z piatka na sobotu som zahliadol od sitiny smer lafranconi nejake dve bezove/biele citara kratke (podobne ako ma bukurest). siel som spodom, takze viac neviem. odpredaj? alebo nova varka pre niektory DP?
Ale tí, čo začínajú pravidelnejšie využívať regionálnu dopravu po zavedení IDS (áno, aj takí sú), sa už pri busoch orientujú hlavne podľa 3 ciferného IDS čísla.
To sú odchody smerom do Senca, potom hodina nič, a zase sa to opakuje, a potom zase a zase. Vždy boli a stále sú takéto odchody. Odkedy jazdia vlaky v takte, pridali sa aj vlaky do tej časovej polohy. Nielen mne sa už stalo, že SAD DS odišiel o 6-8 min. skôr, a nemal som šancu na nič iné ísť, pretože Slovak Lines tiež odišiel v tom čase a vlak tiež. Preto sú tie autobusy také ľudoprázdne...
Zatiaľ sa nikto neorientuje podľa IDS-čísiel liniek, lebo je to novinka, dovtedy sa tiež orientovali nápismi Borinka či Jelka, aj keď to bol úplne nelogický cieľ. A keď už ide nejaký autobus v smere, kam ten neznalý chce ísť, teda čaká na tej zastávke v tom smere, snáď by sa opýtal vodiča, či nejde aj do Stupavy. ?
Regionálne linky ešte vôbec nie sú zakotvené v hlavách ľudí, lebo sa to ani nedá - viď chaotické linkové vedenia, takže zbytočné si robiť z toho ťažkú hlavu, čo ak si to niekto zmýli: všetci vieme, že SL busy chodia chaoticky a že neprebehla žiadna optimalizácia, takže aj tie čísla liniek sú chaotické, aj trasy, tak ako to bolo doteraz, max. sa pridali čísla, ale podľa nich sa zatiaľ neorientujú ľudia. Pripomienkovať sa to bude dať, ak už prebehne optimalizácia, zatiaľ je to zbytočné, veď všetko je po starom, ako to bolo doteraz už desiatky rokov. Veď aj v tých CP je to tak uvedené, že 108442/232 -630- veľkosťou písma 2,5. Taký neznalý si to ani nevšimne, že to je linka 630, takže bude sledovať cieľ, rolujúce nácestné zastávky.
Mali by ten spoj prečíslovať v Stupave na 219, tak ako aj náš spoj sa prečísluje v Senci na 659.
Okrem toho, čo píšeš, by prehodenie trás 8 a 9 v centre malo ďalší negatívny dopad. Buď by išli naraz (v minútovom odstupe) dve linky z Trnavského na Špitálsku (8 a 4) a tiež z Trnavského k Blumentálu (9 a 2) alebo dve linky smer KV (9 a 4). Dnes je v oboch situáciách približne preklad (3-5-3-5 min).
Ešte doplním, že na CP na zastávke som videl pri všetkých (!) spojoch do Marianky obidve čísla liniek - čiže 215 aj 219. To je tiež mätúce keď tých 219-ok tam ide za týždeň koľko? Jedna alebo dve či tri? A je to veľmi malým písmom, niekto to ani nemusí dobre vidieť - navyše ak je už vonku tma..
3; To sú odkiaľ kam odchody? Myslel som, že zo ŽST Senec, ale tam predsa SAD DS nejazdí.
bonus - upresním, najskôr mi tam ten lístok nešiel strčiť a keď sa mi to podarilo, tak som bol prekvapený ako hlboko som musel kým mi ho konečne označil.
Prečo je tak dôležité spojenie spod Mosta SNP na Obchodnú? Čo také dôležité sa tam nachádza? Roky tadiaľ chodím a neviem. Ak niekto cestuje na linky smer Lamač a Devín, môže z L5 prestúpiť na nábreží, nemusí nastupovať pod mostom. Ak niekto ide smer AS, má na to trolejbusy na Kollárku alebo električku na Šafko... Jedine neviem, koľko ľudí sa potrebuje dostať z Obchodnej na L901 ? ? ?
V reále ide 4ka dlhšie ako 1 min. oproti 9ke zo Špitálskej do Karlovej Vsi. Veď v prac. dni ide 9ka 3 min. po 4ke (smer do Karlovej Vsi) a cez tunel ju dosť často predbehne. Podobné je to aj cez víkend.
Mimochodom ak by bola linka 8 v trase: Ružinov - Blumentál - Obchodná - Tunel - Most SNP - Jesenského - Obchodná - Ružinov tak by uzol "Most SNP" okrem celodenného spojenia z Obchodnou získal aj priame spojenie s Ružinovom. A chodilo by niečo aj po Jesenského smerom na nám. SNP. Tým pádom by spojenie špičkových liniek 6+7 do krkolomnej trasy cez Obchodnú stratilo akýkoľvek význam.
