a vozidla." V skratke to znamená, ze sa dá niekoľko týždňov dozadu vyčítať, kde išiel vodič rýchlejšie než mal a podobne prkotiny.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
medzernik
30T majú navyše ešte tachografu, ktorý "zaznamenáva cca 40 logických signalov, 6 analógových signalov adalsie informácie monitorujúci správanie vodiča a vozidla." V skratke to znamená, ze sa dá niekoľko týždňov dozadu vyčítať, kde išiel vodič rýchlejšie než mal a podobne prkotiny.