Reply on: Peon #214862:
To sú odchody smerom do Senca, potom hodina nič, a zase sa to opakuje, a potom zase a zase. Vždy boli a stále sú takéto odchody. Odkedy jazdia vlaky v takte, pridali sa aj vlaky do tej časovej polohy. Nielen mne sa už stalo, že SAD DS odišiel o 6-8 min. skôr, a nemal som šancu na nič iné ísť, pretože Slovak Lines tiež odišiel v tom čase a vlak tiež. Preto sú tie autobusy také ľudoprázdne...Zatiaľ sa nikto neorientuje podľa IDS-čísiel liniek, lebo je to novinka, dovtedy sa tiež orientovali nápismi Borinka či Jelka, aj keď to bol úplne nelogický cieľ. A keď už ide nejaký autobus v smere, kam ten neznalý chce ísť, teda čaká na tej zastávke v tom smere, snáď by sa opýtal vodiča, či nejde aj do Stupavy. ?
Regionálne linky ešte vôbec nie sú zakotvené v hlavách ľudí, lebo sa to ani nedá - viď chaotické linkové vedenia, takže zbytočné si robiť z toho ťažkú hlavu, čo ak si to niekto zmýli: všetci vieme, že SL busy chodia chaoticky a že neprebehla žiadna optimalizácia, takže aj tie čísla liniek sú chaotické, aj trasy, tak ako to bolo doteraz, max. sa pridali čísla, ale podľa nich sa zatiaľ neorientujú ľudia. Pripomienkovať sa to bude dať, ak už prebehne optimalizácia, zatiaľ je to zbytočné, veď všetko je po starom, ako to bolo doteraz už desiatky rokov. Veď aj v tých CP je to tak uvedené, že 108442/232 -630- veľkosťou písma 2,5. Taký neznalý si to ani nevšimne, že to je linka 630, takže bude sledovať cieľ, rolujúce nácestné zastávky.
Mali by ten spoj prečíslovať v Stupave na 219, tak ako aj náš spoj sa prečísluje v Senci na 659.
Technopol
2. Ja osobne vidím problém v až príliš hustom intervale v jednolinkovom variante v podmienkach Bratislavy. Prvý spoj naberie krátke meškanie (semafor, zastávka), už chytá cestujúcich čo mali byť v následujúcom spoji, tým sa stále predlžuje výmena cestujúcich na zastávke a druhý spoj dobieha ten prvý. Bolo to bežné na spomínanej 95, že na Nám Hraničiarov prišli už 2x95 a na Šafko 3x95, pričom prvá bola sardinkáreň, druha poloplna, tretia prázdna. Tu sa stráca výhoda krátkeho intervalu pretože namiesto pravidelného 3 min. intervalu 0-3-6-9 sa budú tvoriť pravidelne dvojičky (trojičky) s 6min. intervalom 2-2-8-8 (viď zápchy a napr. L50 a 68). V tomto je vhodnejšie vedenie niečo ako napr. 93/94 kde ak sa aj vytvorí dvojička, na konci trasy sa vetvia a tým obslúžia aspoň viac územia a cestujúci má viac možností dostať sa niekde bez prestupu. Samozrejme interval na vetvených koncoch má zostať stále atraktívny.