Inak najrýchlejšie spojenie z Obchodnej pod Most SNP je pešo (vlastná skúsenosť). Pre tých ktorí majú funkčné a plne výkonné nohy - plne doporučujem.
2. Po prve, hovoril o niekom neznalom miestnych pomerov. Po druhe, rozhodne nie kazdy vie kde je Borinka, povedal by som ze to vie minimum ludi. Po tretie, on hovoril o ceste do Marianky kam bezne chodi len linka 215, ale aj tento zabudnuty spoj 219ky.
2 - tak ja neviem, kto by bol taký vymletený, kto by nechal prejsť 219-ku bez povšimnutia, lebo ide do Borinky. Snáď každý asi vie, že Borinka je za Stupavou, alebo aspoň niekde v okolí... od nás zas jazdí alebo jazdil autobus s cieľom Jelka, garáž. Asi už teraz sa linka prečísluje v Senci, tak ako aj spoje z/do Bratislavy 630 vs. 640 ...
3 - 14:21 S60, 14:24 SAD DS, 14:25 640, napríklad
6 - teraz vážne si chceš kupovat lístok počas cesty? Mne skoro nikdy nestačí 15´ lístok zo ŽST Senec, lebo pristavujú autobus o 4-5 min. skôr, a tým pádom mi už 4-5 min. plynie len sedením v autobuse, čakaním na odchod. Minule mi dal lístok dokonca len do Boldogu, ale tak cenovo to sedelo, tak sa zbytočne nebudem ozývať.
8 - lebo Slovensko
bonus - označovače SL práveže zvyknú strašne plytko označovať lístok, a taktiež sa tam nezmestí lístok, zaujímavé... vyskúšal som na železničnej stanici, tam to bolo také primerane hlboko a bez problémov sa mi zmestil lístok do štrbiny.
1. K tej 95. Napr od Technopolu mala v rannej špičke najskôr 3 potom 4 min. interval = 20 resp. 15 spojov za hodinu. Predtým linky ktoré úplne alebo čiastočne nahrádza mali v špičke L78(7) 81(6) 85(5) + pôvodná L95 (6 spojov) + zrušenie 88 = 24 spojov za hodinu. Takže veľmi by som netvrdil, že tie plnšie busy boli kvôli hustejšiemu intervalu.
2. Ja osobne vidím problém v až príliš hustom intervale v jednolinkovom variante v podmienkach Bratislavy. Prvý spoj naberie krátke meškanie (semafor, zastávka), už chytá cestujúcich čo mali byť v následujúcom spoji, tým sa stále predlžuje výmena cestujúcich na zastávke a druhý spoj dobieha ten prvý. Bolo to bežné na spomínanej 95, že na Nám Hraničiarov prišli už 2x95 a na Šafko 3x95, pričom prvá bola sardinkáreň, druha poloplna, tretia prázdna. Tu sa stráca výhoda krátkeho intervalu pretože namiesto pravidelného 3 min. intervalu 0-3-6-9 sa budú tvoriť pravidelne dvojičky (trojičky) s 6min. intervalom 2-2-8-8 (viď zápchy a napr. L50 a 68). V tomto je vhodnejšie vedenie niečo ako napr. 93/94 kde ak sa aj vytvorí dvojička, na konci trasy sa vetvia a tým obslúžia aspoň viac územia a cestujúci má viac možností dostať sa niekde bez prestupu. Samozrejme interval na vetvených koncoch má zostať stále atraktívny.
Linku 9 určite treba zachovať tak ako je. Ani nie kvôli spojeniu nám. SNP - Kapucínska, ale preto že (trocha) odbremeňuje preťaženú linku 4. Linka 9 po Obchodnej nemá zmysel, tam z Karlovej Vsi úplne stačí linka 5. Mať dve linky z KV na Obchodnú v int. 8 min. je úplný nezmysel - toto v pohode zvláda večne prázdna linka 5. Naopak najvačšie balíky sú na Kamenné nám.,Špitálsku, Krížnu, Tr. mýto - teda na linku 4 (hlavne) a 9. Obchodná je v pohode. A to že linka 8 pôjde z Poštovej na nám. Ľ. Štúra je preto že to tak vyšlo. Snáď by si nechcel aby 8 išla z Ružinova na Hl. stanicu? Ešte by mohla ísť jednosmerným okruhom cez tunel. A tú spojenú 6+7 si dúfam myslel z Jesenského cez Špitálsku a Americké nám. a nie tou nezmyselnou zachádzkou cez Obchodnú - veď tam to v pohode zvláda linka 5.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eMDi